Tā patiešām ir. Varētu teikt, ka vidusmēra Baltijas iedzīvotājam ticamākā iespēja ikdienā braukt ar jaunu mašīnu ir tad, ja viņam piešķir dienesta auto. Par savu naudu iegādāties pilnīgi jaunu auto spēj kādi 10% mājsaimniecību, jo īpaši tagad, kad līzingam tiek piemērota augsta EURIBOR likme un arī automašīnu cenas pandēmijas ietekmē ir augstākas nekā pirms gadiem pieciem.
Varam pavisam droši teikt, ka uzņēmumi ir galvenais dzinējspēks Baltijas valstu autoparka atjaunošanā. Piemēram, Latvijā, saskaņā ar Auto asociācijas datiem, 2023. gadā reģistrētas 21 146 jaunas automašīnas. 64% no tiem jeb gandrīz divas trešdaļas iegādājās uzņēmumi un auto nomas kompānijas. Lietuvā situācija ir līdzīga, bet Igaunijā gan privātpersonas jaunus auto iegādājas biežāk.
Jāpiebilst, ka uzņēmumi pieliek roku katras valsts autoparka atjaunošanā kā tieši, tā arī netieši. Proti, trīs līdz piecus gadus pēc auto iegādes, uzņēmumi transporta līdzekļus nomaina pret jauniem. Savukārt šie mazlietotie auto nonāk otrajā tirgū, kur tos iegādājas privātpersonas, tādējādi nedaudz atjaunojot krietni novecojušo Baltijas autoparku. Tas Latvijā, Lietuvā un Igaunijā ir diezgan līdzīgs – vidējais satiksmē izmantotās vieglās pasažieru automašīnas vecums ir ap 15 gadiem.
Uzņēmumi vienmēr izvēlas tikai jaunas automašīnas?
Ilgu laiku tā tiešām bija, jo pilna servisa līzingu lielākoties izmantoja lieli uzņēmumi, kuru darbiniekiem daudz jābrauc. Līdz ar to tiem ir objektīva vajadzība pēc jauniem auto, ko intensīvi izmantot visu garantijas laiku. Taču, paplašinoties klientu lokam, mainījušās arī vajadzības. Pilna servisa līzingu par vajadzībām atbilstošu atzinuši arī mazāki uzņēmumi, kuri meklē iespējas ietaupīt. Atbilstoši to vēlmēm, esam sākuši piedāvāt pakalpojumu Multilease, kas paredz iespēju nomāt mazlietotu auto. Statistika rāda, ka 66% no mūsu klientiem vienu auto izmanto 4 gadus, vēl 23,5% - piecus gadus. Pēc šī termiņa transporta līdzekļu nobraukums ir līdz 100 tūkstošiem kilometru, un lielākoties tie ir ļoti labā stāvoklī, jo laikus veicam nepieciešamās apkopes un remontus. Tādēļ klienti, kuru darbiniekiem jābrauc mazāk, burtiski izķer šīs mazlietotās automašīnas, jo to lietošanas izmaksas ir ievērojami zemākas.