Tāds 5. sērijas BMW, kāds bija, vairs nebūs (3)

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Piektās sērijas BMW neapšaubāmi ir viens no trim atlantiem, uz kuru pleciem balstās biznesa sedanu pasaule. Un kādu brīdi tā tas arī paliks. 

Šodien TV Auto ziņas aplūkos, ar ko 5. sērijas BMW iebraucis 2020. gadā un kā turpinās braukt vismaz nākamos 3 gadus. Mūsu tumšais bruņinieks ir septītās paaudzes 5. sērijas BMW modernizācija, ko lepni dēvē arī par life cycle impulse jeb dzīves cikla impulsu. Īstais impulss tika dots 2016. gada beigās un ieguva rūpnīcas kodu G30.

Jaunāko 5.sērijas BMW visvieglāk atpazīt pēc priekšējiem lukturiem, kas kļuvuši zemāki nekā pirms trim gadiem. Bet

BMW jau nebūs BMW, ja kaut kas nebūs mainījies arī zem motorpārsega. Tā ir jaunā 48 voltu mild-hybrid sistēma.

Tā paredzēta visiem pamatmodeļa dzinējiem, neatkarīgi no degvielas veida un cilindru skaita. Par laimi, mild hybrid ne tikai taupa degvielu un CO2 gramus, bet arī palielina jaudu par 11 zirgspēkiem.

Divu litru motors ar turbokompresoru

Ātri gan mēs pie visa pierodam. Cik sen tas bija, kad BMW sita pie krūts un teica: "Nē, BMW benzīna motoriem nekad vairs nebūs turbokompresoru!" Bet vai kāds maz vairs piedomā, ka tas divlitru motors 190 ZS dabū, arī pateicoties dubultlāpstiņu turbokompresoram? Par 48 voltu borta kontūra klātbūtni signalizē violeti kabeļi, un tas ir jaunums. Citādi par to nekas neatgādina, tāpēc ir īstais laiks iepazīties ar nedaudzajiem jauninājumiem jaunā "piecīša" kabīnē. 

Sporta stūre turpmāk standartā

Sporta stūre tagad ir standartā pilnīgi visiem piektās sērijas BMW. Neatkarīgi no M pakotnes. Šo lietu lielais brālis gan ir pārņēmis no mazā, jo trešajam arī tā ir. Kas tad vēl? Live Cockpit, animētais instrumentu panelis tagad ir standartā, un varam aizmirst par analogajām bultiņām.

Lai gan skaļuma regulēšanai te pat nav jāpieskaras panelim, vien jāpavirpina ar pirkstu gaisā, BMW negribīgi šķiras no fiziski nospiežamām pogām.

Kādam tas šķitīs nedaudz vecmodīgi, taču no pārbaudītām vērtībām negribas šķirties.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Harmoniska braukšana

Viss ir salikts kā nākas, salāgots, izkārtots pa plauktiņiem. Automobilis ir ideāli harmonisks. Nav tā, ka traki pietrūktu to divu cilindru.

Arī 530i ir tas pats dzinējs, tikai jaudīgāks. Dīzeļiem ir citādi. 530d joprojām bauda sešcilindru agregāta apjomīgo spēku. Ja neapmierina standarta iestatījumi, var meklēt glābiņu elektronikā - ieslēgt sporta režīmu.

Lai gan mēs braucam ar benzīna mašīnu, veicamais attālums ar pilnu bāku vairāk jau līdzinās dīzelim. Vairāk nekā 700 km. Patēriņš arī nav liels. 8,6 kopā ar pilsētu. Ir OK.

Stāsta, ka jaunais 520i varot mierīgi braukt arī ar 7 litriem, kas jau ir dīzeļu teritorija. Viedā atslēga, kuras ekrānā redzama informācija par automašīnas statusu, jaunās lāzera gaismas un head up displejs ietilpst inovāciju pakotnē. Un vēl mums ir M pakotne, ko redz katrs, un Comfort pakotne, ko bauda tikai pasažieri. Laiks parunāt par naudu!

Šāda auto pilnā cena ar visu papildaprīkojumu ir 74 000 eiro. Šausmas, cik daudz. Īpašā cena ar PVN - 60 000 eiro. Vienalga par daudz? Bet ko jūs teiktu, ja 5. sērijas BMW ar M pakotni un pat 4 zonu klimatu jums piedāvātu par 49 990 eiro? Kļuva interesanti?

Stāsts ir par BMW 520d ar M pakotni un komforta pakotni. Automašīna nebūs tik tehnoloģiski piesātināta kā tumšais bruņinieks, taču izskatīsies gluži tāpat gan no ārpuses, gan salonā.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Verdikts 

Man šķiet, ka šis auto ir kārtējais Bavārijas motoristu meistardarbs. Man agrāk arī šķita, ka kārtīgs "piecītis" ir ar  vismaz sešiem cilindriem. Tie četri - nu tā, dīzelim varbūt, benzīnam  nekādā gadījumā. Laiki mainās. Tādam 5. sērijas BMW nu jācīnās 3 frontēs. Pirmkārt, ar galvenajiem konkurentiem, kas sen brauc ar 4 cilindriem un bēdu nezina. Otrkārt, pret jaunajiem CO2 un citu izmešu ierobežojumiem. Saražot un iedabūt likuma rāmjos šādus auto kļūst arvien grūtāk.

BMW 520i MHEV

+ harmoniska, līdzsvarota uzbūve

+ zems degvielas patēriņš

+ high-tech gaismas

- mērena dinamika

- maksā veselu kapitālu

Dzinējs: 1998 ccm, R4 turbo

Jauda: 190 ZS

Paātrinājums: 7,8

Patēriņš: 5,8

CO2: 132

Cena: 60 400*

*) demonstrācijas auto speciālā cena

Komentāri (3)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu