Auto balstiekārta: kuras detaļas Latvijā cieš visvairāk un cik maksā remonts (5)

Meistara padoms
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Ceļi Latvijā pamazām uzlabojas, taču klimats ne. Tumšajā un aukstajā gada periodā allaž ir iespēja trāpīt kādā bedrē, bet sniegā un salā iekrāt arī kārtīgu sāls reaģentu kārtu. Tādēļ rodas jautājums, kuri automašīnas mezgli no lietošanas šādos apstākļos cieš visvairāk, kas ir visbiežākie bojājumi un cik maksā to novēršana.

Atbildi uz šiem un citiem jautājumiem, kas interesē faktiski visus autobraucējus, TV Auto ziņas devās meklēt pie Bosch Car Service meistara-pieņēmēja Arta Anspoka.

"Visbiežāk, pēc maniem novērojumiem, "beidzas" stabilizatora atsaites. Tās uz mūsu ceļiem cieš visvairāk, jo ir daudzas mazas bedres. Stabilizatora atsaites velk līdzi stabilizatora bukses. Bieži vien jāmaina tas viss kopā," saka Artis Anspoks.

Vai atsaišu nomaiņa ir dārga?

Parastām mašīnām tās (atsaites) nav dārgas. Ar stabilizatora buksēm ir sarežģītāk. Dažām mašīnām tās ir maināmas, citām ne, jo nāk ar visu stieni.

Kuras detaļas vēl ietekmē sāls?

Pirmais, ko ietekmē, ir bremžu trubiņas. Tās vajadzētu sākt skatīties pēc 3 - 4 gadiem. Tad vājākajos punktos tās sāk rūsēt.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Vai sāls ir bīstama arī elektronikai?

No elektriskās puses sāls var ietekmēt dažādus devējus. Piemēram, lampu augstuma devēju. Dažām automašīnām uz aizmugurējā tilta ir devēji, kas saprot, cik tā ir piekrauta. Tie bieži sabojājas.

Vai šādi bojājumi gadās arī citos mezglos?

Dažādi reaģenti stūres sistēmā vislielāko skādi nodara elektroniskajai daļai. Jo jaunām mašīnām bieži ir elektrisks stūres mehānisms.

Kā pagarināt amortizatoru mūžu?

Lai saglabātu ilgāk amortizatorus, pirmais, kam jāpievērš uzmanība, ir putekļu gumija un atsitiengumija. Ja tie ir kārtībā, tas paildzinās amortizatoru mūžu.

Mūsdienās arvien vairāk automašīnu tiek aprīkotas ar pneimatisko balstiekārtu. Tā ir komfortabla un adaptīva, taču arī kaprīza.

Par pneimopiekarēm runājot, es ieteiktu divas reizes gadā veikt apkopi jeb mazgāšanu. Ja to nedara, balonos sakrājas smiltis, kas veido abrazīvu virsmu, rada berzi un paātrina balona virsmas noberšanu.

Vai pneimopiekares remonts ir dārgs? 

No 300 līdz 1500 eiro. Par vienas pneimoatsperes cenu var nomainīt visus četrus amortizatorus un atsperes.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Cik bieži jāpārbauda riteņu ģeometrija?

Obligātās reizes, kad taisīt savirzi, ir pēc katra ritošās daļas remonta, pēc katras lielākas bedres.

Profilaksei ideāli būtu pēc katras sezonas, kad mainām riepas.

Ja savirze netiek ilgi taisīta, tad regulējošās vietas sarūsē un var iznākt dārgs remonts.

Komentāri (5)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu