Kā brauc Nissan jaunais elektromobilis Ariya? Reportāža no testiem Spānijā.

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Nākotnei jābūt elektriskai. Tā runā daudzi. Arī Nissan nolēmis līdz 2030. gadam pilnībā pāriet uz elektromobiļiem, un jaunākais no tiem ir krosovers Ariya, ko TV Auto ziņas devās iepazīt Haramas trasē, Spānijā.

Viens no unikāliem jaunumiem, kas pagaidām nav mūs sasniedzis, ir e-power elektropiedziņa ar benzīna dzinēju kā ģeneratoru. Tā paredzēta kā jau pazīstamajam Qashqai, tā arī uz tā bāzes radītajam nākamās paaudzes X Trail. Tomēr e power nav 100% elektrisks, turpretim Ariya gan ir!

Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Aldis Zelmenis: "Nissan Ariya ir tas, ko visvairāk gaidām Latvijā. Kupeja-krosovers nonāks līdz mums šī gada laikā."

Auto ziņu skatītāji jau pazīst Aryia no statiskās prezentācijas, kas Rīgā notika vairāk nekā pirms gada. Taču taustīt automašīnu siltā angārā ir viens, bet braukt ar to pa trasi kaut kas pavisam cits.

Aldis Zelmenis norāda, ka salonā izskatās cēli. Varbūt stūre ir līdzīga Nissan. Pārējais izskatās citādāk, bet tāpat gaumīgi un grezni. Piemēram, Nissan Ariya salona apdare un vadītāja saskarnes radikāli atšķiras pat no visjaunākajiem iekšdedzes dzinēju modeļiem.

Aldis Zelmenis: "Aplausi Nissan dizaineru vrizienā, jo viņi spējuši uztaisīt to krosoveram līdzīgu. Tas neizskatās pēc busiņa vai minivena, bet gan pēc moderna krosovera."

Faktiski Ariya ir kupeja-krosovers, un, kā zināms, tie dažkārt cieš no ierobežotas pārredzamības uz aizmuguri. Elektriskais Nissan tāds nav.

Ariya nevajadzētu salīdzināt ar Nissan Leaf. Šis ir nākamā līmeņa elektromobilis ar daudz iespaidīgākiem tehiskajiem datiem. Mazākā jauda versijai ar vienas ass piedziņu ir 218 ZS, savukārt top pilnpiedziņas versiju sniegums jau tuvosies 400 zirgspēkiem.

Nissan Ariya būs divas baterijas. 63 kWh un 87 kWh. Sniedzamība ir lieliska – no 306 līdz 500 km. Tas ir cienījami. Un tikpat cienījama ir arī dinamika.

FOTO: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Aldis Zelmenis: "Jāsaka, ka automobilis ir sabalansēts pret masu, kas jāpārvieto uz priekšu. Skaidrs, ka te nebūs nekāda sporta auto, taču tas ir paredzams. Sēžot pie stūres, tu saproti, kur auto brauks un kā tas brauks."

Ļoti daudz vietas ne tikai priekšā, bet arī aizmugurē. Durvis veras 90 grādu leņķī, kas ļauj ērti iekāpt un izkāpt. Arī bagāžnieks ir pieklājīgs, savukārt dubultā grīda noder visādu mantu novietošanai.

Aldis Zelmenis: "Nedaudz vairāk kā četrarpus metrus garā elektromobilī Nissan izdevies sakoncentrēt savas nākotnes ieceres. Nevaram vien sagaidīt precīzas komplektācijas un cenas!"

Verdikts

Nissan Aryia vajadzētu būt vienam no lielākajiem pārsteigumiem. Vasaras beigās jābūt Latvijā. Gaidām!

Uz augšu
Back