Porsche, kas izglāba Porsche

Porsche Cayenne prototips ziemas testos FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Gandrīz divas desmitgades Porsche raksturīgā dinamika savienojumā ar iespaidīgu sniegumu bezceļā un tikpat ievērojamu praktiskumu ikdienas lietošanā padarījusi Cayenne tik iekārojamu, ka 2020.gada rudenī tika saražots modeļa miljonais eksemplārs. 

Franks Jungs, uzņēmuma arhīva vadītājs: "Deviņdesmito gadu sākumā Porsche pastāvēšana bija apdraudēta. 1992. gads bija sliktākais uzņēmuma vēsturē. Tika saražoti vien 15 000 automašīnu. Porsche koncentrēja visus pūliņus deviņsimt vienpadsmitajam un Boxster. Abiem modeļiem tika izmantotas vienas un tās pašas detaļas. Boxster parādījās 1996. gadā, bet 911 modeļa paaudze 997 - gadu vēlāk. 

Panākumi atgriezās Cufenhauzenē, un Porsche sāka apsvērt trešās modeļu līnijas ieviešanu. Tam bija jābūt sportiskam, universāla lietojuma transportlīdzeklim jebkura tipa segumam. Projekts, kas startēja ar nosaukumu Kolorādo, vēlāk kļuva pazīstams kā Cayenne."

Doktors Volfgangs Porše: "Mēs par to domājām krietnu laiku un veicām arī dažas aptaujas, lai uzzinātu, vai mūsu klients vispār spēj iztēloties sport utility klases automobili no Porsche. Atbildes bija visai piesardzīgas, sakot, ka tad šim SUV jābūt arī sportiskam. Un tas ir patiešām svarīgi, jo tā ir daļa mūsu DNS."

Skaidrs, ka apvidniekam, ko radījis Porsche, jābūt labākajam visā. Detaļas, kas testētas plašā apstākļu diapazonā visā plašajā pasaulē, tiek finalizētas šeit, slēgtā izmēģinājumu poligonā Veizzahā - līdz mašīna ir gatava sērijveida ražošanai.

Dr. Volfgangs Porše FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Cayenne veiksmes stāstu turpina un paplašina atvasinātie modeļi. Cayenne Coupe, pārdošanā kopš 2019. gada, ir ļoti populāra. Vismaz ceturtā daļa pircēju izvēlas vēl sportiskāku Cayenne.

"Cayenne kļuva par pirmo modeli, kas izvilka GTS konceptu no firmas vēstures. Tam bija milzu panākumi. Miljonā Porsche Cayenne arī bija GTS!"

Uz augšu
Back