"Ramirent" ļauj "pazust" nozagtajai tehnikai un pēc tam piedzen zaudējumus (23)

LETA
CopyLinkedIn Draugiem X
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.

Būvtehnikas nomas firma "Ramirent" ļāvusi "pazust" nozagtajai tehnikai un pēc tam no nomnieka - uzņēmuma "Monarda" - pieprasījusi atmaksāt zaudējumus, raksta laikraksts "Diena".

Ja šķīrējtiesa lems par labu prasītājam, tas būs "Monardas" krahs. Tā savas firmas pašreizējo stāvokli raksturo uzņēmējs no Jēkabpils Uģis Šmits.

Šāda situācija radusies pēc tam, kad no uzņēmuma darbu izpildes vietas tika nozagts kompaktiekrāvējs "Bobcat", kas bija iznomāts no būvtehnikas nomas firmas "Ramirent". Iznomātājs tagad piedzen naudu, taču aizdomīgi ir tas, ka "Ramirent" nemaz nav centies palīdzēt nozagto atrast - vissvarīgākā informācija, ka "Bobcat" bijis aprīkots ar GPS, kas ļauj noteikt tā atrašanās vietu, policijai iesniegta tikai pēc četriem mēnešiem, kad bijis jau par vēlu.

"Bobcat" Šmita piederošajam daiļdārzniecības uzņēmumam tika iznomāts pērnā gada maijā. Pēc gandrīz divu nedēļu ilga darba no privātmājas teritorijas iznomātā traktortehnika tika nozagta. Lietu nekavējoties nodeva policijā, un tika sākts kriminālprocess.

Tā kā uzņēmuma "Monarda" vadītājs, parakstot nomas līgumu, uzņēmās pilnu materiālo atbildību par iznomāto inventāru, "Ramirent" sešas dienas pēc iekārtas zādzības lūdza atlīdzināt uzņēmumam radušos zaudējumus, nosūtot rēķinu, kas pērnā gada jūnijā veidoja 12 500 latus.

"Parakstīju pieņemšanas-nodošanas aktu tikai tāpēc, ka Jēkabpils "Ramirent" filiāles darbinieks apgalvoja, ka bobkats ir apdrošināts," atceras Šmits.

"Ramirent" pārdošanas vadītājs Raimonds Henks "Dienai" apstiprināja, ka nozagtā iekārta bija apdrošināta. Lai arī tika pieteikts apdrošināšanas gadījums, tomēr apdrošināšanas sabiedrība atteica atlīdzību.

"Diena", neformāli sazinoties ar kādu "Ramirent" nomas punkta darbinieku, noskaidroja, ka šāda veida traktortehnika ir apdrošināta, taču - tikmēr, kamēr atrodas paša "Ramirent" nomas punktā.

"Neizprotamākais visā šajā stāstā ir tas, ka "Ramirent" darbinieki neinformēja policiju laikus par to, ka bobkatam bija uzstādīts GPS, ar kura palīdzību vēl pusotru mēnesi varēja noteikt tā atrašanās vietu," norāda Jēkabpils uzņēmējs.

Jēkabpils iecirkņa kriminālpolicijas izmeklētājs Vilnis Steņģis laikrakstam apstiprināja, ka šāda iekārta bija uzstādīta un ka "Ramirent" par tās esamību informēja policiju tikai četrus mēnešus pēc incidenta. "Informācija par tās esamību būtu ievērojami palīdzējusi lietas izmeklēšanā, iespējams, to pat atrisinātu," saka izmeklētājs.

Patlaban kriminālprocesā esošo materiālu vidū ir arī pilnīga izdruka par to, kur teju pusotru mēnesi, līdz garnadži demontēja GPS iekārtu, atradās iznomātais inventārs. Šmits, daloties viņa rīcībā esošajā informācijā, "Dienai" atklāj, ka no nozieguma vietas iekrāvējs tika aizvests uz Lietuvu, kur aptuveni mēnesi tas atradās kādā kaimiņzemes uzņēmuma teritorijā. Vēlāk tas aizceļoja uz kādu Lietuvas auto tirdzniecības placi, kas atrodas dažu stundu braucienā no Latvijas robežas.

"Auto placī tas neuzkavējas ilgi. Burtiski pēc pāris dienām tas caur Latviju tika aizvests prom uz Igauniju," stāsta nomnieks, piebilstot, ka aptuveni pēc desmit dienām, kad tehnika nonāca Igaunijas teritorijā, zagļi demontēja GPS iekārtu, noņemot akumulatoru.

Henks, skaidrojot iemeslus, kāpēc policija netika informēta par iekārtas esamību un tās sniegtajām priekšrocībām, informēja, ka uzņēmuma izmantotās GPS iekārtu pamatfunkcija ir uzskaitīt traktortehnikas darba stundas un to mērķis nav nodrošināt objekta aizsardzību.

Savukārt augstākā "Ramirent" vadība - direktors Latvijā Normunds Mitko "Dienai" paskaidroja, ka laikā, kad iekrāvējs tika nodots nomniekam, šādas iekārtas esamība nebija obligāta prasība, tāpēc daļai traktoru tā bija, bet daļai nebija. "Tikai četrus mēnešus vēlāk pēc iekšējās inventarizācijas mēs atklājām, ka iznomātajam traktoram tā bija uzstādīta. Par to nekavējoties ziņojām arī policijai," skaidro "Ramirent" direktors.

Tiesa, šāda "Ramirent" neizdarība neliedz no nomnieka piedzīt naudu. Tā kā Šmits parakstīja iekārtas pieņemšanas-nodošanas aktu, kurā bija minēts, ka "Monarda" lūdz "Ramirent" iesniegt nomniekam rēķinu par nozagto iekārtu, apzaļumošanas uzņēmuma pastkastītē ik mēnesi tika iemests rēķins par nenokārtotajām parādsaistībām. Šā rēķina kopsumma kopš incidenta dienas ir ievērojami pieaugusi, proti, no sākotnējiem 12 500 latiem par katru kavēto maksājuma dienu tika aprēķināts 0,5% liels līgumsods, kura vērtība janvārī veido 13 300 latus.

Lai atgūtu līdzekļus, "Ramirent" ir vērsies Rīgas šķīrējtiesā ar prasību par zaudējumu piedziņu no "Monarda". Kā atzīst Šmits, tā ir ļoti liela naudas summa tādam nelielam uzņēmumam, īpaši šajos grūtajos laikos.

"Gadījumā, ja šķīrējtiesa lems par labu prasītājam, tas būs mūsu beigu sākums," norāda strupceļā nonākušā uzņēmuma vadītājs, kura likteni aptuveni pēc mēneša izlems Rīgas šķīrējtiesa.

Komentāri (23)CopyLinkedIn Draugiem X
Aktuālais šodien
Svarīgākais
Uz augšu