Noslēdzas Salu tilta kompleksa pārbūve

Salu tilts. FOTO: Zane Bitere/LETA

Piektdien, 27.maijā, Rīgas domes vadības pārstāvji apskatīja un pieņēma pabeigto Salu tilta kompleksa 2. kārtas pārbūvi. Salu tilta 2. kārtas realizācija tika sākta 2020.gadā, darbus veicot divos etapos, informēja Rīgas domes Komunikācijas pārvaldē.

Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks satiksmes un attīstības jautājumos Vilnis Ķirsis ir gandarīts, ka Salu tilta pārbūve veiksmīgi noslēgusies. "Lai sakārtotu noplicināto infrastruktūru, būtiski ne tikai palielināt ieguldītos līdzekļus esošo ielu un pārvadu uzturēšanā, bet arī īstenot un pabeigt tādus lielos infrastruktūras projektus kā šis. Tāpēc mūsu darāmo darbu sarakstā ir arī Vanšu, VEF, Zemitāna tilta un Vairoga ielas pārvada kapitālie remonti, lai nodrošinātu Rīgas infrastruktūras attīstību ilgtermiņā. Svarīgi, ka, realizējot šādus projektus, tiek turpināts domāts par vides pieejamību visiem satiksmes dalībniekiem - veidoti gājēju un veloceļu savienojumi, nobrauktuves un tml. Pilsētā jābūt ērti pārvietoties ikvienam.

Salu tilta 2. kārtas pirmais etaps ietvēra divus objektus - Zaķusalas krastmalu un Mūkusalas apli. Projekta realizācija tika sākta 2020.gada rudenī un pabeigta 2021.gada vasarā. Būvdarbu ietvaros tika veikta Zaķusalas krastmalas brauktuves un ietves seguma atjaunošana. Tāpat seguma atjaunošana tika veikta uzbrauktuvei no Mūkusalas apļa līdz Kārļa Ulmaņa gatvei un Bauskas ielai (Pārdaugavas virzienā), kā arī abās tuneļa pusēs gājēju pārejas tika aprīkotas ar gājēju luksoforu.

2021.gadā, uzreiz pēc darbu pabeigšanas projekta pirmajā etapa, tika sākts darbs pie Salu tilta 2. kārtas otrā etapa. Šī etapa ietvaros tika veikta satiksmes pārvada pār Mazo Krasta ielu Lāčplēša ielā un gājēju tuneļa zem Lāčplēša ielas Maskavas ielā pārbūve, kā arī uzbrauktuves un nobrauktuves izbūve Daugavas krasta promenādes savienošanai ar Salu tilta pār Daugavu ietvēm.

"Šajā būvniecības nozarei sarežģītajā laikā esam raduši risinājumu, lai ne vien noslēgtu Salu tilta kompleksa pārbūvi, bet turpinātu darbu arī citos pilsētai ārkārtīgi nozīmīgos satiksmes infrastruktūras objektos. Sākta ne vien Brasas tilta pārbūve, bet drīzumā plānota arī darbu atsākšana Sarkandaugavas pārvada būvniecībā," norāda Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas vadītājs Olafs Pulks.

Salu tilta 2. etapa realizētajos objektos uzmanība tika pievērsta atbilstošai vides pieejamības veidošanai, ņemot vērā sabiedriskās organizācijas "Apeirons" ieteikumus. Daugavas krasta promenādes savienošanai ar Salu tilta pār Daugavu ietvēm ir izbūvēta jauna, 2,5m plata gājēju - velosipēdistu rampa. Tāpat, pārbūvējot gājēju tuneli zem Lāčplēša ielas Maskavas ielā, tuneļa pieejas ir būvētas atbilstoši vides pieejamības vadlīnijām, t.i., tuneļa abās pusēs ir izbūvētas uzbrauktuves un nobrauktuves.

Salu tilta 2. kārtas otrā etapa izmaksas ir 5 804 766 eiro (t.sk. PVN), un darbus veica piegādātāju apvienība "ACB & Tilts".

Uz augšu
Back