Salīdzinošajā testā tiekas KIA Sorento vai Seat Tarraco. Kurš kuru? (1)

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Septiņas vietas, visurgājēja virsbūve un pilnpiedziņa. Ja diži negribas neko no vācu lielā trio piedāvājuma un citiem Eiropas premium zīmoliem, tad mūsu pusē XL izmēra krosoveri jāmeklē alternatīvo iespēju teritorijā, kur valda noslēpumaini, toties skanīgi vārdi, piemēram, Seat Tarraco un KIA Sorento.

Seat Tarraco nosaukums cēlies no Taragonas Spānijā, un vispār - nekā diži noslēpumaina šajā automašīnā nav. Tā ir rados ar Kodiaq un garo Tiguan, un piedevām tiek ražota Volkswagen rūpnīcā Vācijā. Nesenā modernizācija apveltījusi Tarraco ar sporta modeli FR un smukākiem diskiem. Deguns gaisā! Kia Sorento vārds arī mums nav svešs. Tomēr zināšanas par iepriekšējiem modeļiem nepalīdzēs, ja iznāks darīšana ar šo. Lai gan dzimis Korejā, jaunais Sorento grib līdzināties tipiskiem amerikāņu SUViem, piemēram, Ford Explorer vai Toyota Highlander. Un zināt ko - tam sanāk tīri labi!

Kia Sorento pie mums var nopirkt ar vienu vienīgu dīzeļdzinēju. Tarraco iespējami gan dīzeļa, gan benzīna motori, lielāki un mazāki. Var būt tikai priekšējo riteņu piedziņa, bet par lielāku naudu var nopirkt Tarraco ar visiem četriem velkošajiem riteņiem. 

Sorento ir tikai un vienīgi visu riteņu piedziņa. Mazliet vēlāk Sorento pie mums varēs dabūt arī kā plug in hibrīdu. Taču ka tevi piķis - versija, kam ir no sienas lādējama baterija, tūlīt būs arī Tarraco!

Plug in hibrīdi pavisam drīz kļūs par lielu tēmu lielo džipu izdzīvošanā, bet pagaidām jāiztiek ar parastiem iekšdedzes dzinējiem. Sorento ved līdzi divsimt omulīgus dīzeļa zirgspēkus, un tikpat teorētiski varētu būt arī Tarraco. Tas tik būtu duelis!

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Taču spēku samērs nav vienlīdzīgs - Seatam ir neliels benzīna turbomotors ar 150 zirgspēkiem. It kā jau vajadzētu pietikt,  bet...

Normunds Avotiņš, TV Auto ziņu vadītājs: "Bet nē. Es katrreiz pārliecinos, ka Tarraco vajag lielāku motoru. 1.5 der Atecai, bet te vajag "divnieku"!"

Ar to arī Tarraco atšķiras no, piemēram, Peugeot 5008, kam pietiek ar maza tilpuma dzinējiem, bet pilnpiedziņas nevar būt vispār. Bet Seat nav Peugeot, tāpēc prasās pēc lielākas jaudas.

Jebkurš "divnieks" sadārdzinātu lielo Seat, bet arī tad tas būtu 10 tūkstošus eiro lētāks par Sorento. Atšķirība nav tikai tehnikā un aprīkojumā. Ja Tarraco ir lielākais savas markas modelis, tad Sorento tāds ir tikai Eiropā. Patiesībā tas ir mazākais no trim brāļiem, kur Mohave un Telluride ir vēl lielāki un vēl greznāki.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Un, kad iekāpj Seat Tarraco pie autosalona, tad šķiet tāds foršs, lakonisks, vācisks automobilis. Ir jau arī ražots Vācijā. Bet, ja te nokļūst pa taisno no Sorento, tad Tarraco šķiet ciets un mazliet trūcīgs. Kad mēs ņēmām automašīnas uz testu, daudzi brīnījās: kā gan jūs grasāties salīdzināt tik nesalīdzināmas mašīnas? Taisnība jau ir. Auto ir līdzīgi izmēros, nāk no vienas klases, taču pārstāv krasi atšķirīgas koncepcijas un autobūves skolas."

Turklāt nav pareizas vai nepareizas, labas vai ne tik labas skolas - tās vienkārši atšķiras, tāpat kā kapoeira atšķiras no teikvondo, kaut abas ir cīņu mākslas. Eiropas gaumei it kā tuvāki ir viegli, lakoniski automobiļi, kā Tarraco FR. Gandrīz kā Audi, tikai lētāk.

Bet jaunais Kia Sorento burtiski uzbudina ar greznību, stilu un iespējām, kādas nemaz negaidām no Made in Korea.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Verdikts

Taču mums nepieciešams uzvarētājs. Tā kā šis ir ziemas tests, skaidri parādījās, ka tik lielai septiņvietīgai automašīnai kā Tarraco ziemā vajadzīga pilnpiedziņa. Kia Sorento šķiet arī greznāks, interesantāks un neparastāks, tāpēc zvaigznīti dodam Kia.

Seat Tarraco FR 1.5 TSI DSG-7

+ augstvērtīgs dizains

+ plašāka agregātu gamma

+ up-to-date salons

- uzsākot tiecas "spolēt"

- ekrāns reizēm "aizguļas"

- nelieli pretvēja trokšņi

Dzinējs: 1498 ccm R4 turbo, ACT

Jauda: 150 

Paātrinājums: 9,7

Patēriņš: 6,6

CO2: 152

Cena: no 33 600 eiro

--

Kia Sorento TX 2.2 CRDI

+ ekskluzīva komplektācija 

+ līgana, eleganta gaita

+ izveicīga, moderna transmisija

- neparasts apdares aromāts

- "caurumi" skaņas izolācijā

- premium auto cena

Dzinējs: 2199 ccm, R4 turbod.

Jauda: 202 ZS

Paātrinājums: 9,2

Patēriņš: 6

CO2: 179

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu