Kāpēc neatlikt ziemas riepu nomaiņu uz vasaras riepām (3)

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: Minerva Studio/Shutterstock

Latvijas mainīgie laikapstākļi bieži vien aizkavē ziemas riepu nomaiņu uz vasaras riepām. Lai arī mums atļauts pārvietoties ar ziemas riepām visu gadu, "Goodyear" eksperti tomēr iesaka tā nedarīt – ziemas riepas būtiski atšķiras no vasaras riepām gan ar sastāvu, gan ar protektora dziļumu, gan ar vadāmību. Gadalaikam atbilstošas riepas ir viens no svarīgākajiem priekšnoteikumiem, lai ceļš būtu ne tikai patīkams un ērts, bet arī drošs.

Nebrauc vasarā ar ziemas riepām

Latvijas likumdošana paredz, ka, sākot ar 1. martu, ziemas riepas vairs nav obligātas. Lēmums turpināt vasarā izmantot ziemas riepas var radīt drošības riskus gan sev, gan citiem ceļu satiksmes dalībniekiem. Jaunākie testi liecina, ka, braucot vasarā ar ātrumu 80 km/h 15 °C temperatūrā, bremzēšanas ceļš uz slapja ceļa seguma ar atbilstošām riepām ir par 12 m īsāks.

"Braukšana ar bezradžu ziemas riepām vasarā būtiski ietekmē automobiļa vadāmību. Izvēloties augstākās klases vasaras riepas un veicot pareizu auto riepu apkopi, braukšana būs patīkamāka un drošāka, kā arī ilgtermiņā ļaus ietaupīt līdzekļus," saka Laurents Kolantonio, "Goodyear" reģionālais tehnoloģiju vadītājs EMEA.

Izproti veiktspējas atšķirības

Vasaras riepas tiek īpaši izstrādātas un pielāgotas sezonas laikapstākļiem, taču to saķeres, degvielas patēriņa un trokšņa līmenis var atšķirties atkarībā no ražotāja un cenu kategorijas. Izvēloties riepas no plašā tirgus piedāvājuma, ir būtiski izprast veiktspējas atšķirības. Piemēram, dažādu vasaras riepu bremzēšanas attālumu atšķirība var būt līdz pat 15 metriem uz slapja ceļa seguma ar braukšanas ātrumu 80 km/h un septiņiem metriem uz sausa ceļa, pārvietojoties ar ātrumu 100 km/h. Lai gan augstākas klases riepu izmaksas var šķist lielākas, tās nodrošina lielāku drošību uz ceļa un ļauj ilgtermiņā ievērojami ietaupīt.

"Auto Bild" salīdzināja 20 vasaras riepu veiktspēju, ierindojot augstākās klases "Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6" riepas pirmajā vietā ar prognozēto nobraukumu 63 200 km. Tas ir divreiz vairāk salīdzinājumā ar riepām, kas ierindotas šī testa pēdējās vietās. Salīdzinot cenu attiecību pret 1000 km nobraukumu, "Eagle F1 Asymmetric 6" atzītas par lētākajām. 8,70 eiro uz 1000 km ir uz pusi mazāk nekā vidējā cena septiņām riepām, kas ierindotas pēdējās vietās.

"Eagle F1 Asymmetric 6" riepas saņēmušas vairākas augstas atzinības, tostarp uzvaru Zviedrijas "Vi Bilägare" vasaras riepu testā 2023. gadā un "Auto Bild" apbalvojumu "Eco-Master". Šīm riepām izmantotas jaunākās inovācijas, piemēram, "Dry Contact Plus" tehnoloģija, kas riepai palīdz pielāgoties braukšanas stilam un automobiļa vadībai, kā arī uzlabo veiktspēju, braucot pa sausu ceļa segumu. Mitros laikapstākļos "Wet braking Pro" tehnoloģija palīdz riepai nodrošināt mikrokontaktu ar ceļa virsmu, uzlabojot automobiļa vadāmību.

Elektroauto izvēlies atbilstošas riepas

"Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6" vasaras riepās izmantotas inovācijas, kas ir piemērotas elektroauto svaram un spēj novirzīt elektromotora sasniegto lielo griezes momentu. Riepām ir arī speciāli protektori, kas samazina troksni. "SoundComfort" tehnoloģija spēj samazināt automobiļa salonā dzirdamo troksni uz pusi (līdz 4 dB). Atsevišķiem "Eagle F1 Asymmetric 6" izmēriem pieejama "SealTech" tehnoloģija, kas ļauj aizpildīt caurumus līdz 5 mm diametrā riepas protektora daļā.

Pagarini savu riepu mūžu

  • Regulāri pārbaudi, vai riepas nav bojātas, un nodrošini, lai tās atbilstu minimālajam likumā noteiktajam riepu protektora dziļumam – 1,6 mm. Nodilušas riepas apgrūtina braukšanu uz slapja ceļa seguma.
  • Reizi mēnesī pārbaudi riepu spiedienu. Nepietiekams spiediens riepās veicina lielāku degvielas patēriņu, palielina nodilumu, kā arī var rasties bīstamas situācijas uz ceļa. Vienmēr ievēro automobiļa ražotāja norādījumus par ieteicamo riepu spiedienu – šī informācija atrodama automobiļa rokasgrāmatā.
  • Izvēlies atbilstošāko ceļa maršrutu un segumu, lai riepas kalpotu ilgāk un degvielas patēriņš būtu mazāks.
Komentāri (3)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu