Hyundai Tucson sasniedz jaunu attīstības pakāpi (2)

CopyLinkedIn Draugiem X
Normunds Avotiņš un Hyundai Tucson
Normunds Avotiņš un Hyundai Tucson Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Auto, kas salonā izskatās pēc kāda elektriska jaguāra, patiesībā ir jaunais Hyundai Tucson. Un tā ārpuse daudz neatpaliek no iekšpuses, kura arī ir paaugusies.

Tumši hromētā radiatora reste slēpj kādu tikpat tumšu noslēpumu, kas spēj nakti pārvērst dienā. Tā sauktās Parametric Hidden Lights jeb slēptās gaismas tik veikli iestrādātas ažūrajā restē, ka neieslēgtas nav pamanāmas. 

Pamatlukturi pēc Citroen modes izvietoti zemu un viens virs otra, tāpēc tālā gaisma vairāk apspīd ceļmalas nekā attālus priekšmetus. Kas zina, varbūt tā ir pat drošāk!

Normunds Avotiņš, TV Auto ziņu vadītājs: "Tucson tehnika arī kļuvusi gudrāka un, kā lai to saka, - tālredzīgāka? Nu, piemēram - tam joprojām ir dīzelis. Hyundai negrasās atteikties no efektīvākā iekšdedzes dzinēja kā japāņi. Benzīna dzinēju sarakstā tuksonam izbūvēta vesela hibrīdu piramīda, kuras apakšā ir pavisam parasts benzīna turbomotors ar rokas kārbu, bet virsotne nemaz nav pabeigta, jo plug-in hibrīds iznāks vēlāk."

Benzīnmotora pamats visiem ir vienāds - 1,6 litru T-GDI turbodzinējs. Vislētākajā tuksonā tam vispār nav nekādas hibrīdiekārtas, taču nav arī automātiskās kārbas. Tāpēc mūsu skatiens ceļas augšup uz vieglo hibrīdu ar 48 voltu sistēmu un 180 zirgspēkiem - vai pašuzlādes hibrīdu.

Normunds Avotiņš: "Hyundai arī šo motoru kautri sauc par vieglo hibrīdu, lai gan pēc uzbūves un parametriem tas ir visīstākais pašuzlādes hibrīds. Pie tam vēl kāds! Tam ir pamatīgs 45 kilovatu elektromotors un 230 ZS summārā jauda."

To ražo gan ar priekšējo, gan visu riteņu piedziņu. Cenas atšķirība ir būtiska, trīs līdz četri tūkstoši eiro.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Tik labi Tucson nekad nav gājis, un piedevām tas ļoti labi stūrējas."

Īstajam hibrīdam divsajūga vietā ir īsts "automāts", kaut arī ar tikai sešiem pārnesumiem. Degvielas ekonomiju tas tiešām neveicina, toties braukšanas prieku gan.

Ir lietas, pie kā jāpierod, piemēram, braukšanas virziena izvēle ar pogām kā elektromobiļos un, protams, skārienjutīgi paneļi no augšas līdz apakšai.

Normunds Avotiņš: "Starp citu, tas ir standartā tikai premium komplektācijai, Style par to ir jāpiemaksā. Pašam vienkāršākajam Tucson Comfort ir parastie rādītāji un ekrāns arī ir mazāks."

Kā tikai Tucson nav! Tas ļauj mainīt apgaismojuma toni un spidometra dizainu no apaļām ciparnīcām līdz pat futūristiskiem kubiem. Braucot tie interesanti kontrastē ar apaļajiem attēliem no aklo zonu kamerām. Pirmo reizi krosoverā uzstādīta ne tikai trīszonu klimata sistēma, bet arī īpaša gaisa jaukšanas sistēma. Tāpat Tucson var iedarbināt no ārpuses un palūgt izbraukt no šauras stāvvietas. 

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Jaunā Hyundai Tucson cenu diapazons ir ierasti plašs - no 23 tūkstošiem eiro par bāzes modeli līdz pat 40 000 par Premium ar visu iekļautu plus vēl dažām ekstrām, piemēram, panorāmas jumtu.

Verdikts

Jaunais Tucson nav tikai jauns modelis, tā ir jauna Hyundai automašīnu attīstības pakāpe. Visticamāk, pirktākais Tucson būs ar benzīnu un priekšpiedziņu, jo izskats jau nemainās, bet cena gan. Balva par gudru izvēli būs kosmiskā radiatora reste ar slepenajiem lukturiem. Lūk, tā!

Hyundai Tucson Hybrid

+ harmoniska, komfortabla gaita

+ veselīgs paātrinājums

+ high-tech kabīne

- viduvēja degvielas ekonomija

- motora skaņa paātrinoties

- pretvēja trokšņi durvīs

Dzinējs: 1598 ccm R4 turbo HEV

Jauda: 230 ZS

Paātrinājums: 5,7 s

Patēriņš: 6,9

CO2: 142

Cena: no 31 990 eiro

Komentāri (2)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu