Auto, velo vai tramvajs jeb kurš ir galvenais Kr.Barona ielā

Kr.Barona iela

FOTO: Ingars Tenis, TVNET

Viena daļa velobraucēju pedāļus min cauru gadu un cita veida transportu izvēlas vien tikai tad, kad patiešām pabraukt ar divriteni nav iespējams. Citi sagaida gada siltāko mēnešu iestāšanos un tikai tad kāpj uz velosipēda. Tad arī veidojas domstarpības starp vairāk un mazāk pieredzējušiem velobraucējiem, gājējiem, autovadītājiem un citiem satiksmes dalībniekiem. Šā iemesla dēļ atgādināsim, kā pareizi uzvesties vismaz uz Kr.Barona ielas braucamās daļas, kur ir tā dēvētās rekomendējošās velojoslas.

Redzot citādāku ceļa segumu, Kr.Barona ielas gadījumā tas ir nosacīti gluds bruģakmeņu klājums, un uz tā uzkrāsotus velosipēdista siluetus, riteņbraucēji padomā, ka šī brauktuves daļa ir domāta viņiem un cilvēkam ar auto te darīt nav ko. Tomēr skaudrā patiesība ir citāda, jo izrādās, ka arī uz šīs velojoslas jāieņem vieta tuvāk ielas labajai malai un nekādu  priekšrocību, salīdzinot ar citiem, nav.

FOTO: Ingars Tenis, TVNET

«Rekomendējošās velojoslas primārais uzdevums ir ar velo piktogrammas palīdzību informēt un atgādināt autovadītājiem, ka šajā vietā var atrasties velosipēdisti, jo tas ir viņiem ieteicamais ceļš. Savukārt velosipēdistiem šajā vietā ir jāievēro visi tie Ceļu satiksmes noteikumi, kas attiecas uz ceļu satiksmi, piemēram, jābrauc pa brauktuvi, atrodoties pēc iespējas tuvāk brauktuves labajai malai, jo rekomendējošai velojoslai ir tikai informatīvs raksturs, kas riteņbraucējiem nekādas papildu priekšrocības nedod. No drošības viedokļa ceļa pārvaldītājam tomēr būtu jāveido veloceļi un velojoslas, kas no rekomendējošām velojoslām atšķiras kā speciāli velosipēdistiem veidota infrastruktūra,» TVNET iepriekš paskaidroja Ceļu satiksmes drošības direkcijā.

FOTO: Ingars Tenis, TVNET

Citātā minētais atrunāts arī Ceļu satiksmes noteikumos. Pārfrāzējot tur teikto, velobraucējiem Kr.Barona ielas gadījumā ir jāievēro visi tie noteikumi, kas attiecas uz citām brauktuvēm, kas nav velosipēdu ceļi. 

Tai pašā laikā ir situācijas, kad jāpiekāpjas autovadītājiem. Jo, ja viņiem arī ir tiesības velobraucēju apbraukšanai vai apsteigšanai izmantot tramvaja sliežu ceļa klātni tajā pašā virzienā vietās, kur tā atrodas pa kreisi vienā līmenī ar brauktuvi, viņi nedrīkst traucēt tramvajiem, kam šeit ir priekšroka. 

Uz augšu