Noskaties: paši pirmie žigulīši izbrauc Maskavas ielās
Vēsturiski kadri

FOTO: Ekrānuzņēmums no video

Ir 1970.gads, un Padomju Savienības lielākais autoražotājs Volgas automobiļu rūpnīcā jeb AvtoVAZ ar Fiat licenci sāk ražot pārveidotu Fiat 124 un to nodēvē par VAZ 2101. 

Automobilis, ko daudzi pazīst kā kapeiciņu, bet pašos pirmsākumos dēvēja arī par vieninieciņu, bija neliela izmēra sedans ar 1,2 litru motoru, 60 zirgspēkiem un maksimālo ātrumu, ko mūsdienās uz lielas daļas Eiropas maģistrāļu uzskatītu par muļļāšanos un satiksmes kavēšanu. 

FOTO: Ekrānuzņēmums no video

No mūsdienu perspektīvas, kad mašīnu tirgotāji vilina ar tūkstošos mērāmām atlaidēm un brīnišķīgiem solījumiem, arī grūti iztēloties, ka ļaudis gadiem stāvēja rindā, lai VAZ 2101 varētu saukt par savu. Tomēr tieši tāda bija realitāte pirms gadiem četrdesmit, piecdesmit. Un kadri ar pirmajiem VAZ 2101 eksemplāriem, kas samontēti Toljati rūpnīcā, rada zināmu nostaļģiju, lai gan visiem ir skaidrs, ka pirmais žigulis un tam sekojošie AvtoVAZ izstrādājumi nav savietojami nedz ar jēdzienu komforts, nedz drošība.  

FOTO: Ekrānuzņēmums no video

Gremdējoties atmiņās, lūk, video no 1970.gada, kad sākās ražošana. Kā raksta www.maximonline.ru, pirmos sešus VAZ 2101 eksemplārus AvtoVAZ samontēja tā gada aprīlī, augustā sāka darboties konveijers, bet oktobrī ražošanas apjoms jau bija 200 kapeiciņas dienā. Līdz gadu mijai Toljati rūpnīcā bija saražoti jau vairāk nekā 21,5 tūkstoši auto.

Video (krievu valodā): pašu pirmo VAZ 2101 "dzīvais tests" Maskavas ielās

Video avots: YouTube

Uz augšu