Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Runā, ka Jay-Z un Beyonce nopirkuši visu laiku dārgāko jauno auto (5)

Foto: Rolls-Royce. TVNET kolāža

Ja nauda nav problēmjautājums, tad iespējams ir viss. To kārtējo reizi pierādījis tradīcijām bagātais britu uzņēmums Rolls-Royce, kura speciālo uzdevumu nodaļā tapis modelis Boat Tail.

Automobilim ir ne tikai unikāls dizains, bet arī aprīkojums, kas cita starpā ietver bagāžniekā ielocītu saulessargu. Un kas vēl: runā, ka mašīnu pasūtījuši izklaides biznesa grandu pāris Jay-Z un Beyonce. Tās gan ir tikai runas, kas zibenīgā ātrumā apskrēja dažāda kalibra medijus, jo Rolls-Royce oficiālā pozīcija šajā jautājumā ir ierasti atturīga, ar uzsvaru, ka mašīnas izstrādē piedalījušies trīs ļoti labi, augstu vērtēti klienti. Ka viņi vienojušies par vienu Boat Tail pamata konceptu, uz kā bāzes taps līdzīgi, bet savā starpā ļoti atšķirīgi auto, turklāt ne vairāk par trim.

Attālos redzamais Boat Tail ir pirmais no šiem auto. Automašīnas tapšanas izmaksas ir noslēpumā tīts skaitlis, lai gan nu jau

par vispārpieņemtu summu tiek uzskatīti 20 miljoni mārciņu, kas, konvertējot citās valūtās, ir 23 miljoni eiro vai 28 miljoni dolāru.

Var būt un var nebūt, bet nav šaubu, ka amatniekiem Rolls-Royce darbnīcās un dizaineriem dizaina studijās ir sanācis izcili skaists auto. 

Unikālā automobiļa attēlus pavadošajā tekstā visdažādākajos veidos uzteikts gan pašu Rolls-Royce meistaru ieguldījums, rūpīgi uzklausot savus vistuvākos klientus, gan arī visi trīs projektā iesaistītie klienti, kurus vienojusi tikai viena prasība: "Parādiet man kaut ko tādu, ko es vēl nekad neesmu redzējis."

Kamēr Rolls-Royce boss Torstens Millers Ētvēss tēlaini izsakās, ka automašīnas parasti ražo, lai sasniegtu galamērķi, taču Boat Tail gadījumā pats auto ir galamērķis, tas būtībā ir apliecinājums gandrīz neierobežotajām iespējām izpausties autobūves jomā. Šis 5,8 metrus garais kabriolets ir uzskates līdzeklis britu autoražotāja spējai izpildīt vēlmes un, protams, arī laba reklāma, jo gandrīz neviens Rolls-Royce no rūpnīcas neizripo tāds, kādu to iztēlojies ražotājs; katra auto pircējs bez firmas piedāvātajām krāsu un materiālu kombinācijām savam braucamajam parasti izvēlas arī unikālus aksesuārus un dizaina elementus, kas atrodami tikai viņa mašīnā.

Nu kur vēl redzēts, piemēram, instrumentu panelis, kas apdarīts pulksteņmeistaru un juvelieru tehnikā, bet bagāžniekā ir piknika vieta ar Christofle galda piederumiem no Parīzes un ledusskapī dziest klientu iecienītais Armand de Brignac šampanietis. 

Gudvudā bāzētā kompānija to uzskata par milzu vērtību, kas masveida autoražošanas laikmetā bija pazaudējusi aktualitāti, taču ir pelnījusi nepazust, un tāpēc turpmāk īpašo auto būvēšanas tradīcijām pievērsīs lielāku vērību. Galu galā pagājušā gadsimta sākumā ļoti daudzi jauno auto pircēji savu auto iegādājās divos uzņēmumos - viens izgatavoja šasiju ar visiem piedziņas mezgliem, bet otrs - virsbūvi ar individuālajiem dizaina risinājumiem un nereti par paraugu ņemot jahtu formas. 

Rolls-Royce Boat Tail
Rolls-Royce Boat Tail Foto: Rolls-Royce

Par Boat Tail koncepciju runājot, tā dizaina izstrādē lielu lomu spēlējušas elegantās J klases sacīkšu jahtas, kas esot visu trīs vārdā neminēto klientu un ideju ģenerētāju aizraušanās. Gaiši zilais auto savukārt esot kāda globālā mērogā labi zināma, ļoti veiksmīga šovbiznesa pāra pasūtījums, kas ieturēts viņu mīļākajos toņos. Ņemot vērā, ka Beyonce un Jay-Z savu pirmdzimto nodēvēja par Blue Ivy (no angļu valodas - zilā efeja), un par starptautisku atpazīstamību, un automobilim atbilstošiem ienākumiem skatuves mākslinieki sūdzēties nevar, pirmais no trim Rolls-Royce Boat Tail nudien varētu būt viņu auto. Ja tā, tad atliek vien apsveikt, ka četrus gadus ilgā gaidīšana ir galā, un novēlēt, lai labi ripo!

Uz augšu