Kravas vilciens Dobelē nobrauc pusaudzi (15)

TVNET/LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Evija Trifanova/LETA

Vilciens Dobelē uzbraucis jaunietim, kurš gājis bojā notikuma vietā, informēja Valsts policijas Zemgales reģiona pārvaldes vecākā speciāliste Dace Kalniņa.

Kā liecina sākotnējā informācija, svētdien, 20.novembrī, ap plkst.12.55 Dobelē kravas vilciens, lai arī tika veikta signalizēšana un ekstrēmā bremzēšana, uzbrauca 2005.gadā dzimušam jaunietim, kurš pa gājēju pāreju šķērsoja sliežu ceļus. No gūtajām traumām jaunietis gāja bojā notikuma vietā. Policijā par notikušo sākts kriminālprocess pēc Krimināllikuma 13.nodaļas.

Valsts policija uzsver, ka pirms dzelzceļa sliežu šķērsošanas jāpaskatās pa labi un pa kreisi, pārliecinoties, vai netuvojas vilciens, un tikai tad var iet pāri. Turklāt, klausoties mūziku austiņās, kā tas bija šajā traģiskajā negadījumā, vilcienu, kas tuvojas, nevar sadzirdēt.

Dzelzceļš ir paaugstinātas bīstamības zona. Ja ir nepieciešamība to šķērsot, tas jādara uzmanīgi, apdomīgi un bez steigas, jo vilcienu uzreiz nevar apturēt, kā arī nav iespējams šķērsli apbraukt. Turklāt atkarībā no vilciena ātruma un sastāva svara, bremzēšanas ceļš var būt līdz pat kilometram.

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) pārstāvji aģentūrai LETA norādīja, ka kravas vilciena mašīnists pielietoja pēkšņo bremzēšanu un gājēju brīdināja ar skaņas signālu, bet diemžēl vilciena tuvošanos puisis nepamanīja un brīdinājuma signālus nesadzirdēja. Jaunietis sliedes šķērsoja, iepriekš nepārliecinoties, vai netuvojas vilciens, pār galvu pārvilcis kapuci un, kā liecina sākotnējā informācija, klausoties austiņās mūziku.

LDz atgādina, ka dzelzceļš ir paaugstinātas bīstamības zona, tādēļ pirms sliežu šķērsošanas vienmēr ir jāpārliecinās, vai netuvojas vilciens. Tāpat jāiegaumē, ka teju 2000 tonnu smagu vilcienu nav iespējams uzreiz apturēt - tā bremzēšanas ceļš var sasniegt vienu kilometru, un sadursmi nav iespējams novērst, jo vilcienam nav manevrēšanas iespēju. Austiņu lietošana, tāpat kā dažādu darbību veikšana viedierīcē, atrodoties dzelzceļa tuvumā, ir sevišķi bīstama, jo novērš uzmanību no apkārt notiekošā un var izraisīt traģiskas sekas.

Turklāt LDz aicina ikvienu iedzīvotāju ņemt vērā, ka arī tumsa, nokrišņi un mainīgi laikapstākļi ir papildu riska faktors nelaimes gadījumiem uz un pie dzelzceļa sliedēm. Piemēram, bieza sniega sega slāpē vilciena tuvošanās skaņu, tādēļ cilvēks vilcienu sadzirdēs ievērojami tuvākā attālumā, nekā skaidros laikapstākļos vasarā.

Šogad uz un pie dzelzceļa sliedēm dzīvību zaudējuši jau 14 cilvēki, bet vēl četri ir guvuši traumas. Joprojām lielākā daļa no šiem nelaimes gadījumiem notikuši pašu cietušo vai bojā gājušo neuzmanības vai pārgalvības dēļ.

LDz regulāri īsteno sabiedrības informēšanas kampaņas, kā arī organizē Drošības stundas mācību iestādēs, lai pēc iespējas plašāk izskanētu aicinājums dzelzceļa tuvumā būt īpaši vērīgiem un piesardzīgiem. Šogad LDz speciālisti ar Drošības stundām kā klātienē, tā attālināti ir viesojušies teju 200 klasēs skolās un pirmsskolas izglītības iestādēs visā Latvijā, kur ar drošas sliežu šķērsošanas noteikumiem ir iepazīstinājuši aptuveni 4000 bērnus un jauniešus. Lai pēc iespējas novērstu līdzīgu traģisku negadījumu atkārtošanos, LDz tuvākajā laikā īpaši uzrunās arī mācību iestādes Dobelē, lai piedāvātu to audzēkņiem noklausīties LDz drošības stundu.

Komentāri (15)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu