Pirmie iespaidi: Škoda Kodiaq RS (2)

TVNET BRAUC
Ingars Tenis
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Škoda Kodiaq RS
Škoda Kodiaq RS Foto: Ingars Tenis, TVNET

Tas bija 2016.gada novembra sākums, kad Latvijā ieradās jaunais Škoda krosovers. Modelis kā pēdējais pretendents tika pieteikts konkursam Latvijas Gada auto 2017 un izrādījās tik pievilcīgs un universāls, ka jau mēnesi vēlāk ieguva konkursa galveno titulu. Vēl divus gadus vēlāk Škoda pasauli iepazīstināja ar Kodiaq modifikāciju RS, kam uzstādīts zīmola visu laiku jaudīgākais dīzeļdzinējs, un to dēvāmies lūkot uz Kadizas apkārtni Spānijas dienvidos.

Pēc būtības Kodiaq ir praktisks automobilis ar līdz pat septiņām sēdvietām trīs rindās un tādējādi piemērots ģimenēm ar bērniem. Bet kurš teica, ka praktisks ģimenes auto nevar būt arī sportisks? Tā nu ir tapis Kodiaq RS ar viegli atšķirīgu, sportisku ārieni un atbilstošu salonu, kurā neskaitāmi akcenti kliedz, ka šis nav parasts Kodiaq. To, ka dizainiskie risinājumi nav acu apmāns, savukārt apstiprina pirmie metri pēc tam kā nospiesta dzinēja iedarbināšanas poga.

Ir autoražotāji, kuru civilie spēkrati no sportiskākajiem atšķiras kā diena un nakts. Škoda gadījumā Kodiaq RS un arī pārējie šīs sērijas modeļi no standarta brāļiem atšķiras nedaudz, taču labi redzami. It īpaši, ja uz šīm atšķirībām speciāli norāda. Piemēram, tas ir melni glancēts radiatora režģis, pieskaņota gaisa ieplūdes atvere bampera apakšējā daļā, melni spoguļu korpusi, melni jumta reliņi un logu rāmji. No standarta Kodiaq, ko pērk, lai ērti un ekonomiski pārvietotos starp punktiem  A un B, RS saime atšķiras arī ar pieejamo virsbūves krāsu klāstu un īpaša dizaina 20 collu riteņiem, kas tāpat kā LED lukturi priekšā un aizmugurē ir standarta aprīkojums.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Tas pats jāsaka par interjeru. Konturēti sēdekļi ar Alcantara apdari un kontrastējošas krāsas vīlēm ne vien izskatās sportiski, bet arī lieliski notur braucējus savās vietās. Atzveltnēs izšūtais RS jeb Rally Sport logo lieku reizi uzsver, ka šis nav vis kāds parasts Kodiaq. Par to liecina arī biezā stūre ar taisnu apakšējo malu, Rally Sport iniciāļi uz apakšējā dubultā spieķa un aploka nošuvums ar tādas pašas krāsas diegiem, kādi veido rakstu un vīles sēdekļos.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Aiz stūres atrodas ekrāns jeb virtuālais kokpits, kādu savos modeļos vispirms sāka ieviest cits Volkswagen grupas uzņēmums - Audi. Dizains nedaudz atšķiras, taču funkcionalitāte - nē. Vadītājs pēc vēlēšanās var mainīt instrumentu paneļa saturu, lai tas būtu tik informatīvs, cik viņam nepieciešams. Pārējās automobiļa funkcijas, izņemot klimatiskos apstākļus salonā un braukšanas režīmus, kam domāta podziņa pie ātrumpārslēga, var pārvaldīt, izmantojot centrālo skārienekrānu. Caur to iespējams pārvaldīt arī dinamisko dzinēja skaņas pastiprinātāju. Pēc būtības jau šī Dynamic Sound Boost (DSB) sistēma ir laba doma, taču motora burbuļošanai skaļruņos ir pārāk sintētisks skanējums. Labā ziņa gan ir tā, ka atšķirībā no citu ražotāju sportiskajiem auto, kas veiktspēju vēlas mākslīgi kāpināt ar skaņu pastiprināšanu, Škoda DSB ir iespējams atslēgt.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Būtiski - lai gan Kodiaq RS sirdī ir sportisks auto, ar kuru pat uzstādīts Nordšleifes rekords septiņvietīgo krosoveru kategorijā, tas piedāvā visus tos pašus Simply Clever ērtuma un praktiskuma risinājumus, kas pieejami pārējos Kodiaq. Ja jautāsi, kas tie tādi, tas ir, piemēram, ledus skrāpis aiz degvielas tvertnes vāciņa, plastmasas mēlīte pie vējstikla, kur ērti aizspraust stāvvietas talonu, ērti pieejami nodalījumi dažādiem sīkumiem, durvju kabatas, kurās paredzēta vieta 1,5 litru pudelēm, lietussarga nodalījums priekšējās durvīs, ar kājas kustību zem aizmugurējā bampera atverams bagāžnieka vāks, kā arī dažādi āķīši un tīkli bagāžniekā.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

No bagāžnieka atgriežoties vadītāja sēdeklī, jāsaka, ka te par visu ir padomāts. Tieši tāpat kā par ledus skrāpi gadījumiem, kad vējstikls negaidīti apsalis, bet kredītkarti žēl. Elektriski pieregulējot sēdekli un novietojot stūri piemērotākajā augstumā un tālumā, viss ir vadītājam pa rokai. Tieši tā, kā jābūt, braucot ar dinamisku auto. Un dinamisks tas tiešām arī ir. Kodiaq RS ir pirmais Škoda zīmola auto ar biturbo motoru un pirmais, kam ir tik jaudīgs dīzeļdzinējs. Tā darba tilpums ir 2 litri, bet veiktspējas rādītāji - 240 ZS un 500 Nm. Jāsaka gan, ka automobilis nav spridzeklis, nu, ja vien pie stūres nesēž raidījumā Top Gear bieži redzētā Sabīne Šmica, kura Nordšleifes 20,8 kilometrus ar Kodiaq RS veica 9 minūtēs un 29,84 sekundēs. Taču ikdienas apstākļos tas ir lielisks. Adaptīvie amortizatori un stūres sistēma pielāgojas braukšanas apstākļiem, bet griezes moments, ko caur 7 pakāpju DSG automātu saņem pilnpiedziņas sistēma, dod pārliecību, kas nepieciešama, lai satiksmē justos droši; atliek vien nedaudz nospiest pedāli zem labās zoles, un jaudīgākais Kodiaq pārliecinoši uzņem ātrumu, lēnākos atstājot tālu aiz muguras. Citiem vārdiem sakot, Kodiaq RS ir dinamiska izskata krosovers ar bagātīgu standarta aprīkojumu un bieži noderīgām jaudas rezervēm.

Starp citu, lai personīgi iepazītu Kodiaq RS, nav obligāti jābrauc uz Spāniju. To var izdarīt arī Green Motors salonā Krasta ielā 5.

Svarīgākie dati

Dzinējs2 litru I4, bi-turbo dīzeļdzinējs
Jauda240 ZS @ 4000 rpm
Griezes moments500 Nm @ 1750 - 2500 rpm
0-100 km/h*6,9 (7,0) sekundes
Vmax*221 (220) km/h
Garums/platums/augstums4699/1882/1685 mm
Riteņu bāze2790 mm
Vidējais patēriņš6,4 l/100 km
Klīrenss197 mm
Bagāžnieks530 - 1950 litri
Cena€43 800

*iekavās norādīti dati Kodiaq RS modeļiem ar septiņām sēdvietām 

Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu