Toyota Land Cruiser ir kā rotaļu auto, ja salīdzina ar Toyota Mega Cruiser

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Toyota Mega Cruiser
Toyota Mega Cruiser Foto: Toyota

Toyota Land Cruiser un Hilux neapstrīdami ir spējīgi auto un labi zināmi apvidus braukšanas entuziastu pasaulē. Tomēr ne viens, ne otrs no šiem japāņu autobūves dinozauriem nepārspēs citu Toyota bezceļu auto - Mega Cruiser. 

Amerikā armijas vajadzībām tika būvētas High Mobility Multipurpose Wheeled Vehicle jeb HMMWV automašīnas un no tām civilām vajadzībām tika atvasināti Hummer automobiļi, Japānā pēc analoga principa tapa Mega Cruiser. Tas ir līdz šim nopietnākais Toyota apvidus auto un līdzīgi kā HMMWV primāri tika radīts militāru uzdevumu pildīšanai. 

Japānas sauszemes aizsardzības spēku vajadzībām izstrādātais automobilis ar laiku ieguva dažādas modifikācijas un tika izmantots ne tikai glābšanas dienestos, bet arī tirgots privātpersonām. Atšķirībā no Hummer gan tikai ar stūri labajā pusē un tikai Japānā, turklāt par cenu, kas mūsdienu izteiksmē atbilst aptuveni 170 tūkstošiem eiro. 

Foto: Toyota

Kopumā Toyota periodā no 1995. gada līdz 2002. gadam uzbūvēja tikai 100 civilos Mega Cruiser, un tādu atrast iegādei šobrīd faktiski ir neiespējami.

Mega Cruiser ir patiesi milzīgs automobilis. Vēl jo vairāk, ja ņem vērā, ka japāņi priekšroku dod mazītiņām ceļojumu kofera izmēra mašīnām. Mega Cruiser ir vairāk nekā 5 metrus garš, 2,2 metrus plats un 2,1 metru augsts. Tas pat ir lielāks nekā Hummer H1 un sver nepilnas trīs tonnas. Automašīnas kravnesība gan īpaši neizceļas un ar 750 kilogramiem pat ir sliktāka nekā vairumam pie mums nopērkamo pikapu, kuru kravas kastē uz eiro paletes var iekraut un pārvadāt tvertni ar kubikmetru ūdens.

Foto: Wikipedia.org

Mega Cruiser toties bija citas priekšrocības, piemēram, 420 milimetru klīrenss, četru riteņu stūrēšanas sistēma (aizmugurējo riteņu maksimālais pagriešanās leņķis ir 12 grādi), kā arī iespēja regulēt gaisa spiedienu riepās mašīnas braukšanas laikā. Pateicoties 4WS sistēmai 5,09 metrus garais auto ieguva apskaužamu manevrētspēju, jo tā apgriešanās apļa rādiuss ir tikai 5,6 metri. Par automobilim piemērotāko spēka agregātu tika izvēlēts 4,1 litra četru cilindru dīzeļdzinējs ar 155 zirgspēkiem un 390 Nm, kura veiktspēju optimāli palīdzēja izmantot četru pakāpju automātiskā pārnesumkārba, pastāvīgā pilnpiedziņa un trīs bloķējami diferenciāļi. 

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu