Vai pretrūsas apstrāde ir vajadzīga arī jaunām automašīnām? (1)

CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Ziemeļvalstīs jaunas automašīnas uzreiz apstrādā ar pretrūsas materiālu, pirms tās sasniegušas autosalonu. Vai tāda būtu nepieciešama arī Latvijas jaunu auto pircējiem?

Profesionāla pretrūsas apstrāde ar Latvijā jau labu laiku pazīstamajiem Mercasol firmas materiāliem tagad pieejama arī pie lielākā autotransporta loģistikas uzņēmuma Latvijā Kurbads.

“Šai pretrūsas apstrādei pluss ir tāds, ka netiek urbti caurumi. Šis materiāls tiek pūsts uz visu mašīnas apakšu. Slēgtajos dobumos, arkās. Pa virsu klājas aizsargslānis, kas ir pretšķembu materiāls. Ieteicams likt jaunām mašīnām, kas iznākušas no salona. Līdz diviem gadiem uzklājot pārklājumu, mēs dodam 16 gadu garantiju, ar divu gadu cikliem jāatbrauc uz profilaksi.” stāsta Armands Beitiks, Kurbada pirmspārdošanas nodaļas vadītājs.

Ja pirmo pilno pretrūsas apstrādi veic līdz auto divu gadu vecumam, tad biedrība Baltic Anti Rust Association jeb BARA, kuras biedrs tagad ir arī Kurbads, izsniedz speciālu garantijas sertifikātu.

Ja garantijas laikā rodas rūsas bojājumi, izdevumus sedz no biedrības garantijas fonda līdzekļiem. 

Aldis Lediņš, Skandi Motors servisa vadītājs atzīst, ka automašīnu īpašnieki Latvijā ir diezgan negribīgi attiecībā uz papildu izdevumiem spēkrata preventīvai aizsardzībai. “Ja mēs skatāmies īstermiņa griezumā, 3 - 5 gadi, un jautājam, vai vajadzīgs šāds aprīkojums, vairums klientu saka - es pēc 3 gadiem pērku jaunu, mani nekas neinteresē,” tā A.Lediņš.

Bieži vien pilnīgi jauns auto tiek atstāts pat bez priekšējiem dubļusargiem, jo tā esot lētāk. Patiesībā dubļu sargi pasargā no tā, ka automašīnas grīdai jau pēc dažiem mēnešiem no krāsas nav nekā un tas ir potenciāls rūsas perēklis. Tajā pašā laikā A. Lediņš atzīst, ka pēdējos gados situācija mainoties uz labo pusi, tostarp arī valsts iepirkumos, kur tradicionāli ierasts taupīt uz visu.

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu