Zebra: katrs kaut ko varēja uzlabot, un nepatikšanu būtu mazāk

FOTO: Ekrānuzņēmums no video

1.maija pēcpusdienā uz Baltezera robežas pie pagrieziena uz Alderiem notika plašas diskusijas izraisījusī sadursme starp motociklu un auto. 

Viedokļi par to, kurš šajā negadījumā vainojams visvairāk, bija dažādi. Savs viedoklis par notikušo ir arī raidījuma Zebra uzrunātajam Valsts policijas Kārtības policijas pārvaldes priekšniekam Normundam Krapsim un satiksmes ekspertam Oskaram Irbītim.

Kamēr rit par notikušo avāriju ierosinātais kriminālprocess un tiek gaidīts nozīmēto ekspertīžu iznākums, Krapsis, pirmkārt, norāda uz acīmredzamajiem motobraucēja pārkāpumiem. 

FOTO: Ekrānuzņēmums no video

"Šobrīd notiek izmeklēšana un es negribu ieslīgt detaļās, bet, skatoties to video, es domāju, jebkurš redz, ka motocikla vadītājs pēc būtības pārkāpj noteikumus, braucot pa horizontālo ceļu apzīmējumu. Tas visiem ir skaidrs un nepārprotami redzams. Zinot, ka tajā ceļa posmā atļautais vēl ir 70... Ja tas autovadītājs, kurš brauc un filmē,  brauc uz 70, skaidrs, ka arī motocikla vadītājs brauc nedaudz ātrāk, kā tas ir pieļauts. Man negribētos pārsteidzīgi teikt, kurš ir vainīgs. Jebkurā gadījumā ir ierosināts kriminālprocess un noteikti būs ekspertīzes, kuru uzdevums būs noteikt, kāds ir bijis braukšanas ātrums pirms sadursmes. Es laikam tomēr redzu tādu jaunības pārgalvību," norāda Krapsis, piebilstot, ka Tallinas šoseja ir ceļš ar ļoti intensīvu satiksmi, tādēļ autovadītājam, kurš izgriežas uz tā, tomēr būtu jāpaskatās divreiz, jāpārliecinās kārtīgi, ka ceļš ir brīvs.  

Satiksmes eksperts Oskars Irbītis sarunu ar raidījumu Zebra tikmēr sāk ar atgādinājumu, ka uz saliņām uzbraukt ir aizliegts, un tas attiecas arī uz motocikliem. 

FOTO: Ekrānuzņēmums no video

"Motociklists drīkst braukt garām sastrēgumam, ievērojot piesardzību, noturoties savā joslā. Tātad, ja autobraucējs padalās ar savu joslu, motobraucējs drīkst apbraukt sastrēgumā lēni braucošos vai stāvošos. Bet no drošības viedokļa motociklista ātrumam nevajadzētu būt lielākam par 10 km/h virs automobiļa ātruma. Satiksmes noteikumos tas nav rakstīts, tomēr citās valstīs tas ir minēts un tehniski pamatots lielums, lai motociklists varētu laikus pamanīt potenciālu bīstamību un nobremzēt. Šajā gadījumā motociklists pārvietojas diezgan ātri un ļoti būtiski apdraud savu drošību. Un galu galā - citi autovadītāji vienkārši nerēķināsies, ka motociklists pēkšņi brauks pa šo drošības saliņu. Ja būtu braucis lēnāk, nekas tāds nebūtu noticis. Un vēl - var redzēt, ka šie automobiļi pirms krustojuma sāk bremzēt. Ja jau motociklists pamanīja, ka viņi sāk bremzēt, tad kaut kādam iemeslam bija jābūt, kāpēc viņi to dara," - tā Irbītis. Pēc viņa teiktā, autovadītājiem arī šādās vietās jābūt uzmanīgiem, jo pa drošības saliņu varēja braukt ātrā palīdzība, ugunsdzēsēji vai policija, kam šāds manevrs ir atļauts.

Nobeigumā Krapsis piebilst, ka satiksmes dalībnieku attieksme pret drošības saliņām, ko apzīmē ar horizontālām līnijām, Latvijā ir neadekvāta. Tās tiek nobraukātas un nereti pieņem asfalta krāsu. Savukārt raidījuma Zebra vadītājs Pauls Timrots atgādina, ka drošības saliņas ir brauktuves daļa ar sliktāku saķeri, jo nobremzēt ir grūtāk ne tikai tāpēc, ka ir baltās līnijas, bet arī tāpēc, ka uz saliņām sakrājas putekļi, smiltis un tamlīdzīgi.

Svarīgākās atziņas par šo negadījumu skaties raidījuma Zebra sižetā.

Uz augšu
Back