Par "RB Rail" padomes priekšsēdētāju iecelts Sandors Līve

Sandors Līve FOTO: LETA

Par dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" koordinējoša uzņēmuma AS "RB Rail" padomes priekšsēdētāju iecelts uzņēmējs un līdzšinējais padomes loceklis Sandors Līve, aģentūru LETA informēja uzņēmuma pārstāvji.

Līve, kurš "RB Rail" padomes locekļa amatā darbojas kopš pagājušā gada novembra, amatā aizstās Anrī Leimani, kurš turpmāk pildīs padomes priekšsēdētāja vietnieka amatu.

Kā vēsta kompānijā, katru gadu rotācijas kārtībā priekšsēdētāja amatu ieņem cits kopuzņēmuma dalībvalsts pārstāvis, 2021.gadā amats tiek nodots Igaunijai.

Līve norādīja, ka "Rail Baltica" projektam ir liela nozīme, padarot transporta nozari zaļāku un drošāku. Šī projekta būvniecība un ekspluatācija būs papildu izaugsmes katalizators Baltijas jūras reģionam. ""Rail Baltica" panākumi lielā mērā ir atkarīgi no cilvēkiem, kas to īsteno. Līdz ar to Baltijas valstu kopuzņēmumam "RB Rail" nepieciešams kļūt par daudz pievilcīgāku darba devēju talantīgiem un motivētiem ekspertiem. Kā priekšsēdētājs padomes darba kārtībā par prioritāti izvirzīšu darbinieku piesaisti," sacīja jaunieceltais kompānijas padomes priekšsēdētājs. 

Līve darbojies vairākās nozarēs, tostarp enerģētikas, komunikāciju, būvniecības, zinātnes, finanšu un sociālo pakalpojumu nozarē. Viņam ir augstākās vadības pieredze, strādājot ar "Eesti Energia", kur Līve deviņus gadus ieņēma uzņēmuma vadītāja amatu, pirms tam strādājot kā finanšu direktors. Tāpat viņš ir ieņēmis finanšu direktora amatu arī Tallinas ostā.

"RB Rail" padome sastāv no sešiem akcionāru ieceltiem un uz trim gadiem ievēlētiem locekļiem. Padomes uzdevums ir iecelt uzņēmuma valdes locekļus, izveidot un īstenot korporatīvās kontroles vidi un sniegt stratēģiskās vadlīnijas.

Līve padomes priekšsēdētāja funkcijas pildīs ar padomes locekļiem - Ahti Kuningasu, Ligitu Austrupi, Karoli Sankovski, Anrī Leimani un Romu Švedu.

"Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.

Uz augšu
Back