Par "pūci" nodēvētais japāņu spēkrats varētu kļūt par ātrāko elektroauto Nordšleifē

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Aspark Owl
Aspark Owl Foto: Reuters/ScanPix

Japāņu inženierijas firma Aspark ir izstrādājusi elektromobili, to nodēvējusi par Owl (angļu valodā - pūce) un tīko uzstādīt apļa rekordu Nirburgringas Nordšleifē.

Ar parastu auto rekordus uzstādīt būtu grūti, taču Aspark Owl nav parasts auto. Tas ir nepilnu pusotru tonnu smags elektromobilis, kura cauruļu rāmja šasijā zem oglekļa šķiedras kompozītmateriālu virsbūves uzstādīti veseli četri elektromotori.

To kopējā jauda ir 1150 zirgspēki, bet griezes moments pārsniedz 880 Nm. Ar šādu parametru kombināciju automobilis spējot 100 km/h sasniegt 2 sekundēs un maksimāli attīsta 280 km/h, kas gan mūsdienās nav nekas unikāls. Jo, piemēram, arī Tesla Motors sola, ka tās gaidāmais rodsters līdz 60 jūdzēm jeb 96 km/h paātrināsies 1,9 sekundēs, savukārt itāļu Pininfarina bez 2 sekunžu paātrinājuma savam topošajam elektromobilim Battista piedēvē spēju traukties ar līdz pat 400 kilometriem stundā.

Foto: SIPA/Scanpix

Lai vai kā, Aspark par savu produktu ir pietiekami pārliecināti, lai tiektos no troņa gāzt pašreizējā elektroauto rekorda turētāju NIO EP9, kas, pēc Aspark teiktā, gan nav ielas auto, bet gan slēgtai trasei īpaši sagatavots spēkrats. Tā uzstādītais elektroauto rekords 20,8 garajā Nordšleifē ir 6 minūtes un 45,9 sekundes. Tas gan ir ievērojami vairāk par absolūto rekordu, ko 2018.gadā ar modificētu Porsche sacīkšu prototipu uzstādīja vācietis Timo Bernhards. Viņš ar Porsche 919 Hybrid EVO to pašu distanci veica 5 minūtēs un 19,546 sekundēs.

Atgriežoties pie Aspark pūces, var piebilst, ka mašīnas izstrāde vēl turpinās, un gatavo versiju paredzēts prezentēt 2019.gada nogalē Dubaijas auto šovā. Aspark plāno uzbūvēt tikai 50 Owl eksemplārus, un katrs no tiem maksās vismaz 3,1 miljonu eiro.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu