Sv, 29.01.2023.

"TV Rain" pārtrauc apraidi Latvijas teritorijā

TVNET/LETA
"TV Rain" pārtrauc apraidi Latvijas teritorijā
Facebook LinkedIn Draugiem Twitter
Comments 11
Krievijas neatkarīgā televīzijas kanāla "Doždj" galvenais redaktors Tihons Dzjadko.
Krievijas neatkarīgā televīzijas kanāla "Doždj" galvenais redaktors Tihons Dzjadko. Foto: Reuters/ScanPix

Līdz ar Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes (NEPLP) lēmumu, no šodienas Krievijas neatkarīgajai TV programmai "Doždj" ("Дождь"/"TV Rain") jāpārtrauc apraidi Latvijas teritorijā.

NEPLP otrdien, 6. decembrī, nolēma anulēt apraides atļauju līdz šim Latvijā strādājošajai Krievijas neatkarīgajai TV programmai "Doždj". Arī Lietuvas mediju uzraugs vakar lēmis par apraides pārtraukšanu Lietuvas teritorijā.

NEPLP priekšsēdētājs Ivars Āboliņš paudis, ka lēmums par apraides licences anulēšanu pieņemts saistībā ar draudiem valsts drošībai un sabiedriskajai kārtībai.

Lēmums pieņemts, vērtējot pārkāpumu kopumu, kas pieļauti pēdējā laikā: valsts valodas celiņa nenodrošināšana pārraidēm, Krimas attēlošana kartē kā daļa no Krievijas teritorijas, Krievijas armijas saukšana par "mūsu armiju", iespējama atbalsta paušana Krievijas armijai. Tāpat vērtēta no VDD saņemtā informācija, kuras saturu Āboliņš neatklāja.

Ņemot vērā, ka "TV Rain" raida ne vien televīzijā, bet arī platformā "Youtube", NEPLP lūgs uzlikt ģeobloku "TV Rain" kanālam šajā platformā, lai saturs nebūtu pieejams Latvijā. "Krievijā viņi var brīvi raidīt internetā, par ko bijis izskanējis uztraukums," papildināja Āboliņš.

Ceturtdienas rītā "TV Rain" kanāls un tā saturs platformā "Youtube" Latvijas teritorijā ir vēl pieejams.

NEPLP bija ir ierosinājusi administratīvā pārkāpuma lietu pret TV programmu "Doždj", kas raida ar Latvijas licenci, par aicinājumu palīdzēt Krievijas armijai.

Lieta ierosināta pēc 1. decembrī raidījumā "Zģes i seičas" ("Здесь и сейчас"/"Te un tagad") izskanējušā aicinājuma sniegt informāciju par mobilizēto Krievijas armijas karavīru dienestu frontē. Raidījuma vadītājs izteica cerību, ka telekanālam izdevies vairākiem karavīriem palīdzēt, piemēram, ar "ekipējumu vai elementārām ērtībām frontē".

Žurnāliste Jekaterina Kotrikadze piektdien raidījumā "Zģes i seičas" pavēstīja, ka "Doždj" nolēmis pārtraukt sadarbību ar Alekseju Korosteļevu, kurš ceturtdien vadīja raidījumu un izteicās par atbalsta sniegšanu Krievijas armijai.

NEPLP piemēroja "Doždj" 10 000 eiro sodu par okupētās Krimas iezīmēšanu Krievijas sastāvā un Krievijas armijas nosaukšanu par "mūsu armiju". Šis gadījums bija otrais būtiskais pārkāpums pēdējo mēnešu laikā.

Jau vēstīts, ka neatkarīgais televīzijas kanāls "Doždj" darbību uz laiku pārtrauca marta sākumā pēc tam, kad Krievijas Valsts dome pieņēma likumu par "viltus ziņām". Līdz ar kanāla darbības apturēšanu tā galvenais redaktors un vairāki citi redakcijas darbinieki pameta Krieviju.

"Doždj" 18. jūlijā pakāpeniski atsāka darbu, strādājot tostarp no studijas Rīgā.

Tēmas
Aktuālais šodien
Jaunākās ziņas
Svarīgākais
Uz augšu