FOTO Drosme būt krāsainam: kā tapa jaunās "Panamera" toņu gammas

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Publicitātes foto

"Porsche" jaunajai "Panamera" modeļa paaudzei vairākus gadus ilgušā radošā procesā radījis speciāli izstrādātu krāsu gammu, informēja uzņēmumā.

Izteiksmīgu krāsu piedāvājums jaunajam "Panamera" modelim: Montego metāliskā zilā (Montego Blue Metallic), ledus metāliskā pelēkā (Ice Grey Metallic) Lugano zilā (Lugano Blue) un Madeiras metāliskā zelta (Madeira Gold Metallic) ir tikai daži augstās veiktspējas sedana jauno eksterjera krāsu piemēri.

Sporta automobiļu ražotājs arī pārskatījis sērijveida, metālisko un īpašo krāsu klāstu visās modeļa sērijās. Tagad jaunās kategorijas ir šādas: "Kontrasti" (Contrasts), "Nokrāsas" (Shades), "Sapņi" (Dreams) un "Leģendas" (Legends). Tās atspoguļo dažādas tēmas, un to emocionālie apzīmējumi klientam atvieglos auto toņa izvēli.

"Porsche" vienmēr uzdrīkstējies veidot daudzveidīgu, sarežģītu krāsu piedāvājumu, kā tas, piemēram, bija ar spilgtajiem krāsu toņiem 70. gados vai pasteļtoņiem divas desmitgades vēlāk. To apstiprina arī "Panamera" aizraujošās eksterjera krāsas – piemēram, Madeiras metāliskajai zelta krāsai ir silts, konjaka nokrāsas tonis, kas atsauc atmiņā zeltaino rudeni. Smalki pigmenti rada metālisku mirdzumu un izceļ auto sportisko un eleganto dizainu.

Četras krāsu kategorijas – no klasiskas līdz izteiksmīgai

"Porsche" ir arī pārskatījis un personalizējis krāsu piedāvājumus visām modeļu sērijām. "Kontrasti", "Nokrāsas", "Sapņi" un "Leģendas" – tā saucas jauno sērijveida, metālisko un īpašo krāsu kategorijas.

"Kontrasti" ietver īpaši klasiskas un pārlaicīgas krāsas. Piemēram, melnā un baltā krāsa rada maksimālu kontrastu. Kategorijā "Nokrāsas" ietilpst dažādi baltas, pelēkas un melnas krāsas toņi, kā arī sudraba toņi, kā, piemēram, "Panamera" jaunā ledus metāliskā pelēkā krāsa. Šīs diskrētās krāsu nianses atvieglo sapņu sporta automobiļa mūsdienīgu individualizēšanu, pielāgojoties katra klienta vēlmēm.

Ar spēcīgām, spilgtām un izteiksmīgām krāsām kategorijā "Sapņi" klienti var paust savu individualitāti un izcelties uz citu fona. Jaunās "Panamera" modeļa "Sapņu" krāsas ir Lugano zilā un Madeiras metāliskā zelta. Kategorijas "Leģendas" krāsu toņi ir eleganti, mūsdienīgi un pārlaicīgi. Piemēri no "Panamera" krāsu piedāvājuma: Montego metāliskā zilā, ozola metāliskā zaļā neo (Oak Green Metallic Neo) un šīfera pelēkā neo (Slate Grey Neo).

Līdztekus sērijveida krāsu piedāvājumam "Porsche" izstrādājis vēl individualizētākas krāsas ar "Paint to Sample" un "Paint to Sample Plus" programmu. Tādējādi galvenā uzmanība tiek pievērsta to klasisko "Porsche" krāsu pieejamībai, kuras klienti iepazinuši jau senākos modeļos. Šobrīd visās modeļu sērijās ir pieejamas vairāk nekā 170 krāsas. "Paint to Sample Plus" nodrošina arī iespēju izveidot pilnīgi individuālas krāsas, pamatojoties uz klienta specifikācijām.

Radošais process un izstrāde vairāku gadu garumā

No sākotnējās idejas radīšanas līdz jauno toņu pieejamībai klientiem pagājuši vairāki gadi. Radošais process un tehniskā izstrāde, kas ietver arī kvalitātes nodrošināšanu, prasa lielus laika resursus. Šīs ilgstošās procedūras nozīmē, ka "Style Porsche" ekspertiem vienmēr jābūt soli priekšā laikam.

"Jaunai krāsai ir jābūt vairāk nekā tikai tendencei – tai ir jānostiprinās ilgākā laika posmā. Tāpēc mums ir laikus jānosaka jaunais vizuālās identitātes virziens, un dažkārt tas jāizstrādā pašiem," uzsver "Style Porsche" krāsu un apdares nodaļas vadītājs Volkers Millers.

Plašs ideju un ieteikumu klāsts

Mode, arhitektūra un interjera dizains ir svarīgi iedvesmas avoti visiem dizaineriem. Pēc Millera domām, ja kāda krāsa ir nostiprinājusies cilvēku acīs, tā ir piemērota arī tādiem ļoti ilgmūžīgiem produktiem, kādi ir sporta automobiļi. Idejas var smelties arī bagātīgajā zīmola vēsturē. Piemēram, Madeiras metāliskā zelta krāsa ir mūsdienīga, eleganta ziemeļu metāliskās zelta krāsas (Nordic Gold Metallic) interpretācija. Šī krāsa bija pieejama dažādām modeļu sērijām no 2007. līdz 2010. gadam.

"Patiesībā mūsu darbs ir samērā viegls, jo katra krāsa uz "Porsche" izskatās labi," atzīst "Style Porsche" krāsu un apdares dizainere Daniela Miloševiča.

