Mercedes-Benz elektroauto ar vienu uzlādi nobrauc vairāk nekā 1000 km

Mercedes-Benz EQXX ar vienu uzlādi oficiāli nobrauc vairāk nekā 1000 km FOTO: Mercedes-Benz

Viens no svarīgākajiem elektromobiļu parametriem ir sniedzamība ar uzlādētu gaitas bateriju. 400 - 500 kilometri mūsdienās jau skaitās pieņemami daudz, taču Mercedes-Benz ar savu eksperimentālo EQXX nupat šo rādītāju pārspējis vairāk nekā divas reizes. 

1008 kilometri. Tā ir distance, ko EQXX spēja kontrolētos apstākļos nobraukt ar pilnu bateriju. Tā ir distance no Zindelfingenas Štutgartes pievārtē līdz Kasī, Franču Rivjērā. Attāluma veikšanai cauri Šveicei, Itālijai un Francijai bija nepieciešamas 11 stundas un 32 minūtes. Šajā laikā auto brauca ar 87 km/h vidējo ātrumu un vidēji patērēja 8,7 kWh/100 km. Pie tam būtiski, ka ceļojuma galā sniedzamības rezerve vēl bija 140 kilometri, vēsta AutoBild.

Rekordbrauciens norisinājās 5.aprīlī stipri mainīgos apstākļos. Vācijā lija lietus un bija 5 grādi, bet Itālijā braucējiem nācās pārvarēt ceļu būvdarbu zonas, savukārt Francija lutināja ar saulaini pavasarīgiem laikapstākļiem. 

Ceļā EQXX devās ar pavadošo svītu jauno EQS sērijveida mašīnu formā. Tās pa ceļam nācās lādēt, kamēr EQXX uzlādes vāks bija TUV ekspertu aizzīmogots un enerģijas papildināšana nebija pieļaujama. Lai gan EQXX maksimālais ātrums ir virs 200 kilometriem stundā, tas rekordbraucienā neattīstīja vairāk par 140. 

Mercedes-Benz EQXX ar vienu uzlādi oficiāli nobrauc vairāk nekā 1000 km FOTO: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQXX ir optimizēts maksimālai efektivitātei, iespējami labai aerodinamikai. Tā priekšpuse ir pilnībā slēgta, un neliela gaisa ieplūdes atvere tiek pavērta tikai galējas nepieciešamības gadījumā. Profila skatā skatienus piesaista plūdlīnijas formas ar aerodinamiskajiem riteņu diskiem, kamēr garā aizmugure palīdz efektīvāk šķelt vēju un nerada nevēlamos vēja virpuļus. Lai uzlabotu aerodinamiskās īpašības, pat aizmugurējo riteņu šķērsbāze ir šaurāka nekā priekšā.

Automobiļa neparastais izskats ir tā netipiskās izstrādes gaitas rezultāts. Jo šajā gadījumā pirmā teikšana bija aerodinamikas speciālistiem. Tikai tad, kad viņi bija pastrādājuši, varēja izpausties dizaineri. Tikai tā Mercedes-Benz ir izdevies samazināt aerodinamiskās pretestības koeficientu līdz 0,17, kas ir pat labāks nekā septiņdesmito gadu eksperimentālajam konceptautomobilim C111 III (0,18). Turklāt EQXX ir ielas lietošanai gatavs auto, kamēr C111 III bija ar slēgtām riteņu arkām un lidmašīnas astei līdzīgu aerodinamisku spuru.

Mercedes-Benz C111 III FOTO: Public Domain

EQXX apbrīnojamās veiktspējas atslēga ir 495 kilogramus smagā 100 kWh baterija, kādu saņems arī EQXX sērijveida versija. Tā sver par trešdaļu mazāk nekā līdzīgas kapacitātes akumulators modelī EQS, taču nodrošina gandrīz tādu pašu veiktspēju. 204 zirgspēku elektromotora tehnoloģijas tikmēr aizgūtas no Mercedes-Benz dalības Formula 1 un Formula E čempionātos, un motora aprēķinātā efektivitāte ir 95%. Arī elektrosistēmas darba spriegums ar vairāk nekā 900 voltiem ir netipiski augsts.

Mašīnas apskaužamo sniegumu nodrošina jauna tipa baterijas, kuras piegādā Ķīnas CATL. Tajās ir vairāk silīcija, tādēļ enerģijas blīvums ir lielāks nekā līdz šim. Bet ne jau tikai jaunas baterijas un no Formula 1 aizgūts augstas efektivitātes elektromotors nodrošina EQXX tik lielu sniedzamību. Mašīnai jumtu klāj saules baterijas, kas nodrošina enerģiju vēl 25 kilometriem, bet pašas mašīnas konstrukcijā izmantota bioniskās liešanas metode. Tā dod iespēju iegūt augstas stingrības detaļas, izmantojot ļoti maz izejmateriālu. Tā rezultātā EQXX sver tikai 1750 kilogramus un, sarēķinot patēriņu, sanāk, ka tas ir pirmais "1 litra elektroauto", piebilst AutoBild.

Mercedes-Benz EQXX ar vienu uzlādi oficiāli nobrauc vairāk nekā 1000 km FOTO: Mercedes-Benz
Uz augšu
Back