Vai esam sasnieguši virsotni?
Turpmākajos gados sagaidāms, ka autoražotāji piedāvās arvien pieejamākus elektroauto modeļus, veicinot pāreju no iekšdedzes dzinēju automašīnām uz pilnībā elektriskiem spēkratiem. Starptautiskajā tirgū ienāk konkurētspējīgi Āzijas auto ražotāji, piemēram, Ķīnas kompānija "BYD", kas pērn pārspēja ASV uzņēmumu "Tesla" kā lielākais elektrisko automobiļu ražotājs pasaulē. "Lai gan ir pāragri spriest par to, vai kāds autoražotājs šobrīd būtu spējīgs gāzt "Tesla" no elektroauto flagmaņa lomas, šādas pārmaiņas var uzlabot elektroauto tirgū pieejamo spēkratu kvalitāti un pieejamību," saka Klāvs Gerhards.
Nākamais lēciens elektroauto attīstībā – cietvielu akumulatoru ieviešana
Cietvielu akumulatori tiek uzskatīti par attīstības punktu elektroauto industrijā, kas potenciāli nodrošinātu to, ka elektriskie spēkrati ar vienu uzlādi spētu veikt lielākas distances, kā arī samazinātu automašīnu svaru un baterijas izmēru. Šobrīd primāri ir nepieciešams uzlabot elektroauto veiktspēju ar vienu uzlādi, lai elektriskie spēkrati spētu nodrošināt to pašu nobraucamo distanci, ko sabiedrībai piedāvā ierastās iekšdedzes dzinēju automašīnas.
Industriālie elektroauto – zaļi un izdevīgi?
Ņemot vērā elektroauto skaita pieaugumu gan vietējā, gan globālā mērogā, domājams, ka tie turpinās ieņemt arvien stabilāku vietu auto tirgū. Prognozējams, ka vieglajiem elektroauto drīzumā pievienosies arī sabiedriskie un industriālie transportlīdzekļi, tomēr kravas pārvadājumu industrijai attīstība, iespējams, nebūs tik ātra. "Mirklī, kad cenu paritāte industriālajiem elektroauto sasniegs tādu līmeni, kas spēj nodrošināt finansiālo ieguvumu, noteikti novērosim straujāku pāreju uz elektriskiem spēkratiem," spriež eksperts.