Apdrošinātājam nākas atlīdzināt zaudējumus par sesku nedarbiem zem auto motorpārsega

FOTO: Toyota/Shutterstock

Agrā ziemas iestāšanās un mainīgie laika apstākļi, pāris nedēļās atnesot gan spēcīgu puteni, gan pamatīgu salu, gan atkalu, dramatiski atsaukušies uz ceļu satiksmes drošību. Tas nozīmē lielākas raizes arī apdrošinātājiem, kas atlīdzina ne tikai avāriju nodarītos zaudējumus, bet arī zaudējumus, ko 

Piemēram, apdrošināšanas akciju sabiedrība “BTA Baltic Insurance Company” (BTA) informē, ka šā gada novembrī un decembra pirmajā pusē saņēmusi par 60% vairāk KASKO atlīdzību pieteikumus par automašīnu nobraukšanu no ceļa nekā šajā pašā periodā pirms gada.

Negadījumi reģistrēti ne vien biežāk, bet arī ir smagāki.

Šogad vairāk transportlīdzekļu nekā pērn pēc šiem ceļu satiksmes negadījumiem nav vairs lietojami satiksmē un tika norakstīti. Atlīdzības pieteikumu apjoms par uzbraukšanu šķērslim, saslīdēšanu, ietriekšanos barjerās un citos auto, vadītajam nespējot nobremzēt uz apledojušā ceļa saglabājies iepriekšējā gada līmenī. Taču savdabīgs jaunums ir grauzēju nodarītais kaitējums transporta līdzekļiem. Acīmredzot glābjoties no spēcīgā sala, dzīvnieki meklējuši patvērumu automašīnu salonā un sildījušies dzinēja telpā, pie viena pastrādājot nedarbus.

"Divām Peugeot un Toyota markas automašīnām sagrauzta iekšējā apdare zem motora pārsega, un zobu forma liek domāt, ka japāņu auto apciemojuši seski.

Kādam Renault transporta līdzeklim sagrauzti vadi un siltinājums starp motora telpu un salonu, savukārt kādā Toyota mašīnā pelēm izdevies iekļūt salonā un pamatīgi «apstrādāt» sēdekli. Tā nomaiņa auto īpašniekam izmaksājusi virs tūkstoš eiro," netipiskos pieteikumus atstāsta BTA Apdrošināšanas atlīdzību departamenta direktors Kārlis Liepiņš. 

Izmaksātās atlīdzības apjoms par sesku nedarbiem zem motorpārsega sasniegusi 1070 eiro, norāda apdrošinātājs.

Decembrī arī būtiskie pieaudzis saņemto Palīdzības uz ceļa gadījumu skaits. Ja 2020. gada pirmajās 12 decembra dienās autovadītāji pēc palīdzības vērsās vien 89 reizes, tad šogad spelgonis apgrūtināja automašīnu iedarbināšanu un arī nācās palīdzēt autovadītājiem, kuriem brauciena laikā apstājās auto. Nereti tas notika temperatūrai neatbilstošas dīzeļdegvielas sabiezēšanas dēļ. Pavisam klienti vērsās pēc palīdzības pie apdrošinātāja 402 reizes jeb 4,5 reizes biežāk nekā pērn. Vidēji dienā tika saņemti 33 palīdzības saucieni, un visrosīgākās dienas bija 6. un 7. decembris, kad attiecīgi palīdzēts 78 un 65 auto vadītājiem.

Uz augšu
Back