O, 29.11.2022.

Bez gaisa, pusnemaņā sabiedriskajā transportā. Kāpēc Rīgā bez kondicioniera kursē 80% tramvaju?

TVNET
Bez gaisa, pusnemaņā sabiedriskajā transportā. Kāpēc Rīgā bez kondicioniera kursē 80% tramvaju?
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments 23
Foto: Edijs Pālens/LETA

Rīdzinieki ir sašutuši par “bezgaisu” un karstumu “kā ellē” pilsētas sabiedriskajā transportā un jautā: kur ir problēma, kāpēc 21. gadsimtā transporta līdzekļos nav gaisa kondicionēšanas iekārtu? Kā senos laikos bez kondicioniera kursē vairāk nekā 80% tramvaju un 60% autobusu. Ja negribat karstumā zaudēt samaņu, atliek braukt ar trolejbusiem, kas simtprocentīgi aprīkoti “ar gaisu”.

“Pēdējā laikā bieži nākas pārvietoties maršrutā Imanta - Jugla, kurš, kā zināms, ir garākais tramvaju maršruts Rīgā,” raksta kāda rīdziniece. “Ar to, ka šajā maršrutā transporta līdzekļi ir stāvgrūdām piebāzti, rīdzinieki jau pacietīgi samierinājušies, taču vasarā šai parādībai pievienojusies vēl kāda "ekstra" - transportā nedarbojas kondicionieri - pie kam runa nav par vecajiem tramvajiem, kuriem tādi nemaz nav paredzēti, bet arī par jaunajiem tramvajiem, kuriem tādi it kā esot paredzēti.”

Rezultātā cilvēki ģībdami katru rītu un vakaru spiesti mocīties +32 grādos un bojāt savu veselību.

“Rīgas satiksme” TVNET informē, ka no 170 tramvaju vagoniem kondicionieri ir tikai 29, no 407 autobusiem par braucēju labsajūtu domāts 162. 141 tramvajā un 245 autobusos pasažieriem jācieš no bezgaisa. Toties visi trolejbusi – 251 aprīkoti ar gaisa kondicionēšanas iekārtām.

Foto: Ieva Lūka/LETA

Sieviete turpina: ““Rīgas Satiksmes” skaidrojums, kas šorīt publicēts tās Twitter kontā, ir gaužām "mierinošs": "Transportlīdzekļos, kuros ir kondicionieris, tas tiek ieslēgts." Otrs skaidrojums: "Pieturvietu attālums ir 500-600 metru, tādēļ aukstais gaiss ikreiz izplūst un transportlīdzekļa salonā gaiss nespēj atdzist."

Šis izklausās vēl interesantāk. Un atkal tas saistīts ar to, ka Latvija ir unikāla valsts ar unikāliem laikapstākļiem un laikam jau unikālu transporta pieturu izkārtojumu, kas paredz, ka karstā laikā izvēles vienkārši nav - jābeidzas nost.

Taču cilvēki 21. gadsimtā mēdz ceļot, ziniet. Un nedz Viļņā, nedz Tallinā šādu problēmu nav. Nu nav Latvija vientuļa planēta ar "neparastiem laikapstākļiem". Turklāt šādas problēmas nav novērotas arī valstīs ar daudz karstāku klimatu - Spānijā, Grieķijā, Turcijā. Labi, Indijā un Āfrikā gan. Bet arī šis jau nav nekas jauns, jo arī ziema mums ir "unikāla", tāpēc bojā asfaltu un tāpēc ceļi ziemā neizbraucami.”

Uzņēmuma “Rīgas satiksme” klientu apkalpošanas un komunikācijas daļas vadītājs Viktors Zaķis skaidro, ka reizēm kondicionēšanas iekārtas sabojājas. Ja transporta līdzeklī ir karsti un nav ko elpot, par to vajadzētu paziņot “Rīgas satiksmei”, zvanot uz bezmaksas informatīvo tālruni vai rakstot sociālajos tīklos. Pirms došanās reisā transporta līdzekļi tiek pārbaudīti, bet ”tehnika ir tehnika”, viņš skaidro. Savukārt, piemēram, “vecie tramvaji” vispār nav aprīkoti ar kondicionieriem un arī netiks, jo tos plānots nomainīt ar jauniem.

Tēmas
Aktuālais šodien
Jaunākās ziņas
Svarīgākais
Uz augšu