Biežākās kļūdas, ar kurām saīsinām bremžu darba mūžu (3)

CopyLinkedIn Draugiem X
Mehāniķis servisā veic automašīnas bremžu pārbaudi
Mehāniķis servisā veic automašīnas bremžu pārbaudi Foto: Ekrānuzņēmums no video

Bremžu sistēma un tās komponentes, tāpat kā stūre un riteņi, viennozīmīgi ir starp svarīgākajiem automašīnas mehānismiem. Jo ko līdz fantastisks mašīnas paātrinājums un vadāmība, ja mašīnu nevar apturēt un tā taisni iebrauc kokā?

Šis salīdzinājums ir diezgan vienkāršots, pat primitīvs, taču vienkāršas pēc būtības ir arī būtiskākās kļūdas, ko autobraucēji pieļauj, un padomi, ko autobraucēji neievēro, lietojot un arī nelietojot sava spēkrata bremzes.

Lūk, svarīgākās atziņas par automašīnas bremžu sistēmu un padomi, kas palīdzēs laikus atpazīt briestošas problēmas, ko palīdzējis apkopot Bosch Car Service speciālists.

Kādas ir izplatītākās šoferu kļūdas bremžu ekspluatācijā?

Parasti populārākā lieta ir stāvbremzes neizmantošana automātiskajām kārbām. Ieliek parkingā un viss. Līdz ar to stāvbremzes troses un loki, viss mehānisms ierūsē. Tad, kad vajag to stāvbremzi novilkt, nekas neatlaižas, sāk ķīlēt. Bremžu izpildmehānismi iesērē un aprūsē arī tad, ja daudz sanāk braukt pilsētas satiksmē un reti pa šoseju.

Vai bremžu diski bīstas no iebraukšanas peļķēs?

Vajadzētu izvairīties, ja esi uz šosejas aktīvi bremzējis. Bremžu diski uzkarst, tāpēc nevajadzētu braukt dziļākā peļķē pēc tādas bremzēšanas, jo disks var savērpties.

Kā var noteikt, ka bremžu diski ir "sametušies"?

Var just vibrāciju bremzējot uz stūres vai virsbūves. Ja tā gadījies, bremžu diskus var apvirpot, taču drošāk tomēr tos mainīt.

Kā zināt, ka nodilušas bremžu uzlikas?

Jaunākām mašīnām ir bremžu nodiluma devēji, kur iedegas kontrollampiņas, tiklīdz tā dēvētais klucis nodilis. Vecākiem automobiļiem par nodilumu liecinās griezīga, metāliska skaņa bremzējot. Smagākos gadījumos bremžu pedālis kļūst mīksts un pazūd grīdā bez pretestības. Tas var liecināt par bremžu caurulīšu defektu, šķidruma zudumu un sistēmas nehermētiskumu. Ar tādu automašīnu braukt noteikti nedrīkst.

Cik bieži jāpārbauda bremžu sistēma?

Vajadzētu pārbaudīt vismaz reizi gadā.

Cik bieži jāmaina bremžu šķidrums?

Reizi divos gados būtu jāmaina, jo piesaista apkārtējā gaisa mitrumu. Tā rezultātā sāk korodēt bremžu sistēmas daļas. Piesaistītais mitrums pazemina bremžu šķidruma vārīšanās temperatūru. Lielā karstumā vai intensīvi braucot, sistēmā var parādīties gaisa burbuļi, kas var novest pie bremžu atteikuma.

Kā noteikt, vai bremžu disks ir darba kārtībā?

Tas ir spīdīgs, gluds, nav rievu, nav rūsas, nav nekādu plaisu. Tomēr perfekts vizuālais stāvoklis var būt mānīgs. Tāpēc jāpārbauda arī bremžu diska atlikušais biezums, kura minimālās vērtības ir noteicis katrs ražotājs.

Vairāk par automašīnas bremzēm skaties šajā TV Auto ziņu sižetā.

Komentāri (3)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu