Nodod remontā busiņu uz divām nedēļām, bet atgūst pēc pusotra gada

скриншот из видео

FOTO: Ekrānuzņēmums no video

Cik ilgi tu būtu ar mieru gaidīt savu servisā nodoto auto? Nedēļu? Divas nedēļas? Pat mēnesis būtu tīrais nieks, jo, piemēram, rīdziniekam Ivaram sava busiņa remontu nācās gaidīt pusotru gadu. 

Rīdzinieks Ivars Rutenbergs raidījumam 4.studija stāsta, ka pēc ilgas meklēšanas aptuveni pusgada garumā nopircis labu Renault Trafic busiņu ar pagarināto virsbūvi. Automobili viņš iegādājies ar ļoti izdevīgiem noteikumiem, iemainot pret savu auto un nedaudz piemaksājot. 

Busiņam gan bijis vajadzīgs dzinēja remonts, tādēļ auto ar visām rezerves daļām 2600 eiro vērtībā viņš nogādājis servisā Imantā, kur to solīja sagatavot braukšanai divu nedēļu laikā. Realitātē kungs savu Renault, ar ko vizināt mazbērnus, atguva vien pēc 18 mēnešiem, jo katru reizi, kad viņš interesējies par darbu progresu, saņēmis dažādas atrunas vai pārmetumus, ka servisa meistaram iedotās detaļas ir brāķis.

Ivars gan raidījumam 4.studija pauž pārliecību, ka viņa rūpīgi atlasītās un nomazgātās detaļas ir uzstādītas citiem auto vai pat pārdotas, ko servisa vadība gan noliedza. Tā nepiekrita arī mašīnas pārvešanai uz citu darbnīcu.

Šajos apstākļos busiņa saimnieks kā vienīgo izeju saskatīja palīdzības meklēšanu 4.studijā un ātri vien jau devās uz servisu. Busiņš tur stāvēja kā stāvējis, ar daļēji izjauktu priekšpusi un tukšām riepām. Pēc sarunas ar servisa vadītāju Ivars uzzināja, ka remonts būs jāsāk no nulles, kā arī jāsagādā detaļas, jo iepriekšējās ir nozagtas vai uzliktas citām mašīnām un pārdotas, savukārt citā "šrotā" dabūtais motors nav iedarbināms. Servisa pārstāvis Ernests savukārt raidījumam apgalvo, ka visas detaļas, kas nav uzstādītas busiņam, atrodas tā kravas nodalījumā. 

FOTO: Ekrānuzņēmums no video

Kā rīkoties, lai nenonāktu situācijā, kādu piedzīvojis Ivars? Eksperti norāda, ka, pirmkārt, jāsakārto dokumentācija, jābūt darījumu apliecinošiem dokumentiem un saskaņotai darbu tāmei. Pretējā gadījumā nebūs iespējami pierādīt mutisko vienošanos par darbu apjomu un izmaksām, un šā iemesla dēļ vārdā nenosaukto servisu grūti saukt pie atbildības. Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) pārstāve Santa Zarāne tikmēr arī uzsver, ka tad, ja uzņēmums nevēlas, neizsniedz vai atsakās izsniegt darījumu apliecinošus dokumentus, ir jāziņo Valsts ieņēmumu dienestā.

Nobeigumā raidījums norāda, ka starp klientu un servisu tomēr ir panākta vienošanās. Ivars noraidījis servisa piedāvājumu busiņu atpirkt par 3000 eiro, taču piekritis remontam, trīs mēnešu garantijai un izietai tehniskajai apskatei. 

Uz augšu
Back