"Facebook" reklāma mudina latviešus pāriet islāmā
Vai tas ir pieņemami?

Ilustratīvs attēls

FOTO: Pixabay/TVNET kolāža

"Vai tu gribētu pāriet islāmā?" vēsta reklāma, ko "Facebook" demonstrē lietotājiem Latvijā. To portālam TVNET iesūtīja kāda lasītāja, kura neparastā satura reklāmu pamanīja starp lērumu citu komerciālo ziņojumu, kuros parasti tiek reklamētas dažādas preces, pakalpojumi vai pasākumi. 

"Islāms ir vienīgais ceļš uz mūžīgo paradīzi un iekšējo mieru, glābšanu no elles ugunīm un visu pagātnes grēku piedošanu," cenšas pārliecināt "Facebook" ievietotā reklāma. 

FOTO: Ekrānuzņēmums

"Man kā nereliģiozam cilvēkam šāda veida reklāmas nešķiet pieņemamas - neatkarīgi no tā, vai reklamēts islāms, katoļticība vai jebkura cita reliģija," norāda lasītāja.

Viņa par reklāmu ziņoja "Facebook", nospiežot izvēli "Report ad". Drīz vien pienāca atbilde - reklāma nepārkāpj "Facebook" noteikumus, taču, ņemot vērā iebildumus, attiecīgajai lietotājai tā vairs netiks rādīta.

FOTO: Ekrānuzņēmums

Pēc "Facebook" skārušajiem skandāliem par reklāmām, ar kuru palīdzību politisku mērķu vārdā izplatītas viltus ziņas vai uzjundīti sabiedrību polarizējoši jautājumi, publiski pieejama informācija par "Facebook" konta administratoru atrašanās vietu un valstīm, kurās reklāmas tiek rādītas. 

Saskaņā ar "Facebook" publiski pieejamo informāciju, konts ar nosaukumu "Hudhud Chat" izveidots 2017.gada 19.jūlijā. To uztur pieci cilvēki no Kuveitas un pa vienam no Bahreinas, Ēģiptes, Indijas un Malaizijas.

Reklāma ir aktīva 80 valstīs, ieskaitot Latviju un Igauniju. Valstu sarakstā ir daudzas Āfrikas un Āzijas valstis, bet arī vairākas Eiropas un Rietumu valstis - Austrālija, Beļģija, Kanāda, Kipra, Somija, Gruzija, Lielbritānija, Īrija, Islande, Malta, Jaunzēlande, Rumānija, Ukraina un citas.

"Facebook" reklāmas noteikumos izšķirts divu veidu saturs, uz kuru attiecas ierobežojumi - aizliegtais un ierobežotais saturs. Aizliegtajā kategorijā ierindotas nelikumīgu produktu un pakalpojumu reklāmas, diskriminējošs saturs, kā arī ieroču, narkotiku, tabakas, seksuāla rakstura pakalpojumu vai informācijas reklamēšana. Aizliegts arī "sensacionalizēts" un "strīdīgs" saturs, kas pretrunīgi vērtētus politiskos un sociālos notikumus izmanto peļņas nolūkos.

Savukārt ierobežojumi attiecas uz alkohola, iepazīšanās, azartspēļu un nacionālo loteriju, bezrecepšu medikamentu, finanšu pakalpojumu u.tml. reklāmām. Nevienā no šīm kategorijām nav skaidru norādījumu par reliģiska satura reklāmu aizliegumu vai ierobežošanu.

Uz augšu