/nginx/o/2023/12/07/15769053t1h8b78.jpg)
Norfolkas jūras kara flotes bāze, kas ir galvenā ASV Jūras kara flotes bāze valsts austrumu piekrastē, 7. decembrī uzņēma tankkuģi, kas, iespējams, tiešā reisā no Novorosijskas nogādāja 50 000 tonnu Krievijas naftas produktu, paziņojusi “Melnās jūras stratēģisko pētījumu institūta” un “BlackSeaNews” monitoringa grupa.
“2023. gada 7. decembrī plkst.02.40 tankkuģis AVENCA, IMO 9410002, tiešā reisā no ... Novorosijskas. Un galvenais - uz kurieni? Un šeit - Norfolkas jūras kara flotes bāze - galvenā ASV Jūras spēku kara flotes bāze valsts austrumu piekrastē, kas atrodas Hemptonroadsas līča dienvidaustrumu daļā pie izejas no Čezapīkas līča uz Atlantijas okeānu,” - teikts ziņojumā.
Saskaņā ar uzraudzības grupas ekspertu sniegto informāciju tankkuģis no Novorosijskas izbrauca 2023. gada 13. novembrī. Kuģis pieder “CHEMIKALIEN SEETRANSPORT GMBH Mattentwiete 1, 20457”, kas reģistrēts Hamburgā, Vācijā.
Vienlaikus uzraudzības grupa norāda, ka gan ASV, gan Vācija ir noteikušas embargo Krievijas naftas eksportam, kas tika ieviests 2023. gada 5. februārī. Norfolkas jūras kara flotes bāze ir galvenā mājvieta četrām ASV lidmašīnu trieciengrupām un to kuģiem.
Norfolkas Jūras spēku bāzē ir izvietoti galvenie flotes spēku pavēlniecības, bijušās Atlantijas flotes spēki, un tajā ir apvienoti ASV Jūras kara flotes 2., 4. un 6. operatīvās flotes Jūras spēku, Jūras kājnieku korpusa un Jūras aviācijas formējumi un vienības, kuru operatīvās atbildības rajoni ir Atlantijas okeāna, Vidusjūras un Indijas okeāna ūdeņi.
Tā ir lielākā flotes bāze pasaulē un lielākā ASV Jūras kara flotes bāze, kurā atrodas 75 karakuģi, 14 piestātnes, kā arī 134 lidmašīnas un 11 lidmašīnu angāri.
Vēlāk “Melnās jūras stratēģisko pētījumu institūta” vadītājs Andrijs Klimenko precizēja - bija informācija, ka tankkuģī saskaņā ar dokumentiem varētu būt UAN (amonjaka maisījuma) šķīdums, - minerālmēsli, uz kuriem formāli sankcijas neattiecas.
“Mēs turpinām darbu, lai noskaidrotu, kas tā bija par kravu. It īpaši tāpēc, ka Novorosijskas osta nekad nav specializējusies šķidro minerālmēslu eksportā ar tankkuģiem (tāda bija Baltijas ostu specializācija). Novorosijskā tikai plāno būvēt šādu termināli.
Mēs - atšķirībā no Rietumvalstu ekspertiem un žurnālistiem - zinām, ka Krievijas pusei kaut ko viltot līgumos un citos kravu pavaddokumentos, nav nekāda problēma, bet gan ierasta prakse. Īpaši tad, ja tur kaut kas nav tīrs...”
viņš piebilda.