Noskaties Un tomēr te ir eļļa! Elektroauto apkopju neredzamā puse

TVNET Auto
CopyLinkedIn Draugiem X
Foto: Ekrānuzņēmums no video

Viens no populārākajiem mītiem par elektromobiļu lietošanu ir tāds, ka tiem faktiski nav nepieciešama apkope vai arī tā notiek ļoti reti un maksā ļoti maz. Vai tā tiešām ir, jautājām "Auto Bassadone" servisa tehniskajam speciālistam Edgaram Lullem.

Ir lietas, kas ir nemainīgas, piemēram, bremžu sistēma. Rekuperācijas dēļ darba bremzes elektromobilī tiek izmantotas retāk, tāpēc ar laiku tās sāk korodēt. To var novērst ar regulāru bremžu profilaksi. Bet kāpēc elektromobiļiem vispār nav elektriskās, nevis hidrauliskās bremžu iekārtas?

Ja elektronika izietu no ierindas, bremzes pazustu pavisam. Elektromobiļu tehniskā apkope parasti notiek reizi divos gados. Kas tajā ietilpst? Vispārējā apskate, tehnisko šķidrumu pārbaude un salona filtra nomaiņa.

Dīleris rekomendē salona filtru mainīt biežāk. Reizi divos gados ir pārāk reti, sevišķi, ja elektromobilis pārvietojas arī pa zemesceļiem. Vai elektromobiļa motorā patiešām nemaz nav motoreļļas?

"Ne gluži," atteic E. Lulle, jo nedaudz motoreļļas ir arī dažu tipu elektromotoros. Eļļa gan galvenokārt paredzēta dzesēšanai un to nav paredzēts mainīt. Toties elektromobilim ir lielāks dzeses šķidruma tilpums nekā iekšdedzes dzinējam, un šis šķidruma gan ir jāmaina reizi 4 - 6 gados. Dažiem elektromobiļiem, kā "Hyundai Ioniq 5", ir pat divi dažādi dzeses šķidrumi, kas savstarpēji nesajaucas un nav jaucami.

Plašāk "TV Autoziņas" sižetā!

KomentāriCopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu