Pircējs sašutis: nevar atgūt naudu par viņam Rumbulā "iesmērētu" auto (76)

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no raidījuma "Bez tabu"

Kāds kungs no Kalnciema pirms vairāk nekā gada par vairāk nekā diviem tūkstošiem eiro iegādājās 2000.gada ražojuma Volkswagen Golf IV. Vizuāli auto izskatījās un aizvien izskatās labi, tomēr ātri vien pēc pirkuma darījuma atklājās, ka pārdevējs iesmērējis lūzni. Golfiņam pat bijusi ar līmlenti aizlīmēta Check engine lampiņa instrumentu panelī, kas liecina par briestošām nepatikšanām motortelpā, ziņo raidījums Bez Tabu.

"Ceturtais golfiņš, labs un smuks. Vizuāli tiešām izskatījās labi, nevar sūdzēties. Braucu, neko īpaši sliktu nemanīju. Pirms tam bija neliels kontrolbrauciens. Laiks bija slikts, slapjš sniegs, līņāja. Zināt, tā staigāšana nebija patīkama," atminas Juris, kas izmeta brangu naudu par nederīgu auto.

It kā ar to būtu par maz, arī tirgotāja bonusā dāvinātās ziemas riepas ir nekam nederīgas, jo protektora dziļums vairumam no tām ir tikai 2 milimetri. Tātad satiksmē piedalīties ar tām nemaz nedrīkst. Savu lomu iegādes darījumā nospēlējis arī odometra rādījums - 150 000 kilometru -, tomēr Juris pieļauj, ka arī te patiesībā nav tā, kā izskatās, ka patiesībā 20 gadus senais auto ir pieveicis krietni lielāku attālumu. 

Foto: Ekrānuzņēmums no raidījuma "Bez tabu"

Lai vai kā, pēc golfiņa iegādes Juris devās mājup, piestāja degvielas uzpildes stacijā un pamanīja ko savādu, ko tādu, ko iepriekš nebija pamanījis: kungs stāsta, ka ieraudzījis melnu līmlentes gabaliņu, uzlīmētu uz auto paneļa. Izrādījās, ka ar to paslēpts panelī mirdzošais brīdinājums par dzinēja problēmu.

"Zvanīju šim firmas komersantam, kāpēc tā līmlente uzlīmēta. Viņš teica, ka tā lente uzlīmēta tāpēc, lai nespīdētu acīs tā gaismiņa. Vienkārši iesmērēja man," - tā Juris.

Juris stāsta, ka tirgotājs vēlāk esot piedāvājis automašīnu samainīt pret citu, tomēr laiks ritēja un izrādījās, ka tās bijušas vien tukšas runas. Juris nogādāja spēkratu vairākos servisos, tai skaitā Ceļu satiksmes drošības direkcijas tehniskās apskates stacijā, kur bez dzinēja kaites konstatēja nedegošus lukturus, sabojātu tiltu un bremžu defektus. Verdikts: golfiņš satiksmei nederīgs.

Juris vērsās pie patērētāju tiesību aizstāvjiem (Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC)). PTAC sasauca Patērētāju strīdu risināšanas komisiju.

Foto: Ekrānuzņēmums no raidījuma "Bez tabu"

Juris stāsta, ka saskaņā ar komisijas lēmumu firmai ir jāatdod samaksātā nauda par automašīnu. Tomēr mašīnas pārdevējs pēc sazināšanās pateicis, ka viņam vairs nav nekāda sakara ar šo firmu. Iepriekš bija sakars, bet tagad vairs nav. "Viņš ir izdevis īpašuma tiesības apliecinošu dokumentu ar zīmogu, ar savu parakstu, es esmu parakstījis šo te dokumentu, jo es citādi nevarētu reģistrēt uz sava vārda," skaidro Juris.

Vēlāk patērētāju tiesību aizstāvju centienus sazināties darījuma dokumentos minētais firmas "Stabiņš un Ko" pārstāvis Aivars Pokulāns ignorējis un naudu neatmaksā. Pēc viņa sazvanīšanas "Bez Tabu" noskaidroja, ka šī persona ir informēta par darījumu, taču tālākās sarunās neielaidās un lūdza viņu vairāk netraucēt.

"Man no tā lēmuma nav ne silts, ne auksts. Es viņai prasu – ko tādā gadījumā darīt? Man saka, ka man jāvēršas tiesā. Tie ir lieli izdevumi, un nav jau arī zināms, kad tā tiesa notiks. Kādēļ nepieciešama šāda komisija, ja lēmumu var vienkārši nepildīt?" sašutis ir Juris.

Foto: Ekrānuzņēmums no raidījuma "Bez tabu"

Tikmēr PTAC pārstāve Santa Zarāne informē, ka Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumam neesot tiesas lēmuma spēka. Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumi neuzliek tiesisku pienākumu izpildīt tos. Tas ir bezmaksas rīks, ko var izmantot patērētāji, savukārt uzņēmumiem, ja pieņemts patērētājiem par labu, šis lēmums izpildāms labprātīgi. Ja lēmumu neizpilda mēneša laikā, uzņēmumu ievieto melnajā sarakstā.

Arī "Stabiņš un Ko" pēc Jurim labvēlīgā lēmuma neizpildes ievietots melnajā sarakstā, kurā informē par negodīgiem uzņēmumiem. Tā ir vien slikta publicitāte PTAC mājaslapā. Lēmumi izpildāmi labprātīgi; ja tie netiek pildīti, patērētājiem jāvēršas pret uzņēmumu tiesā. Ja ir ļoti daudz sūdzību par vienu uzņēmumu, PTAC tiek sākta lieta. Tad PTAC var pieņemt lēmumu uzņēmumam izbeigt komersanta komercpraksi, kas bijusi negodīga vai maldinoša, bet ir jābūt vairākām sūdzībām par vienu komersantu. 

Raidījuma "Bez tabu" sižets

Komentāri (76)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu