Timrots sēžas pie 50 gadus senā sniega moča "Buran" stūres (4)

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Pauls Timrots uz padomju sniega motocikla Buran
Pauls Timrots uz padomju sniega motocikla Buran Foto: Ekrānuzņēmums no video

Raidījuma Ātruma cilts radošā komanda jaunākajā epizodē ir devusies ziemas piedzīvojumos ar 1970. gadu sniega motociklu "Buran".  

Unikālā sniega moča saimnieks Krišjānis Galiņš ir senās tehnikas entuziasts. Hobijs aizsācies bērnībā ar mopēda "Gauja" skrūvēšanu, un laika gaitā apgūti arī lielāki Padomju Savienībā ražotie braucamrīki. Pie sava "Buran" viņš ticis nejauši  – pirms trīs gadiem, caur sludinājumu par 100 eiro iegādājies pusizjauktu sniega motociklu ar oriģinālo "RMZ" rūpnīcas motoru. 

Foto: Ekrānuzņēmums no video

Tā kā Krišjānis pēc profesijas ir elektroniženieris, viņš "Buran" darba kārtībā savedis paša spēkiem, turklāt izrādās, ka detaļas sniega moču senioram bijušas pieejamākas nekā šī paša gadagājuma Rietumos ražotajiem spēkratiem. Skats var būt maldinošs, jo vizuāli necilajam "Buran" ir 635 kubikcentimetru motors un 28 zirgspēki, kas ļauj ieskrieties līdz 70 kilometriem stundā. Krišjānis zina stāstīt, ka vecmeistari vīlē pat ar 90 km/h.

Jāņem vērā, ka degvielu "Buran" ēd kā raķete – 25 līdz 30 litru uz 100 kilometriem – un ir lielas iespējas, ka braucamrīks garākā distancē padosies pirms finiša. Tomēr ar to ir iespējams noķert ziemas sajūtu, ja esi gatavs regulāri novērst tehniskās ķibeles. 

Pauls Timrots ir apņēmies pārbaudīt, kā unikālais spēkrats manevrējams un ko tas spēj parādīt slalomā. Pēc pirmā brauciena ir skaidrs, ka joki mazi – ir jāpieliek lielas pūles, lai elles aparātu savaldītu un uztaisītu pagriezienu pat lielākā rādiusā. 

Vai Latvijas klimatā ir vērts investēt senā sniega mocī un vai drīzumā pirmais "Buran" saņems vēsturiskā spēkrata statusu, noskaidrosim jaunajā raidījuma sērijā.

Raksts tapis sadarbībā ar LMT viedtelevīziju.
Komentāri (4)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu