Tikmēr “Rīgas acs” valdes loceklis Edgars Bebris, kas šai amatā ir kopš pagājušā gada aprīļa, “de facto” rakstiski apliecināja, ka līgums ar “SW Baltics” joprojām ir spēkā, taču šobrīd “Rīgas acs” ir uzsākusi iekārtu uzturēšanas līguma iepirkuma procedūras sagatavošanas darbus. Kā kriminālprocess varētu ietekmēt nākotnes sadarbību ar “SW Baltics”? Bebris skaidro, ka “Rīgas acs” korporatīvās pārvaldības politika paredz izvairīšanos no negodprātīgiem darījumu partneriem vai partneriem ar sliktu reputāciju.
Arī no “Rīgas satiksmes” valdes priekšsēdētājas Džinetas Innusas teiktā noprotams, ka nākotnē sadarbība ar “SW Baltics” ir maz ticama. Innusa, kas savulaik ieņēma vadošus amatus Satiksmes ministrijā un pazīst Kočānu no tiem laikiem, stāsta, ka Kočāns kā “SW Baltics” pārstāvis pagājušajā gadā bija pieteicies uz vizīti arī pie viņas. Tā notika viņas darba kabinetā.
“Kopš es šeit strādāju, mani dažādos veidos uzrunā dažādi bijušie kolēģi, tieši un netieši saistīti kolēģi, protams, jo, strādājot Satiksmes ministrijā, ir diezgan plašs kontaktu loks, protams,” stāsta Innusa. “Visas šīs, teiksim tā, nekonkrētās sarunas par potenciālām sadarbībām – tādas ir bijušas, bet tādām patiesībā nav izšķirošas nozīmes lēmumu pieņemšanā, kādi ir RS turpmākie plāni attiecībā uz savām informācijas sistēmām.”
Šobrīd RS interesēs esot saņemt savā īpašumā visas iekārtas, par kurām gadu garumā “SW Baltics” ir maksātas tik lielas summas, uzsver Innusa: “Līguma izbeigšana ir vērtēta. Līguma izbeigšana maksātu vēl dārgāk nekā līdz šim samaksātā summa. To mēs esam vērtējuši no tāda aspekta, vai mēs, pirmkārt, varam līgumu lauzt, otrkārt – ko tas nozīmētu RS flotes pārvaldībai. Vai mēs varētu nodrošināt kustības vadību un kas notiktu ar iekārtām. (..) Arī – vai mums ir ar ko aizvietot? Jo, ja nav, ar ko aizvietot, un nav, kā tūlīt alternatīvos veidos nodrošināt to pašu procesu organizēšanu, tad mēs nevaram atteikties. Un šis ir viens no šādiem gadījumiem, kad faktiski RS ir zināmā mērā iedzīta stūrī, jo mums šo sistēmu vajag – bez tās nevar nodrošināt šāda apjoma transporta parka pārvaldīšanu. Un tieši tāpēc – līgums beigsies, un punkts.”
“de facto” vēsta, ka Kočāns sarunās ar saviem kolēģiem jahtkluba restorānā arī lielījies gan ar saviem politiskajiem kontaktiem,
gan klāstījis, ka drīzumā kļūšot par padomnieku Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijā, kas tā arī nenotika. Ropažu novada domes vēlēšanās 2021.gada vasarā viņš palika pirmais aiz strīpas “Latvijas attīstībai” sarakstā. Oktobrī Kočāns no partijas gan ir izstājies un vairs neplānojot ņemt domes deputāta mandātu, ja tāda iespēja radīsies.