Būs ātrsatiksmes autoceļš (83)

CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Tiek plānota valsts autoceļa Rīga – Veclaicene posma Inčukalns – Rīdzene rekonstrukcija. Tā skars arī Līgatnes un Vaives pagastu, Amatas novada iedzīvotājus. Projekta ierosinātājs ir "Latvijas valsts ceļi".

No Sēnītes līdz Siguldai izbūvēs maģistrāli, pa kuru varēs braukt ar ātrumu 130 kilometri stundā. No Siguldas līdz pagriezienam uz Cēsīm izveidos četrjoslu ātrsatiksmes autoceļu ar atļauto braukšanas ātrumu – 110 kilometri stundā. Projekta ierosinātāji piedāvā divus risinājumus Siguldai un Ieriķiem - vai nu apvedceļus, vai esošā ceļa rekonstrukciju. No pagrieziena uz Cēsīm līdz Rīdzenei plānots rekonstruēt vispārējās lietošanas autoceļu, braukšanas ātrums - 90 kilometri stundā.

VAS "Latvijas valsts ceļu" ierosinājumam vērtē ietekmi uz vidi. Trešdien Līgatnē, Vaivē un Drabešos iedzīvotāji bija aicināti uz rekonstrukcijas ietekmes uz vidi novērtējuma sākotnējo sabiedrisko apspriešanu. Tajā viņi tikās ar SIA "Eirokonsultants" valdes priekšsēdētāju Valdi Felsbergu, kurš iepazīstināja ar ierosinājumu. Klāt bija arī vides pārraudzības valsts biroja vecākā eksperte Vineta Maskava.

Iedzīvotāji, kurus tieši skar iecerētā rekonstrukcija, bija saņēmuši uzaicinājumus. Pārsteidzoši daudz apspriešanā bija amatieši, ap 80, vairāk nekā Siguldā. Uzdeva daudz konkrētu jautājumu, taču atbildes nesaņēma un arī nevarēja saņemt. Apspriešanas mērķis bija uzklausīt iedzīvotājus, jautājumus un, izvērtējot ietekmi uz vidi, rast atbildes. Sākotnējā apspriešana notiek pirms pētījumiem, tajā uzklausa iespējamās problēmas. Vides pārraudzības valsts birojs gatavo darba uzdevumu pētījumiem. Kad būs gatavs darba ziņojums, atkal būs apspriešana, ne ātrāk kā pēc gada varēs runāt par inženierbūves jautājumiem. Tāda ir procedūra. Diemžēl to sabiedriskajā apspriešanā zināja retais, jo tika uzdoti konkrēti jautājumi par nobrauktuvēm, par to, kā kurš iedzīvotājs tiks savā mājā.

"Tādu aktivitāti un ienteresētību nebijām gaidījuši. Ļoti ceru, ka konkrētie jautājumi arī tiks rakstiski iesniegti, lai, veicot ietekmes uz vidi novērtējumu, rastu atbildes," uzsvēra Valdis Felsbergs.

Kopējais rekonstruējamā ceļa posma garums – 49,4 km, no tiem apmēram 28 km pārveidos par četrjoslu ātrsatiksmes autoceļu.

Komentāri (83)CopyLinkedIn Draugiem X
Nepalaid garām!
Uz augšu