Lidsabiedrība, kas novēro un filmē savus pasažierus

A passenger walks to his gate at Cairo International Airport, during the first anniversary of the Russian Metrojet plane crash in Egypt's Sinai peninsula, Egypt October 30, 2016. REUTERS/Amr Abdallah Dalsh

FOTO: Reuters/ScanPix

Honkongas lidsabiedrība “Cathay Pacific” atzinusi, ka tā filmē pasažieru aktivitātes lidojumu laikā, tādējādi no jauna raisot debates par aviopasažieru novērošanas jautājumu, vēsta ASV raidorganizācija CNN.

“Cathay Pacific”, kas nereti tiek dēvēta par vienu no labākajām lidsabiedrībām pasaulē, uz  informācijas ievākšanu norāda atjauninātajā privātuma politikā, kas tika publiskota jūlija beigās.

Lidsabiedrības pārstāvji informē, ka “Cathay Pacific” pasažieri tiek novēroti un filmēti gan ar lidmašīnās esošās izklaides sistēmas, gan arī īpaši šim nolūkam izvietotām novērošanas kamerām.

“Cathay Pacific” norāda, ka pasažieru novērošanu uzņēmums veic, lai pētītu, kādi ir viņu lidojumu izklaides sistēmas lietošanas paradumi, kā arī noskaidrotu, kā pasažieri pavada laiku lidojumos.

FOTO: Reuters/ScanPix

Tomēr lidsabiedrība atzīst, ka tā uzņem un glabā arī pasažieru attēlus.

Videokameru izvietošanu lidmašīnās “Cathay Pacific” skaidro ar rūpēm par lidsabiedrības pasažieru un apkalpju drošību.

“Visās lidmašīnās ir un lidsabiedrības birojos lidostās ir novērošanas kameras – drošības apsvērumu dēļ,” teikts “Cathay Pacific” paziņojumā.

“Visiem attēliem un video ir stingra piekļuves kontrole,” mierina lidsabiedrības pārstāvji, piebilstot, ka lidmašīnu tualetēs novērošanas kameru nav.

“Spiegojošās” lidsabiedrības

Pagājušajā gadā vairākas pasaules aviokompānijas atzina, ka tās lidmašīnu izklaides sistēmās ir ievietojušas kameras.

FOTO: Reuters/ScanPix

Šie paziņojumi izraisīja plašas pasažieru bažas par iespējamo viņu privātuma pārkāpumu.

Starp šīm lidsabiedrībām bija arī tādas pasaulē pazīstamas aviokompānijas kā “Singapore Airlines", “Emirates” un “American”.

Tomēr šo uzņēmumu pārstāvji skaidroja, ka šīs kameras neesot plānots aktivizēt.

Savā jaunajā privātuma politikā “Cathay Pacific” skaidro, ka pasažieru informācijas ievākšana esot nepieciešama, arī lai uzlabotu lidojumu pieredzi.

Tāpat aviokompānijas ievāktie dati var tikt nodoti trešajām pusēm mārketinga nolūkos.

“Mēs jūsu personālo informāciju uzglabāsim tik ilgi, cik nepieciešams,” teikts “Cathay Pacific” privātuma noteikumos.

Privātuma apdraudējums?

Daļa sabiedrības pieņem novērošanas kameras lidmašīnās kā attaisnojamu rīcību drošības garantēšanai, tomēr daļa uzskata, ka pasažieru novērošana lidmašīnu salonos ir solis par tālu.

Papildu bažas šajā jautājumā veicina tas, ka lidsabiedrības mēdz piedzīvot problēmas ar kiberuzbrukumiem.

“Cathay Pacific” 2018.gadā ziņoja, ka kiberuzbrukuma rezultātā varētu būt noplūduši aptuveni deviņu miljonu pasažieru dati.

Kiberdrošības eksperts Vitālijs Kamuks, kurš lidsabiedrības “Singapore Airlines” lidmašīnas lidojumu izklaides sistēmā pamanīja novērošanas kameras lēcu, pauda bažas, ka šo kameru uzņemtie attēli vai video var nonākt nepareizās rokās.

Tajā pašā laikā Japānas uzņēmums “Panasonic Avionics”, kas izgatavo izklaides sistēmas “Cathay Pacific” lidmašīnām, norāda, ka šādas bažas esot pārspīlētas.

Kameru ievietošana lidmašīnu sēdekļos paverot jaunas iespējas, piemēram, iespēju lidojumu laikā rīkot videokonferences.

Uz augšu