Kas ir LED papildgaismas un kāds no tām labums

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Ko darīt, ja ir tāds lādzīgs apvidus auto ar kravas kasti kā Ford Ranger - izturīgs un par samērīgu cenu, bet ir viena nelaime - rūpnīcas gaismas ir pagalam švakas?

Tālās gaismas tik maz atšķiras no tuvajām, ka mūsu apstākļos un vietās, kur pikapus parasti izmanto, tas ir ne tikai nekomfortabli, bet arī mazliet bīstami. Vienīgais risinājums ir papildu tālās gaismas.

Britu uzņēmums Lazer Lamps Limited dibināts pirms desmit gadiem, 2010. gadā, taču kļuvis par  vienu no spēcīgākajiem spēlētājiem pēcpārdošanas lukturu biznesā. Kā stīvie briti to dabūjuši gatavu, vaicājam uzņēmuma produkcijas izplatītāja Ape Motors sacīkšu un jaudas preču divīzijas vadītājam Modrim Žeimutam. Viņš stāsta, ka ir leģenda, ka cilvēki, kas to aizsāka, ir nākuši no motorsporta.

Tas daudz ko izskaidro. Lazer Lamps dibinātājs Bens Rasels Smits jau kopš 2002. gada izstrādājis automašīnu starmešus gan Nissan Europe tehniskajā centrā, gan Ford of Europe. Šķiet, ka Bens lieliski saprotas ar M-Sport bosu Malkolmu Vilsonu, tāpēc Lazer papildlukturi tika aprobēti Ford WRC programmā. Un, jā, ar tiem braucis arī pats pasaules čempions no Igaunijas Ots Tanāks.

Modris Žeimuts: "Viņu izmanto WRC Ford komanda, Hyundai komanda, Lemāna, praktiski visos motoru sportos, kur ir braukšana pa nakti."

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Bet mēs neesam pasaules čempioni, bet gan ierindas braucēji ar tumšiem ceļiem un štruntīgām pamatgaismām. Izrādās, ka no piecām Lazer produktu sērijām vieglo automašīnu īpašniekiem der trīs.

Modris Žeimuts: "Lētākais variants bus Linear sērija, kur būs divas opcijas - lielāka jauda vai mazāka jauda.  Evolution sērija un Triple sērija, kas ir topu tops. Tā būs visdārgākā, bet arī ar vislielāko jaudu un lielāko efektivitāti."

Pirms grābt makā, vajag izlemt, ko īsti gribam izgaismot - vairākus simtus metru ceļa vai tuvējos krūmus.

Modris Žeimuts: "Jaunākais izstrādājums mums ir lukturis, kurā var mainīt dienasgaitas krāsu. Mēs to pieslēdzam baltu vai dzeltenu. Jā, diemžēl tas nav izmantojams uz vieglā transporta, bet lielajam komerctransportam tas varētu būt gana interesants produkts."

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Atsevišķa produktu sērija varētu ieinteresēt tos, kas strādā vai meklē piedzīvojumus ārpus koplietošanas ceļiem.

Modris Žeimuts: "Vēl ir darba lukturi, ko sauc par Utility sēriju, daži ir jaudīgākie tirgū, līdz pat 80 vatiem, kas nav bieži sastopams, vai viens lukturis, kas aizstāj piecus. Šie gaismas avoti der mežistrādei, traktoriem, glābēju džipiem un citai spectehnikai."

Lazer Lamps veiksmes stāsts ir integrācijas komplekti. Komplektā ietilpst lukturi, elektroinstalācijas materiāli, turētāji un šabloni. Tie vajadzīgi, lai precīzi pielāgotu atveres automašīnas radiatora restē. Gatavie integrācijas komplekti galvenokārt tiek piedāvāti apvidus automašīnām, pikapiem un vieglajam komerctransportam. Tie ir pilnībā legāli Eiropas Savienībā un tātad arī Latvijā.

Pēc skata nelielajā noliktavā atrodas vairāk nekā 700 Lazer Lamps preču vienību, kas nosedz 95% ražotāja piedāvājuma. Te ir gan gatavi instalācijas vadu komplekti, gan atsevišķi integrācijas komplekti, gan pretnozagšanas skrūves un smalkākas lietas. Jaunākiem automobiļiem vadu kūļa vietā ir CAN šina - šis adapteris ļauj bez kļūdām un riskiem iekļaut Lazer lukturus automašīnas elektrosistēmā. CAN adapterus Lazer neražo pats, turpretim lukturu stiprinājumus gan.

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Bet kā gan integrēt papildlampas automašīnā, kurai tikpat kā nav priekšējās restes? Elementāri, Vatson! 

Tipiskais skandināvu risinājums papildlukturu stiprināšanai. Tas stiprinās zem numura zīmes, uz kura virsū tad attiecīgi nāk lukturi. Lukturi var regulēt gan sāniski, gan augšā lejā. Tā ir šīs konstrukcijas priekšrocība.

Materiāls tapis sadarbībā ar TV Auto ziņām

Uz augšu
Back