Pirmie iespaidi: Hyundai Kona ar pilnpiedziņu

Ingars Tenis
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Mazie krosoveri mūsdienās ir kā nebeidzams veiksmes stāsts - jauni modeļi tik nāk un nāk, un tos tik pērk un pērk.

Neliela izmēra auto ar paaugstinātu klīrensu un caurgājību. Ja cilvēks ir nolēmis iegādāties auto, kurš atbilstu šim uzstādījumam, viņam jāraugās mazās klases krosoveru virzienā. Vēl jo vairāk tāpēc, ka pat šajā klasē ir auto ar abu asu piedziņu un ļoti bagātīgu aprīkojumu. Šādas priekšrocības gan nepiedāvā it visas modeļu saimes, taču daļa gan. Hyundai ražotais automobilis ar nosaukumu Kona ir viens no šādiem auto - priekšpiedziņa kā bāzes opcija un pilnpiedziņa, ja šķiet, ka ar to nepietiks.

Kona ir Hyundai modeļu saime, kurā ietilpst ne tikai mašīnas ar tradicionālajiem iekšdedzes dzinējiem, bet arī elektroauto. Tieši ar elektrisko Konu pirms laika iepazinos vispirms. Atstāja simpātiska spēkrata iespaidu, galvenokārt jau gaitas īpašību, veiktspējas un solītās gaitas rezerves dēļ - kad saņēmu no rozetes atvienotu un jau nedaudz iebrauktu auto, tā borta dators vēstīja, ka varētu nobraukt vēl 380. Patīkami daudz, ja ņem vērā, ka elektromobiļi, kas nav Tesla, vēl pirms dažiem gadiem caurmērā piedāvāja 150 kilometrus.

Atgriežoties pie šā stāsta varoņa, tajā elektriska ir tikai dzeltenzaļā visrbūves krās, logu pacelšanas mehānismi, sēdekļa regulēšanas iespējas u.c., kas gādā par pasažieru labsajūtu, ērtībām un drošību. Zem Kona 4WD motora pārsega atrodas 1,6 litru turbo motors ar 177 zirgspēkiem un 265 ZS, ko mērķi nogādā septiņu pakāpju divsajūgu automātiskā pārnesumkārba. Skaitļi nav astronomiski, taču Kona ir visnotaļ žigla, pat ar četriem vīriem salonā. Optimālos apstākļos, tas ir, bez ievērojama liekā svara, mazais krosovers līdz simtam paātrinās 7,9 sekundēs un maksimāli var sasniegt 204 km/h, tātad dinamikas ziņā apmierinās vairuma autobraucēju vajadzības. Motoram bez pietiekamas dzītspējas ir vēl pāris plusi, un tie ir minimālie trokšņi un vibrācijas, ar kādām tas darbojas.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Patēriņš gan kādam varētu šķiet par augstu. Taču jāņem vērā, ka izmēģinātais auto ir pavisam nepieredzējis, ar nedaudz vairāk kā tūkstoš kilometru nobraukumu, izmantotie ceļi vietām bija izaicinājums priekšējās ass riteņiem, tādēļ talkā nāca aizmugurējie, un gala rēķins attiecīgi bija 8,5 litri benzīna uz 100 kilometriem. Ar laiku gan paredzams, ka šis rādītājs kritīsies un pietuvosies ražotāja norādītajiem 7 litriem. Ja nu tomēr svarīgāki par dinamiku ir degvielas izdevumi, vēl var izvēlēties 1,6 litru turbo modeli ar priekšpiedziņu un 7DCT pārnesumkārbu vai 120 zirgspēku auto ar priekšpiedziņu un sešu pakāpju manuālo pārnesumkārbu. Var piebilst, ka pieejamo Kona modifikāciju opcijas atkarībā no tirgus mainās. Tā, piemēram, atsevišķos tirgos dabūjamas divas Kona dīzeļversijas, toties nav pieejams lielais turbo motors ar priekšpiedziņu.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Izmēru ziņā Hyundai Kona ir starp i20 un i30. Ja salīdzina ar mazāko no modeļiem, krosovers ir par 13 cm garāks un par nepilniem 8 cm augstāks. Tā kā, ja ir vietas i20, tad būs arī Kona salonā, protams, nedaudz vairāk. Tai pašā laikā jāatceras, ka šī ir mazā klase, tādēļ eksperimentā ar četriem vīriešiem salonā noskaidrojās, ka 190 centimetri aizmugurē ielīst var, taču pirmā klase tā nav. Pats aiz sev ērti noregulēta sēdekļa gan jutos visnotaļ komfortabli. Tā kā kopumā sakot, četri vidusmēra cilvēki var braukt gana ērti, turklāt ir arī 334 litru bagāžnieks.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Par aprīkojumu. Te nu ir visas iespējas izvērsties. Kona pieejama jau par nedaudz mazāk kā 17 tūkstošiem eiro, taču tad tas būs vienkāršākais priekšpiedziņas modelis ar 1 litra motoru. Demo braucienam jau bija pavisam cita līmeņa Kona - labāk aprīkotais un jaudīgākais modelis, kas maksā no 24 990. Tas gan nav galīgais skaitlis. Ar metālisku krāsu, jumtu atšķirīgā krāsā, ar elektriski regulējamiem, apsildāmiem un ventilējamiem sēdekļiem priekšā, virsbūves krāsai pieskaņotām dekorācijām salonā un tādām vadītāja atbalsta sistēmām kā joslu asistents un atpakaļgaitas pīkstulis, kas liek vēlreiz paskatīties spoguļos, jo tuvumā ir kāds tumši pelēkā mētelī maskējies tēls (arī auto), maksā vairāk, taču tāpat zem 30 tūkstošu atzīmes.

Foto: Ingars Tenis, TVNET

Vairāk informācijas par Hyundai Kona un tās komplektēšanas iespējām - pārstāvniecībā Skandi Motors Lielirbes ielā 32 vai interneta vietnē Skandimotors.lv.

Foto: Ingars Tenis, TVNET
KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu