Kremļa propagandistu ģimenes miljonu "bizness" uz valsts rēķina (47)

Izmeklē Navaļnijs
TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: kadrs no video

Viena no zināmākajām Kremļa propagandistēm Margarita Simonjana un viņas vīrs Tigrans Keosajans izveidojuši plaukstošu “biznesa” impēriju, kas parazitē uz Krievijas budžeta līdzekļiem, atklājies Krievijas opozīcijas līdera Alekseja Navaļnija dibinātā Korupcijas apkarošanas fonda jaunākajā pētījumā.

Fonda eksperti izpētījuši, kā Krievijas budžeta un valsts uzņēmumu līdzekļi tiek apgūti televīzijas raidījumā “Meždunarodnaja pilorama”, kas tiek rādīts valsts uzņēmuma kontrolētajā televīzijas kanālā NTV.

Politiskās satīras raidījuma “Meždunarodnaja pilorama” autors un vadītājs ir Keosajans, bet tā mākslinieciskā vadītāja ir Keosajana sieva Simonjana, kas vada Krievijas propagandas televīzijas kanālu RT, kā arī propagandas aģentūras “Rossija Segodņa” un “Sputņik”.

Televīzijas kanāls NTV pieder Krievijas valsts gāzes giganta “Gazprom” meitas uzņēmumam “Gazprom-media”.

NTV raidījumus “Meždunarodnaja pilorama” pasūta Keosajanam piederošam uzņēmumam “Gold Vižn”. Tomēr šis raidījums tiek filmēts RT televīzijas studijā.

Kā izdevies noskaidrot Korupcijas apkarošanas fonda ekspertiem, raidījuma “Meždunarodnaja pilorama” veidošanā darbojas arī vairāki desmiti RT darbinieku, tomēr viņi nekādu papildu atalgojumu no “Gold Vižn” nesaņem.

Par vienu raidījumu NTV Keosajana uzņēmumam maksā 3,4 miljonus rubļu (gandrīz 42 000 eiro). Savukārt gadā par “Meždunarodnaja pilorama” raidījumiem televīzijas kanāls samaksā aptuveni 120 miljonus rubļu (gandrīz 1,5 miljonus eiro).

Propagandistu ģimene pelna, arī pārdodot reklāmas raidījumā “Meždunarodnaja pilorama” dažādiem valsts uzņēmumiem, piemēram, Krievijas nacionālajai aviokompānijai “Aeroflot”.

Visi līgumi par reklāmas izvietošanu raidījumā tiek slēgti ar vienu uzņēmumu – reklāmas aģentūru “Invento”, ko kontrolē Simonjana un Keosajans.

No reklāmas līgumiem ar “Aeroflot” aģentūra “Invento” pēdējo četru gadu laikā nopelnījusi vairāk nekā vienu miljardu rubļu (aptuveni 12,2 miljonus eiro).

Par reklāmas izvietošanu radījumā “Meždunarodnaja pilorama” lidsabiedrība “Invento” šajā periodā samaksājusi 657 miljonus rubļu, bet par “Aeroflot” reklamēšanu citos televīzijas kanālos “Invento” saņēmusi vēl gandrīz 400 miljonus rubļu.

Simonjanai un Keosajanam pieder vēl divas reklāmas aģentūras, kas gūst iespaidīgu peļņu no dažādu valsts institūciju apkalpošanas.

Korupcijas apkarošanas fonds uzsver, ka Simonjana un viņas vīrs ir spilgts Putina Krievijas iemiesojums – neprofesionāli savu tiešo pienākumu pildītāji, kas gan prot ļoti veiksmīgi iedzīvoties no nodokļu maksātāju līdzekļiem.

“Viņi peldas sabiedrībai nozagtajā naudā, bet tajā pašā laikā agresīvi māca sabiedrībai mīlēt Krieviju,” teikts fonda paziņojumā.

Komentāri (47)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu