3.sērijas BMW universālis veiksmīgi absolvē "aļņa testu"

Noskaties video
TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no video

Neatkarīgos izmēģinājumos 3.sērijas BMW universālis veiksmīgi absolvējis tā dēvēto aļņa testu, kas savulaik iegāza un burtiskā nozīmē arī apgāza pirmās paaudzes Mercedes-Benz A klasi.

Tīmekļa vietne km77.com savā YouTube kanālā publiskojusi video (tas pievienots arī zemāk), kurš, lai arī ir spāņu valodā, demonstrē praktiskākā trešās sērijas BMW noturību, vadāmību straujas virzienmaiņas laikā. Tātad aļņa testā, kad jāapbrauc šķērslis mašīnas tiešā tuvumā.

BMW universālis šo testu izpildījis ne sliktāk kā sportiskais radinieks M2, proti, strauju manevru stabili paveicis pat ar 78 kilometriem stundā. Salīdzinājumam - Porsche 911 Carrera 4S šāds sniegums novērots pie 80 kilometriem stundā, bet Honda CR-V - pie 75 km/h, ziņo Motor.ru.

Aļņa tests ir viens sarežģītākajiem pārbaudījumiem ikkatram automobilim. Testa gaitā vadītājam nākas salīdzinoši lielā ātrumā strauji manevrēt, lai apbrauktu statisku šķērsli. Skaidrs, ka tam neuzbraucot.

Trešās sērijas universālis saglabāja stabilitāti pat pie 78 km/h, un tas pēc video autoru, km77.com ekspertu, domām ir BMW M2 cienīgs rezultāts. 

Aļņa testa gaitā iespējams vislabāk noteikt stabilizācijas sistēmas trūkumus un citus mazāk veiksmīgus risinājumus automašīnām. Kā atceramies, oriģinālā A klase šajā testā apgāzās tikai tāpēc, ka tai vispār nebija ESP. Pēc testa modelis tika apgādāts ar stabilitātes programmu, un iznākums jau bija labvēlīgs visiem - "alnis" izdzīvoja un arī mašīna neapgāzās.

Foto: Ekrānuzņēmums no video

Starp modernajiem auto, kuros aļņa tests palīdzējis atklāt nepilnības, ir, piemēram, elektriskais Jaguar I-Pace, kam straujas virzienmaiņas rezultātā var pilnībā nobloķēties priekšējais ārmalas ritenis. Pie tam šis auto konusus notrieca visā ātruma koridorā no 70 līdz 80 kilometriem stundā. 

Vēl viens piemērs ir jaunākās paaudzes Toyota RAV4 hibrīds. Šā modeļa gadījumā sākotnējos testos novērots, ka elektroniskās stabilizācijas sistēma nostrādā novēloti, un auto kļūst nevadāms jau pie 68 km/h. Jau pēc šiem testiem japāņu ražotājs ieviesis korekcijas programmatūrā un problēma novērsta.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu