Uz Rīgu atbraucis Eiropā vienīgais Nissan elektroauto Ariya

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Attēlā redzamais elektromobiļa Nissan Aryia eksemplārs pagaidām ir pirmais un vienīgais... nē, ne Baltijā - visā Eiropā! Un ar to TV Auto ziņām bija iespēja iepazīties pirmajiem tepat Rīgā un rūpīgāk papētīt, kas “lācītim” vēderā.

Ja automašīna pirms tam redzēta tikai attēlos vai video, grūti noteikt, cik tā liela. Tagad mums ir iespēja novērtēt Nissan Ariya īstos izmērus, jo tā garums ir 4,6 metri, bet riteņu bāze gandrīz 2,8.

TV Auto ziņu vadītājs Normunds Avotiņš: "Tas nozīmē, ka Aryia ir desmit centimetrus garāka par jauno Nissan Qashqai, bet salona garums jau tuvojas septiņvietīgu spēkratu gabarītiem. Tomēr sēdvietas ir tikai piecas, jo Ariya ir krosovers."

Normunds Avotiņš: "Lai gan pirmajā mirklī tā nešķiet, tā patiešām ir SUV klases automašīna. Apliecinājums tam - šo varēs nopirkt arī ar visu riteņu piedziņu."

Ivars Valtass, Nissan Nordic Europe korporatīvās pārdošanas vadītājs Baltijas valstīs, tikmēr piebilst, ka kopumā būs četras dažādas versijas ar divu veidu akumulatoriem (63 vai 87 kWh) un kilometrāžu pēc WLTP no 360 līdz 500 km.

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Nissan Ariya jau izmantota litija jonu gaitas baterija ar termālā menedžmenta sistēmu un šķidrumdzeses sistēmu, kādas Leaf nav.

Aizstājot pastāvīgo magnētu elektromotorus ar modernākiem, Nissan panācis 160 līdz pat 290 kilovatu jaudu, atkarībā no versijas. Tas nozīmē, ka top versijas Performance jauda ekvivalenta 400 zirgspēkiem ar atbilstošu paātrinājumu - 5 sekundes līdz 100 km/h!

Normunds Avotiņš: "Piecas sekundes līdz simtam, un e-4orce pilnpiedziņa raisa cieņu un nelielas bažas par automašīnas cenu."

Ivars Valtass: "Šī cenu amplitūda ir no 50 000 līdz 65 000 eiro."

Nissan pārstāvis gan uzreiz piebilst, ka bāzes versijas sākuma cena, visticamāk, sāksies ar ciparu 4, jebkurā gadījumā, virs Leaf līmeņa. Tātad iekšējais modeļu kanibālims Nissan nedraud.

Ivars Valtass: "Pilnīgi noteikti. Nissan Leaf paliks ierindā kā C segmenta pasažieru auto."

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Skaidrs, ka nākamie Nissan Ariya pircēji par savu naudu gribēs ne tikai sniedzamību un jaudu, bet arī izskatu. Man šķiet, ka Nissan ir labi pastrādājis. Ja uz Nissan Ariya uzrakstītu Infiniti, arī neviens neapvainotos."

Ja nu vienīgi pats Nissan, jo Ariya tomēr ir pirmais modelis ar jauno logo, turklāt vēl izgaismotu. Elektromobilis ievērojams arī ar to, ka beidzot ienesīs Eiropas tirgū japāņu auto estētiku, kas līdz šim bija pieejama vien iekšējam tirgum.

SALONS

Kā ja teicu, Ariya ir tuvu premium automobiļiem, un to var redzēt pēc apdares, vienalga, vai runa ir par stūri, durvīm vai viduskonsoli. Skaidrs, ka te būs jaunākās infotainmenta sistēmas, ekrāni, ar tiem nevienu  nepārsteigsi. Man jāsaka, ka es sen vai varbūt pat nekad neesmu redzējis Nissan automašīnā tik augstvērtīgu un tehnoloģiski augstvērtīgu priekšējo paneli.

Risinājums ar "iešūtajiem" taustiņiem ir visai populārs Japānā, bet reti nonāk līdz globāliem modeļiem. 

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Nissan Ariya tiks ražota uz pilnīgi jaunas Nissan elektromobiļu platformas, kam nav nekā kopīga ar Nissan Leaf. Vislabāk to var redzēt aizmugurē. Durvju aile ir lielāka, durvis platākas, tālāk atveras. Un, kā paši redzam, vietas aizmugurē ir ievērojami vairāk."

Obligāts statiskās prezentācijas uzdevums ir ielīst bagāžniekā. Nekā sevišķa tajā nav, tomēr Nissan parūpējies, lai augšējā stāvoklī dubultgrīda sakristu ar slieksni. Riteņu izmērs nav pieticīgs, un, kā redzams, Nissan nav aizrāvusi eiropiešu ideja atteikties no aizmugurējām disku bremzēm.

Normunds Avotiņš: "Vēl viena atšķirība no Nissan Leaf ir tāda, ka uzlādes ligzda atrodas nevis priekšā, bet labajā spārnā."

Un, kas vēl svarīgāk, - zem vāciņa atklājas Eiropā izplatītais CCS2 standarts. Arigato, chademo! Japānā Ārijai gan paliks vecais štepselis, turklāt abās pusēs, nevis tikai labajā. Ātrās uzlādes tīklā Ariya spēs izmantot līdz pat 130 kW lādētāja jaudas, kas sola uzlādi līdz pat 375 kilometriem tikai 30 minūtēs. Ne mazāk svarīga ir maiņstrāvas uzlādes performance. Eiropas Ārijām būs 7,4 kWh iekšējais lādētājs vienfāzu risinājumiem un 22 kilovati - trīsfāzu. Tātad Aryia no Wallbox  uzlādēsies tikpat ātri kā franču Zoe vai pat ātrāk.

Atverot nosacīto motorpārsegu, motoru, protams, neredzam. Tas ir apakšā starp priekšējiem riteņiem. Telpu galvenokārt aizņem invertors, 12 voltu baterija un citas palīgietaises.

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Jautājums, kāpēc to visu nevar izvietot kur citur un ietaisīt te vēl vienu bagāžnieku? Nissan ideja ir salikt visus verķus priekšā telpā, kas ir divreiz īsāka nekā Leaf, un maksimumu telpas atvēlēt salonam un bagāžniekam."

Pagaidām nav zināms pusautomātiskās vadības ProPilot jaunākās paaudzes liktenis Eiropas tirgū, notiek diskusijas par komplektācijas niansēm. Taču jau zināms, ka pavisam skraju versiju Ariya nebūs vispār, un - jau atkal atšķirībā no Leaf, krosovers drīkstēs vilkt līdz pusotru tonnu smagu piekabi. Ko, jau gribat tādu elektromobili? Mēs arī - bet kad tad Nissan Ariya reāli varēs nopirkt?

Ivars Valtass: "Mēs aktīvu pārdošanu sāksim vasarā. Pirmās piegādes plānojam 2022. gada janvārī."

Secinājumi

Pirmā īsā iepazīšanās ar Nissan Ariya ir galā. Mēs degam nepacietībā ar to izbraukt. Jāpagaida līdz vasarai, un tad jau redzēs. Jau tagad skaidrs, ka Nissan atķeksējis pareizās ailītes, lai auto atbilstu trases prasībām gan pēc sniedzamības, gan ātruma, gan aprīkojuma. Cena pēc visa, ko redzējām, nu arī vairs nešķiet tik iespaidīga.

Uz augšu
Back