Pilnveidot izglītības kvalitātes kritērijus visos izglītības līmeņos, tai skaitā augstākajā izglītībā, topošās valdības partneri izskata iespēju apņemties izveidot grantus ārvalstu mācībspēku piesaistei un sekmēt internacionalizācijas procesu Eiropas Savienības oficiālo valodu telpā.
Lai celtu pedagoga profesijas prestižu, tiek vērtēta iespēja ieviest skolotāju-mentoru institūciju, pedagogu un profesionālās attīstības stratēģiju, vienlaikus turpinot atbalstu sākotnējās pedagogu izglītības attīstīšanai.
Tiek apsvērta iespēja apņemties turpināt pedagoģiskā un akadēmiskā personāla atalgojuma palielināšanu un pilnveidot atalgojuma modeli, tai skaitā pirmsskolas pedagogiem, kā arī turpināt pakāpenisku studiju vietas bāzes finansējuma palielinājumu valsts augstskolās.
Tiek izskatīts priekšlikums arī nodrošināt atbalstu studējošajiem, stiprinot sociālo dimensiju augstākajā izglītībā.
Vērtēta arī iespēja apņemties kāpināt valsts budžeta finansējumu trīs pīlāru modeļa efektīvai darbībai starptautiski konkurētspējīgai uz izcilību vērstai augstākai izglītībai nodrošināšanai, tostarp veicinot digitalizāciju augstākajā izglītībā.
Topošā valdība tāpat izskata iespēju turpināt studiju fragmentācijas mazināšanu un nodrošināt augstskolas stratēģiskai specializācijai atbilstošu spēcīgu un pētniecībā balstītu studiju programmu attīstību un eksportspēju. Vienlaikus tiek vērtēts uzdevums panākt lielāku sadarbību, cilvēkresursu un infrastruktūras konsolidēšanu augstskolas, vienlaikus attīstot augstākās izglītības iestādes reģionos.
Vērtējamo topošās valdības mērķu vidū ir arī spēcināt augstskolu kapacitāti, mainot akadēmiskā personāla karjeras attīstības sistēmu, lai sekmētu labākā akadēmiskā, tostarp ārvalstu mācībspēku, piesaisti, akadēmiskā personāla profesionālo kompetenču stiprināšanu.
Deklarācijā varētu tikt iekļauts arī mērķis sekmēt stratēģisku pieeju pieaugušo izglītības sistēmas koordinētai attīstībai, kā arī sadarbībā ar Ekonomikas un Labklājības ministriju turpināt pieaugušo izglītības pārvaldības plāna īstenošanu, sekmējot kvalitatīva un resursu efektīva mācību piedāvājuma izveidi.