S, 10.12.2022.

Civic "vienpadsmitais". Ar ko unikāls Hondas jaunākais kompaktnieks?

Civic "vienpadsmitais". Ar ko unikāls Hondas jaunākais kompaktnieks?
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments
Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Vai skaitlis 11 ir laimīgais skaitlis? It kā nē. Šis gadījums ir izņēmums, jo šodien iepazīsimies ar 11. paaudzes Honda Civic. Lai to paveiktu, TV Auto ziņas devās testēt jauno auto Spānijā.

Testa automašīnas izvēle šoreiz bija pavisam vienkārša, jo Civic palicis tikai viens virsbūves variants.

Raidījuma TV Auto ziņas vadītājs Normunds Avotiņš: "Kā paši redzat, arī jaunajam raksturīga fastback forma, kas padarīja tik īpašu 10. paaudzes modeli. Tomēr šis ir pilnīgi jauns Civic. Tas pats ir garāks, tam ir garāka bāze, platāka "špūre", arī garāka priekšējā pārkare, toties īsāka aizmugurējā."

Salons kļuvis plašāks, un tajā ir mazāk mulsinoša avangarda un vairāk elegantu detaļu.

Normunds Avotiņš: "Te ir virtuālais mērskalu panelis, ir arī versijas ar analogo tahometru, nezinu, kāpēc, jauns displejs ar visiem iespējamiem savienojumiem un klimats ar mehāniskiem kloķīšiem, kam ir patīkams "feedback". Gandrīz katra Civic paaudze palikusi atmiņā ar kādu neparastu salona risinājumu. Vienpadsmitais izlaidums nav izņēmums. Paskatieties uz šūnu raksta restīti visā paneļa garumā. Tās ideja ir tālredzīgāka nekā izskatās."

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Smalkā režģa misija ir izkliedēt gaisa plūsmu, lai tā nevilktu tieši sejā vai kur citur.

Normunds Avotiņš: "Honda Civic ir unikāls automobilis spēka iekārtas dēļ. Elektromotors ir jaudīgāks par benzīna motoru, kas arī nav nekāds vājais. Pašuzlādes hibrīdiem tā ir reta kombinācija. Ko tas dod? To, ka automobilis vispirms ir elektromobilis un tikai pēc tam viss pārējais."

Elektromotora jauda ir 135 kilovati jeb 181 zirgspēks. Sistēmas summārā jauda ir vairāk nekā 200 zirgspēku. Pārnesumkārba darbojas ar pogām.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Normunds Avotiņš: "Spriežot pēc nosaukuma, mums ir variators jeb e-CVT. Nav te nekāda variatora, te ir monopārnesums - viena ātruma pārnesumkārba kā elektromobiļiem. Rodas jautājums: kā tas viss saliekas kopā? Tur sākas programmēšana. Ja ieliekam sporta režīmu un paātrināmies, tad Hondas elektronika imitē pārslēgšanos, lai mums būtu jautrāk braukt un nebūtu variatoriem raksturīgais rēciens. Te ir tāds kā sporta tonītis!"

Agrāko trīs dzinēju vietā tagad ir viens, bet tas aizstāj visus. e:HEV ir tikpat ekonomisks kā vecais vienlitra dzinējs un pat var sacensties ar nu jau viegli piemirsto dīzeli.

Normunds Avotiņš: "Īpaši netaupoties, esam tikuši līdz 5,8 litriem. No rīta ar pilnu bāku Honda rādīja 800 km, kas hibrīdam ir labi, un mums jau arī nav 80 l bāka."

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Degvielas ekonomiju veicina tā saucamais Atkinsona cikls jeb sadales vārstu darbības secība, ko savos hibrīdos bieži izmanto Toyota.

Civic jauda savukārt ir tāda pati kā savulaik 1,5 turbo taču sprintā līdz 100 km/h jaunais Civic vecajam ieliek krietnas divas sekundes.

Normunds Avotiņš: "Stūres iekārta ir īsāka un stingrāka. Kad mēs ieejam lēzenā līkumā, kas kļūst šaurāks, un iedodam gāzi, automobilis burtiski ieskrūvējas līkumā kā sporta mašīna."

Honda inženieri Civic e:HEV dēvē par "hibrīdu braucējam" jeb driver's hybrid.

Normunds Avotiņš: "Būsit ievērojuši, ka mums ir zemstūres sviras. Ko tad ar tām pārslēdz, ja mums ir tikai viens ātrums? Izrādās, ka rekuperācijas līmeni."

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Jāsaka, ka, salīdzinot ar citiem, Civic ir viens no komfortablākajiem. Atlaižot pedāli, mašīna "neknābā". Braukšanas prieks atstāts pirmajā plānā. Lai to pavairotu, jaunais Civic ir viegls. Motorpārsegs izgatavots no alumīnija, aizmugurējais vāks no plastmasas. Un ar visu to Civic kļuvis klusāks. Maģija...

Normunds Avotiņš: "Vēl man arī tīri labi patīk ergonomika. Feini, kas tas auto ir garš. Pietiks vietas arī garākiem cilvēkiem. Stūri var tālu atbīdīt no paneļa. Plašas iespējas. Laba redzamība, spoguļi pareizās vietās. Nav kur piesieties!"

Līdz 2023. gadam ieskaitot mūs gaida vēl pieci jauni Honda modeļi. Nav šaubu, ka motorizācijas ziņā tie ies jaunā Civic hibrīda pēdās. Latvijā fāstbekam jābūt pārdošanā līdz šī gada beigām.

Foto: Ekrānuzņēmums no TV Auto ziņām

Verdikts

Nu re, tāds ir tas jaunais Civic. Mums ir tikai viens dzinējs un tikai viena tipa virsbūve. Vai no šādas kombinācijas maz var kas iznākt? Redz, ka var. Labi, ka jaunā Civic dizains vairs nav tik ekstravagants kā agrāk. Šo auto varētu apskatīt ļaudis, kam Honda vispār patīk, bet iepriekšējais Civic šķita mazliet par traku.

Tēmas
Nepalaid garām!
Uz augšu