Šodienas redaktors:
Jānis Tereško

Toreiz un tagad. Vai joprojām ir bažas par fotoradaru pazušanu no Latvijas ceļiem?

Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: Ieva Čīka/LETA

Pirms pāris gadiem Iekšlietu ministrija (IeM) ziņoja, ka fotoradaru turpmāka darbība un to iegāde ir apšaubāma, jo no stacionāro fotoradaru sodiem valsts budžetā tika iegūts mazāks finansējums nekā sākotnēji plānots. Portāls "Apollo.lv" sazinājās ar ministriju, lai noskaidrotu, kā šī problēma tiek risināta.

2019. gadā IeM pārstāvis Dimitrijs Trofimovs skaidroja, ka valsts no fotoradaru sodiem iegūst mazāku finansējumu, nekā sākotnēji bija plānots. Tas esot saistīts ar remontdarbiem uz centrālajām šosejām un ielām, kuru dēļ autovadītāji ir spiesti samazināt ātrumu vietās, kur izvietoti fotoradari.

Tāpat kopumā 2019. gadā auga arī autovadītāju disciplīna satiksmes noteikumu ievērošanā. Tobrīd jauna fotoradaru projekta ieviešana bija politiskas izšķiršanās jautājums.

"Apollo.lv" vaicāja, vai šī problēma ir aktuāla arī šobrīd, IeM vērš uzmanību, ka 11. oktobrī Ministru kabinets pieņēma grozījumus rīkojumā, kas precizē valsts pamatbudžeta ieņēmumu apmēru no naudas sodiem, ko uzliek Valsts policija par pārkāpumiem ceļu satiksmē, kas tiek un tiks fiksēti ar tehniskajiem līdzekļiem, tajā skaitā fotoradariem. Vienlaikus tiek paredzēts finansējums, lai segtu izdevumus, kas saistīti ar tehnisko līdzekļu darbības nodrošināšanu ceļu satiksmes drošībai arī turpmāk. 

Minētais rīkojums atļauj IeM uzņemties ilgtermiņa saistības ceļu satiksmes pārkāpumu fiksēšanas tehnisko līdzekļu darbības nodrošināšanai.

Tāpat kā līdz šim valsts akciju sabiedrība "Ceļu satiksmes drošības direkcija" nodrošinās uz ceļiem uzstādīto 100 stacionāro fotoradaru darbību. 100 stacionārie fotoradari nodrošina ceļu satiksmes pārkāpuma – atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanas – fiksēšanu.

Tāpat ir arī plānots, ka pakāpeniski 2023. gada laikā valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību "Latvijas valsts ceļi" uzstādīs 16 transportlīdzekļa vidējā braukšanas ātruma mērīšanas sistēmas, kā arī pielāgos četras meteostacijas ceļu satiksmē izdarītu pārkāpumu fiksēšanai.

Ievērojot to, ka no 2023. gada palielināsies tehnisko līdzekļu skaits uz ceļiem, Valsts policijai ievērojami pieaugs darba apjoms. Jau šobrīd Valsts policijas struktūrvienībās, kurām ir piekritīgas administratīvā pārkāpuma procesa veikšana lietās par pārkāpumiem, kas fiksēti ar tehniskajiem līdzekļiem, esošie nodarbinātie ir pārslogoti.

Tādēļ saistībā ar darba apjoma palielināšanos no 2023. gada 1. janvāra Valsts policijā tiks izveidotas 15 amata vietas administratīvā procesa nodrošināšanai.

Prognozētais valsts pamatbudžeta ieņēmumu apmērs no naudas sodiem, ko uzliek Valsts policija par pārkāpumiem ceļu satiksmē ar stacionārajiem tehniskajiem līdzekļiem, ir šāds: 2022. gadā – 9 681 598 eiro, 2023. gadā – 8 407 888 eiro, 2024. gadā – 7 793 732 eiro, 2025. gadā – 6 973 319 eiro, bet 2026. gadā un turpmāk katru gadu – 2 175 472 eiro.

Lai nodrošinātu tehnisko līdzekļu darbību, kā arī piemērotu naudas sodus un nodrošinātu to izpildi, Valsts policijai un IeM Informācijas centram plānoti izdevumi šādā apmērā:

  • Budžeta apakšprogrammā 06.01.00 "Valsts policija" 2022. gadā - 2 010 343 eiro, 2023. gadā - 3 717 115 eiro, 2024. gadā - 3 634 586 eiro, 2025. gadā – 3 554 622 eiro, 2026. gadā un turpmāk katru gadu - 1 285 597 eiro.
  • Budžeta apakšprogrammā 02.03.00 "Vienotās sakaru un informācijas sistēmas uzturēšana un vadība" 2022. gadā paredzēti izdevumi 40 073 eiro, 2023. gadā - 80 338 eiro, 2024. gadā - 104 838 eiro, 2025. gadā - 97 938 eiro, bet 2026. gadā un turpmāk katru gadu - 59 838 eiro apmērā. 

Līdz ar to ir secināms, ka patlaban šī problēma ir atrisināta un nepastāv bažas, ka drīzumā no Latvijas autoceļiem varētu pazust fotoradari. 

Nepalaid garām!
Uz augšu