Taču tāpat tiek veikta atlase. No 12–15 jaunām krāsām, ko katru gadu izstrādā komanda, uzņēmuma valde izvēlas toņus, kas tiks attīstīti tālāk. Ja tie izrādās tehniski īstenojami, tie nākamajos trīs gados tiek ieviesti sērijveida ražošanā.

No idejas līdz krāsai

Vispirms dizaineri analizē pašreizējo krāsu klāstu un pārbauda, vai visas krāsu gammas ir pietiekami pārstāvētas. Jaunu krāsu tēmu izpētes laikā tiek veidotas tā sauktās ideju kolāžas – koncepciju un redzējuma vizuāli atveidojumi. Šajā procesā tiek izveidotas dizaineru iekšējās darba grupas, kurās tiek apspriestas jaunas krāsu un materiālu tēmas un radītas jaunas idejas. Kad tiek izveidots jaunas krāsas redzējums, darbu sāk piegādātāji.

"Mēs iepazīstinām krāsu piegādātājus ar savām idejām un apspriežam tās pa tēmām. Tā ir auglīga diskusija, jo šajā radošajā procesā rodas vēl brīnišķīgākas idejas," saka Miloševiča.

Millers piebilst, ka piegādātāji izstrādā jaunās krāsas, izmantojot dažādu krāsu pigmentus. Tādējādi rodas neskaitāmas krāsas interpretācijas, un tiek radīti vairāki krāsu toņi. Šos paraugus apspriež plašāka "Porsche" ekspertu grupa no ražošanas, tehniskās attīstības, dizaina, pārdošanas un mārketinga nodaļām. Krāsu idejām jābūt tehniski realizējamām un jāatbilst dažādajām un atšķirīgajām tirgus prasībām.

"Mūsu Āzijas klienti mēdz būt drosmīgi krāsu izvēlē, savukārt klienti ASV dod priekšroku atturīgākiem toņiem," norāda Miloševiča.

Sākotnējā izvēlē dizaineri ņem vērā arī turpmāk izmantojamos salona materiālus. Eksterjera krāsai ir labi jāsaskan ar salona ādas toni, "Race-Tex" un citiem audumiem.

No "krāsu vardes" līdz prezentācijas sienai

Nākamais solis ir tā saukto krāsu varžu krāsošana attiecīgajās krāsās. Tie ir miniatūri automobiļi pašreizējā "911" modeļa formā, kas ļauj novērtēt krāsas efektu uz lielāka 3D korpusa. Vienlaikus "Porsche" virtuālās realitātes eksperti noskenē krāsas paraugu, lai jauno krāsu maksimāli reālistiski vizualizētu 16 metrus platā LED ekrānā. Pēc tam jauno modeļu sēriju vai atvasinājumu eksterjera krāsas var mainīt ar vienas pogas pieskārienu.

Galīgo lēmumu par to, vai izmantot jauno krāsu ideju, pieņem valde, kurai tiek prezentēti katrā tonī nokrāsoti automobiļi. "Porsche" vadība novērtē automobiļus gan dienas gaismā, gan digitāli vizualizētus dažādos atvasinājumos uz LED ekrāna studijas prezentāciju zālē.

Virsbūves un papilddetaļu krāsām jābūt saskaņotām

Nākamajā posmā, lai iegūtu sērijveida krāsu, tiek izgatavota vidēja izmēra krāsu partija 50–100 kilogramu apjomā. Tā tiek izmantota, lai nokrāsotu apmēram 300 tērauda plākšņu. Šos tā sauktos oriģinālos paraugus izmanto arī kā krāsu atsauces punktus papilddetaļu piegādātājiem. Šī krāsu saskaņošana ir svarīga "Porsche" kvalitātes iezīme. Lai gan krāsu īpašības uz metāla un plastmasas ir atšķirīgas, uz automobiļa tām ir nevainojami jāsaskan.

Visaptveroši testi un drošības pasākumi

Uzņēmumā "Porsche" izstrāde nebeidzas ar radošo fāzi. Piemēram, sporta automobiļu ražotāja krāsu eksperti testē remonta konfigurāciju. Tā ietver lokalizēta remonta veikšanas iespējamības pārbaudi, pamatojoties uz kādu no nokrāsotajiem automobiļiem, kuri vēl nav nonākuši ražošanā.

Aptuveni gadu pirms sērijveida ražošanas sākšanas tiek arī veikta pārbaude reālos apstākļos. Krāsošanas laikā "Porsche" rūpnīcās krāsu pa caurulēm sūknē no tvertnes uz pulverizatoriem.

"Bīdes spēki gredzenveida caurulēs var izraisīt krāsas izmaiņas," saka krāsu izstrādes grupas vadītājs Bernds Mieskess. Šāds ģenerālmēģinājums pirms sērijveida ražošanas ir paredzēts, lai novērstu šādus nevēlamus pārsteigumus. Tāpat jāņem vērā arī precīzie krāsošanas apstākļi ražotnēs.

"Atsevišķās rūpnīcās mums ir atšķirīgs krāsošanas robotu skaits, atšķirīgi ciklu laiki, cauruļu garumi un sistēmas apjomi. Tāpēc mums ir jāpielāgo krāsa konkrētajiem rūpnīcas apstākļiem," skaidro Mieskess.

Pirms klients var izvēlēties krāsu automašīnu konfiguratorā vai "Porsche" centrā, tiek veikti papildu testi. Tā dēvētajā meteorometrā parauga plāksnes 3200 stundas tiek apstarotas ar spēcīgu ultravioleto gaismu. Teorētiski tas ir līdzvērtīgi automašīnas pakļaušanai tiešiem saules stariem Floridā gada garumā, tādējādi pierādot krāsas izturību. Testēšana ietver arī ugunsdrošības, akmeņu trieciena un sālsūdens testus.

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu