Šodienas redaktors:
Artūrs Guds
Iesūti ziņu!

Renault Captur – modernāks un joprojām pievilcīgā cenā

Raksta foto
Foto: Jānis Vēvers

Eiropā populāro kompakto krosoveru segmentu pārstāvošais Renault Captur šopavasar «atdzima» atjaunotā izskatā. Modernāks, ietilpīgāks, daudzpusīgāks. Joprojām ekonomisks, joprojām par saprātīgu cenu un pieejams ar hibrīda dzinējiem, kuros nozīmīgu lomu degvielas taupīšanā degvielas taupīšanā spēlē elektromotors. Devāmies pie Renault oficiālā pārstāvja Norde, lai aplūkotu jauno Captur savām acīm.

Eiropiešu iecienītā modeļa faniem uz atjaunoto versiju nācās gaidīt visai ilgi. Captur otrā paaudze tika prezentēta 2019. gada jūlijā, bet «feislifts» tika pieteikts vien šā gada 4. aprīlī. Piecos gados daudzi tiešie konkurenti jau bija paguvuši pagozēties starmešu gaismā ar savu modeļu jaunām paaudzēm. Taču nu Captur ir ieradies, un tam vajadzētu atjaunot atslābušo interesi par šo sprigano, kā pilsētas satiksmei, tā garākiem braucieniem pa šosejām piemēroto auto, kas kopš pirmās nonākšanas tirgū 2013. gadā pārdots jau vairāk nekā divos miljonos eksemplāru.

Pielāgojams salons

Pazīstamā Francijas autobūves uzņēmuma mazākais krosovers nemaz nav tik mazs, kā varētu izklausīties pēc šāda pieteikuma.

4,24 metrus garā virsbūvē ietilpināts gana plašs salons, kurā diezgan brīvi var sēdēt četri cilvēki un vēl iekraut vairākas somas 484 litru ietilpības bagāžas nodalījumā.

To, starp citu, var paplašināt līdz 616 litriem, otro sēdekļu rindu pabīdot uz priekšu pat par 16 centimetriem.

Raksta foto
Foto: Jānis Vēvers

Tomēr jārēķinās, ka tad tā gandrīz pieskaras pirmās rindas atzveltnēm un aizmugurē sēdošajiem vietas kājām īsti nemaz nav. Patiesībā šādā modifikācijā Captur kļūst par auto diviem, toties ar visai iespaidīgu bagāžas telpu. Dažkārt šāda opcija noteikti ir noderīga un izmantojama.

Raksta foto
Foto: Jānis Vēvers

Visnotaļ ērtais salons ar sēdekļu apdari no atkārtoti izmantotiem materiāliem un pārdomāti, vadītājam saprotami izvietotas pogas un slēdži uz paneļa, durvīm un multifunkcionālās stūres ir tikai pāris elementi, kas varētu ieinteresēt pircējus. Tam ir daudz citu plusu. Iespēja izvēlēties no četriem ekonomiskiem dzinējiem, 28 uzlabotas vadītāja palīgsistēmas, digitālais mērinstrumentu panelis, moderns informācijas un izklaides sistēmas skārienekrāns, kā arī pievilcīga cena. Un ne vien gala cena, bet jo īpaši speciālais Norde autocentra līzinga piedāvājums.

Automašīnas tiek piedāvātas ar fiksētu 2% līzinga likmi, kas nav atkarīga no Euribor svārstībām. Tas nozīmē, ka visu līguma darbības laiku pircējam jāmaksā vienāds, nemainīgs mēneša maksājums.

Un tas nebūt nav liels. Piemēram, modernizēto Captur ar 1,3 litru vieglā hibrīda benzīna dzinēju, kas attīsta 116 kW jaudu un komplektēts ar automātisko ātrumkārbu, Techno aprīkojuma līmenī var iegādāties, mēnesī maksājot 267,40 eiro. Piedevām līdz ar auto pircējs saņem kā vasaras, tā ziemas riepu komplektu. Manuālās ātrumkārbas un klasiskā benzīna dzinēja cienītāji Norde autocentrā pat var atrast piedāvājumu par aptuveni 224 eiro mēnesī. Tas ir tikai par dažiem desmitiem eiro mazāk, nekā vidēji tiek maksāts par vairākus gadus lietotu automašīnu.

Šāda Renault Captur gala cena Techno aprīkojumā ir vien 21 990 eiro.

Četri ekonomiski dzinēji

Izvēloties kādu no piedāvātajiem Captur, dzinējam patiešām jāpievērš pastiprināta uzmanība. Ja citām automašīnām lielākoties atšķiras dzinēja tilpums vai jauda, tad Captur katrs no četriem piedāvātajiem dzinējiem pārstāv pilnīgi citu tehnoloģiju.

Vienkāršākais un vidusmēra braucējam pierastākais droši vien ir klasiskais benzīna dzinējs. Piedāvājumā ir 1 litra TCe90 3 cilindru turbodzinējs, kas ir īpaši piemērots pilsētas satiksmei un mierīgas braukšanas piekritējiem tīri labi patiks arī garākos maršrutos pa šoseju.

Ražotājs izceļ arī iespēju ietaupīt uz tehnisko apkopju izmaksām, jo šajā dzinējā izmantota sadales vārpstas piedziņas ķēde, nevis biežāk maināmā siksna.

Otrais variants ir divu degvielu dzinējs, kas izmanto benzīnu un sašķidrināto gāzi jeb LPG. Šī 1 litra motora priekšrocība ir degvielas ekonomija un iespēja nobraukt lielākus attālumus bez apstājas, pateicoties divu degvielu tvertnēm. Ja vienā degviela beidzas, dzinējs pārslēdzas uz otru un brauciens var turpināties. Šādā veidā nobraucamais attālums var sasniegt pat 1100 kilometru.

Vieglā hibrīda tehnoloģijā 1.3 litru benzīna dzinējam talkā nāk elektromotors, kopējo jaudu paceļot līdz 116 kW. Elektromotoram piepalīdzot iesākt braucienu, degvielas patēriņš samazinās līdz vidēji 5,8 litriem uz 100 kilometriem. Turklāt starta uzrāviens ir jūtamāks.

Raksta foto
Foto: Jānis Vēvers

Ar benzīnu un elektrību

Advancētākais hibrīda risinājums ir 146 zirgspēku E-Tech pilna hibrīda dzinējs, kas prasmīgi operē ar 1.6 litru benzīna dzinēju un elektromotoru, lai katrā situācijā izmantotu efektīvāko risinājumu.

Lai arī akumulatora ietilpība ir salīdzinoši neliela, reģeneratīvā bremzēšana un uzlāde no dzinēja ļauj pilsētā līdz pat 80 % no visa brauciena veikt elektriskā režīmā.

Enerģijas plūsmu no un uz akumulatoru uzskatāmi var vērot kā digitālajā mērinstrumentu panelī, tā 10,4 collu informācijas un izklaides sistēmas skārienekrānā. Techno aprīkojuma līmeņa E-Tech hibrīda automašīnām abi digitālie displeji iekļauti standarta aprīkojumā.

Braucot pa šoseju, vairāk darbojas iekšdedzes dzinējs, taču paātrināšanās brīžos un pie ilgstoša konstanta ātruma ik pa laikam pieslēdzas arī elektromotors. Automašīna gan nemitīgi pieskata, lai enerģijas līmenis tajā nenokristos zemāk par vienu ceturtdaļu. Tiklīdz tuvojas kritiskā robeža, vadību uzņemas benzīna dzinējs. Rezultātā vidējais degvielas patēriņš turas ap 4,6 litriem uz 100 kilometriem.

Raksta foto
Foto: Jānis Vēvers

Ja gribas turēt bateriju pilnāku, var izvēlēties atbilstošu braukšanas režīmu. Automātiskajā ātrumkārbā pārslēdzoties no pārnesuma D uz pārnesumu B, tiek aktivizēta intensīvāka reģenerācija, un baterija pildās ātrāk. Piemēram,

noripojot lejup pa Turaidas kalnu, akumulators piepildās līdz maksimālajai atzīmei, un Siguldā var lepni vizināties bez izmešiem.

Jauna dizaina valoda

Uzskaitīto iemeslu dēļ Renault Captur visintriģējošākais šķiet tieši E-Tech pilna hibrīda versijā. Starp citu, uzsvaru uz elektrifikāciju var pamanīt pat modernizētajā automašīnas «sejas» dizainā. Dienasgaismas LED lukturi izkārtoti zibens simbola formā, kāda nereti tiek izmantota brīdinājumos par elektrību.

Runājot par dizainu, jāpiebilst, ka modernizētajā Captur ir izmantota jauna dizaina valoda, kurā dizaineri ļāvušies rotaļām ar gaismām un ēnām.  Iestrādājot virsbūves reljefā izteiksmīgas līnijas, viņi piešķīruši automašīnai stilīgāku, dinamiskāku izskatu. Tas tiek paspilgtināts, izvēloties divu toņu virsbūves kombinācijas.

Raksta foto
Foto: Jānis Vēvers

Transformāciju piedzīvojusi visa automašīnas priekšdaļa. Captur ieguvis jaunu gaismas parakstu, daudzšķautņainu režģi ar Nouvel'R logotipu un augstāku, horizontālāku motora pārsegu. Jaunajos priekšējos lukturos visās versijās standarta aprīkojumā pilnībā izmantota LED tehnoloģija. Arī aizmugure tagad izskatās mūsdienīgāka – caurspīdīgi aizmugurējo lukturu korpusi, jauns logotips un pārstrādāts difuzors.

Uzmanības vērts ir arī fakts, ka

pirmo reizi Renault šīs klases automašīnā visu aprīkojuma līmeņu Captur ir pieejama OpenR Link multivides sistēma, kas ļauj jaunajā vertikālajā skārienjutīgajā ekrānā lietot vairāk nekā 50 populāras lietotnes.

Lietotāji var pilnībā baudīt ekskluzīvo interaktīvo saturu un jaunus pakalpojumus, piemēram, iebūvēto Google ar Android Automotive 12, kas pieejams standarta aprīkojumā, sākot no Techno versijas. Saskarne ir pilnībā individuāli pielāgojama un saderīga ar Android Auto un Apple Carplay savienošanai ar viedtālruni ar vai bez vada.

Raksta foto
Foto: Jānis Vēvers

Automašīnas var aplūkot un izvēlēties no visplašākā krāsu, aprīkojuma līmeņu un dzinēju klāsta Norde autocentrā Skanstes ielā 31A.

Raksts tapis sadarbībā ar Norde autocentru.

Uz augšu