Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Četrus gadus pēc Morandi tilta sabrukšanas Itālijā sākusies tiesas prāva

Morandi tilts
Morandi tilts Foto: VALERY HACHE / AFP

Itālijā ceturtdien sākusies tiesas prāva pret 59 cilvēkiem, kas apsūdzēti saistībā ar Dženovas Morandi tilta sabrukšanu un 43 cilvēku bojāeju pirms četriem gadiem.

2018.gada 14.augustā spēcīgas lietusgāzes laikā iegrūstot aptuveni 200 metru garam tilta posmam, vismaz 30 vieglās automašīnas un trīs kravas auto nogāzās no 45 metru augstuma uz apakšā esošajām dzelzceļa sliedēm un divām noliktavām. Dzīvību zaudēja 43 cilvēki.

Apsūdzēto vidū ir bijušās Itālijas Infrastruktūras un transporta ministrijas amatpersonas un vadītāji un eksperti uzņēmumā, kas apsaimnieko daudzus tiltus un ceļus Itālijā.

Viņi apsūdzēti slepkavībā, dienesta stāvokļa ļaunprātīgā izmantošanā un pienākumu nepildīšanā.

Prokuratūra apgalvo, ka apsūdzētie zinājuši, ka pastāv risks, ka pagājušā gadsimta sešdesmitajos gados uzbūvētais tilts var sabrukt, un naudas taupīšanas nolūkos tiltam nav veikta pienācīga apkope.

Tilta projektētājs bija rekomendējis regulāru apkopi, lai noņemtu rūsu, sevišķi jūras gaisa izraisītās korozijas dēļ, kā arī lai mazinātu piesārņojuma ietekmi uz betona izturību.

Diviem citiem uzņēmumiem, kas bija iesaistīti šajā lietā, aprīlī izdevās panākt vienošanos ārpus tiesas. Autoceļu apkopes uzņēmums "Autostrade per Italia" un inženierpakalpojumu kompānija "Spea" piekrita samaksāt valdībai 29 miljonus eiro apmaiņā pret nesūdzēšanu tiesā.

"Autostrade" bijušā vadītāja Džovanni Kasteluči advokāts pauda pārliecību, ka tiesa parādīs, ka tilts sabruka nevis nepietiekamas apkopes dēļ, bet būvniecības defekta dēļ.

Gaidāms, ka tiesa ilgs vairākus gadus, un pirmie spriedumi varētu tikt pieņemti pēc gadiem diviem, prognozē eksperti.

Sabrukušais Morandi tilts tika nojaukts un uzbūvēts jauns ar 43 lampām bojāgājušo cilvēku piemiņai.

Aktuālais šodien
Svarīgākais