Uzņēmuma "Lielvārds" vadītājs: Runājot par pedagogiem, valdībai jāatmet domāšanas ietvars "viņi un mēs"

TVNET
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: TVNET

Ja 20 000 pedagogu bija gatavi doties streikot, tad tas ir ļoti spēcīgs signāls mums kā sabiedrībai - tas signalizē, ka esam lielas krīzes priekšvakarā, TVNET raidījumā “Nedēļas fokusā” pauda izglītības uzņēmuma „Lielvārds” vadītājs Andris Gribusts, piemetinot, ka pedagogu izvēlētais krīzes laiks sakrita ar brīdi, kad politiķus vērojam visciešāk, proti, pirms vēlēšanām.

“Šobrīd ugunsgrēks ir nedaudz apdzēsts, bet problēma noteikti nav pilnībā atrisināta. Mēs pie šī jautājuma atgriezīsimies jaunajā valdības sastāvā, jo jautājums ir un būs aktuāls,” tā Gribusts.

Vaicāts, kas ir kritiskie trauksmes zvani izglītības sistēmā, eksperts pauž, ka viens no aspektiem ir akūtais pedagogu trūkums, un, lai to risinātu, būs jāparaugās uz sistēmu kā vienu veselumu un jāsabalansē resursi. Tāpat jāņem vērā, ka skolotāju vidējais vecums palielinās: no vienas puses tas nav slikti, jo sistēmā strādā pieredzējuši pedagogi, taču, no otras puses raugoties, pietrūkst jaunās skolotāju paaudzes. “Ja nenotiek ataudze, tad vienā brīdī pedagogi beigsies, un šis jautājums ir cieši saistīts ar skolotāja prestiža jautājumu,” tā Gribusts.

“Mums vienmēr ir licies, ka skolotāji ir un būs, bet šobrīd par to es tik ļoti pārliecināts nebūtu.”

Lūgts komentēt lēmumu ieviest dabaszinātņu eksāmenu kā obligātu, Gribusts pauž, ka šim jautājumam ir vairāki skatu leņķi: aizvien pieprasītāki tiek pakalpojumi, kas balstīti informācijas tehnoloģijās un inženierzinātnēs, līdz ar to aizvien vairāk būs nepieciešami šo nozaru eksperti, “ja nevēlamies būt ne tikai importētāji, bet arī ražotāji”. Otrs aspekts ir faktors, ka šie priekšmeti prasa un attīsta neatlaidību, kas savukārt noder un palīdz citās dzīves sfērās.

Eksperts arī norāda, ka, lai uzstādītu labus rezultātus STEM eksāmenos, atslēgas elements ir augstas raudzes ķīmijas, fizikas un matemātikas skolotāji. Lai palīdzētu pedagogiem, “Lielvārds” izstrādā dažādus interesantus mācību materiālus un risinājumus, piemetina uzņēmuma vadītājs. Vēl viens būtisks aspekts pedagoga amatā ir motivācija, vēlme strādāt ar bērniem, atbilstoša vide un, protams, atalgojums. “Šie ir būtiskākie faktori, kas jāņem vērā, veidojot pedagogu ataudzi,” rezumē eksperts, piemetinot, ka pie šie aspektiem jāstrādā jau tagad, lai skolēns, kas sapņo nākotnē kļūt par pedagogu, jau tagad gūtu maksimāli labu iespaidu par pedagoga darbu un profesiju.

Vaicāts, kas ir pirmie uzdevumi, kas izglītības nozarē būtu jāveic jaunajai valdībai, Gribusts pauž, ka jāmaina priekšstats par pedagogiem. “Jāsaprot, ka tie ir mūsu cilvēki, un citu mums nav. Jāizsver, kas ir tie veidi, kā varam viņiem palīdzēt darīt savu darbu labāk, un jānoliek malā domāšana “viņi un mēs”. Mūsu intereses un mērķis ir viens,” rezumē Gribusts.

MAF logo
MAF logo Foto: MAF

Mediju atbalsta fonda ieguldījums no Latvijas valsts budžeta līdzekļiem. Par projekta "Nedēļas fokusā" saturu atbild TVNET GRUPA.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu