Nepieciešamību izglītot sabiedrību uzsvēra arī Rīgas domes Mājokļu un Vides departamenta Vides pārvaldes priekšniece Evija Meģe, norādot, ka svarīgākais izsmēķu piesārņojuma mazināšanā ir iedzīvotāju paradumu maiņa.
"Speciālas urnas nav iespējams izvietot visur. Infrastruktūras izveide ir pietiekami dārga un nedos efektu, ja smēķētājiem nebūs izpratnes, kāpēc tā būtu jāizmanto," pauda Meģe.
Pasākuma laikā tika prezentēta arī "Zaļās jostas" jaunizveidotā īsfilma "Izsmēķa ceļš", kuru ikvienam ir iespēja noskatīties organizācijas "YouTube" kontā.
Jau iepriekš vēstīts, ka smēķētāju īpatsvars Latvijā ir viens no lielākajiem Eiropā - statistikas aģentūras "Eurostat" 2019.gadā apkopotie dati liecina, ka cigaretes ikdienā lieto 24,9% iedzīvotāju vecumā virs 15 gadiem. Vairāk smēķē tikai Ungārijā, Grieķijā, Turcijā un Bulgārijā.
Aptauju par smēķētāju uzvedību un tabakas izstrādājumu lietošanas paradumiem pēc "Zaļās jostas" pasūtījuma 2023.gada februārī un martā veica "AC Konsultācijas", tiešsaistē aptaujājot 817 respondentus vecumā no 18 līdz 78 gadiem. Datu analīzē tika iekļautas 513 derīgas anketas, ko aizpildīja personas, kuras ir pilngadīgas un smēķē.
Kampaņu īsteno "Zaļā josta" sadarbībā ar Rīgas pašvaldību. Tā tiek īstenota projektā "Atkritumi kā resursi Latvijā - Reģionālās ilgtspējas un aprites veicināšana, ieviešot atkritumu kā resursu izmantošanas koncepciju" ar Eiropas Savienības LIFE programmas un Valsts reģionālās attīstības aģentūras finansiālu atbalstu.
Jau vēstīts, ka "Zaļā josta" konsolidētais apgrozījums pagājušajā gadā bija 13,875 miljoni eiro, kas ir par 1,3% mazāk nekā gadu iepriekš, līdztekus kompānijas peļņa saruka par 45,2% un bija 27 906 eiro.
"Zaļā josta" īpašnieki ir AS "CleanR grupa" (70%) un AS "BAO" (30%), bet patiesie labuma guvēji ir Jānis Vilgerts un Guntars Kokorevičs. "Zaļā josta" reģistrēta 2002.gadā, un tās pamatkapitāls ir viens miljons eiro. Koncernā ietilps "Zaļā josta", SIA "Eko Energy", SIA "Green Plastics", SIA "Eko rija", SIA "Zaļais cikls" un SIA "Nulles depozīts".