Aprēķināti partiju priekšvēlēšanu aģitācijas tēriņi (1)

TVNET/LETA
Foto: Lita Millere/LETA

Eiropas Parlamenta (EP) viena deputāta mandāta iegūšana vislielākos priekšvēlēšanu aģitācijas tēriņus varētu būt prasījusi "Apvienotajam sarakstam" (AS), savukārt vismazākos tēriņus - "Progresīvajiem", liecina aģentūras LETA aprēķini, balstoties uz pēdējiem Korupcijas novērošanas un apkarošanas birojam (KNAB) sniegtajiem partiju provizoriskajiem priekšvēlēšanu tēriņiem.

KNAB pēdējo informāciju sniedza par provizoriskajiem tēriņiem līdz 4.jūnijam, tāpēc gala aprēķini par viena mandāta izmaksām starp partijām vēl varētu mainīties.

AS iegūtais viens mandāts varētu būt izmaksājis vismaz 400 790 eiro, kam seko "Latvija pirmajā vietā" (LPV) ar vismaz 231 707 eiro lielām izmaksām par iegūto vienu mandātu.

"Latvijas attīstībai" saņemtais viens mandāts varētu būt prasījis vismaz 173 929 eiro, savukārt "Saskaņai" - vismaz 115 608 eiro.

"Jaunajai vienotībai" viens mandāts izmaksājis vismaz 99 499 eiro, un Nacionālajai apvienībai - vismaz 69 511 eiro. JV un NA EP vēlēšanās guvušas vislielākos panākumus, katra tiekot pie divām vietām Eiroparlamentā.

Vismazāk tēriņu viena deputāta posteņa iegūšanai varētu būt vajadzējis "Progresīvajiem", kuri tam iztērējuši vismaz 50 247 eiro.

Tikmēr Zaļo un zemnieku savienība ar vismaz 272 556 eiro izdevumiem un "Stabilitātei" ar vismaz 225 224 eiro tēriņiem neizcīnīja nevienu mandātu.

Kā ziņots, līdz 4.jūnijam EP priekšvēlēšanu kampaņai visvairāk ir iztērējis AS, ZZS un LPV, liecina KNAB apkopotā informācija.

Katrs no 16 vēlēšanās pieteiktajiem deputātu kandidātu sarakstiem limitētajiem aģitācijas izdevumiem drīkstēja izlietot ne vairāk kā 635 317,44 eiro.

Līdz 4.jūnijam partijas bija noslēgušas līgumus par limitētajiem aģitācijas izdevumiem kopsummā 2 006 421 eiro.

Priekšvēlēšanu aģitācijas periodā katram politiskajam spēkam noteikts finanšu līdzekļu limits, cik tas drīkst izlietot politiskās reklāmas izvietošanai, labdarībai, sponsorēšanai, pabalstiem un dāvinājumiem. Izdevumu limiti neattiecas uz izdevumiem par reklāmas izgatavošanu vai kampaņas plānošanu. Priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumos iekļaujami gan partijas kopējie, gan deputātu kandidātu individuālie izdevumi.

Aktuālais šodien
Svarīgākais