Kā "vīlēts" 50 kubikcentimetru mopēds izspiež vairāk nekā pirmais VW Golf (1)

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no video

Pēc ziemas pārtraukuma ekrānos atgriežas raidījums Ātruma cilts, un tā varonis jaunākajā sērijā ir motosporta leģenda, septiņkārtējs PSRS čempions motošosejā un aizrautīgs izgudrotājs Aleksands Smertjevs.

Aleksandrs motosportā nonāca 1965. gadā, 20 gadus viņš darbojies rūpnīcā "Sarkanā zvaigzne", kā arī Sporta motociklu birojā. Kopā ar domubiedriem radījuši pirmo 50 kubikcentimetru krosa moci ar lukturīti, ar ko 1967. gadā startējuši neoficiālajās pasaules meistarsacīkstēs Zakopanē. Lai ar padomju sportistiem tas bija vienreizējs prieks, pieredze iedvesmoja ķerties pie šosejas motocikla radīšanas. Leģendārā Gunāra Glūdiņa dizaina

50 kubikcentimetru spēkrats trasē varēja sasniegt līdz pat 170 km/h

un par šo braucamrīku Aleksandrs kā izgudrotājs saņēmis balvu rubļa apmērā.

Aleksandrs atzīst, ka pēc čempiona titula nekad nav dzinies, jo mērķis vienmēr bijis iegūt pēc iespējas lielāku jaudu, sasniegt trases rekordu un tikt starptautiskā līmenī. Padomju laika inženieri un dizaineri bijuši augstā līmenī, bet moču ražošanas kvalitāte – žēlīga. Viņš savus motociklus ķīlējis tā, ka ticis līdz divu cilindru 125 kubikcentimetru mocim, ko joprojām mēģina iedzīvināt.

Foto: Ekrānuzņēmums no video

Pēc moto karjeras beigām Aleksandra aizraušanās ir kalnu slēpošana. Tā iedvesmojusi unikālam izgudrojumam – viņš

radījis ierīci, kas amortizē un atvieglo kājas, ļaujot turēties uz slēpēm arī 79 gadu vecumā.

Arī šis izgudrojums tiek pilnveidots un ir pieejams citiem ātruma cienītājiem.

Raksts tapis sadarbībā ar "LMT Viedtelevīziju".

Komentāri (1)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu